Junibebisar 2016
Då jag flyttades till juli så är nog tyvärr inte junigruppen aktuell för mig.
Då jag flyttades till juli så är nog tyvärr inte junigruppen aktuell för mig.
Vi har köpt liggdel till vagnen (den köpte vi av en kompis och tänker beställa resten av vagnen om några veckor), babyskydd (av min syster), spjälsäng har vi kvar efter storasyster men den behöver kompletteras med madrass m.m., skötbädd har vi köpt. Lite kläder för att det är så mysigt att köpa.
Tyckte att jag var mer "stressad" att fixa allting med första barnet, jag tänker att det är så långt kvar och visserligen är vi i v 20 så det är ju långt kvar också.
Jag har inte övervägt vaccinering mot flunsan faktiskt utan snarare resonerat som så att jag vill undvika extra "skit" i kroppen i onödan. Jag får hoppas att jag slipper bli sjuk och jag tänker (naivt kanske) att jag klarar mig även ifall jag skulle drabbas.
Gjorde rul nr 2 idag då hon inte såg bla hjärtat ordentligt förra veckan. För en vecka sen sa hon "tjej" och idag sa hon "kille". Vet inte riktigt vad jag sa tro men väntar med att ställa in mig på kön tills vi gör nästa ul på Spec mvc.
Tack för svaren :)!
En till tanke jag har, är som sagt i vecka 21 har gått 20 fulla veckor.Är det någon mer som inte känner fosterrörelser varje dag, och inte så jättestarkt när du väl känner?
Var hos bm i torsdags och fick höra de lilla hjärtat slå så fint, hon tyckte det var lite konstigt och lustigt att jag inte kände lillan, hon rörde sig HELA tiden. Det tog 30 min av kämpande för att hitta hjärtat för lillan var så arg och gömde sig och flyttade på sig. ( den värsta bebisen BM varit med om) Hahaha!
Men funderar ändå på att jag inte känner av henne varje dag, eller ens flera gånger de dagar jag väl känner henne.
Har ni funderat nåt på hur långt innan bf ni ska gå på föräldraledighet? Jag vill inte jobba ända fram till bf men vill heller inte "slösa" dagar innan bebis är född.
Är i 21+2 idag och har inte känt av lillan i magen på snart två dygn... Är det normalt att känna av bebis några dagar sen paus igen?! Barnmorskan sa att när man väl börjat känna så ska man fortsätta med det. Blir förvirrad och orolig såklart.
Kan ni förklara hur sammandragningar känns? :)
Jobbar heltid på fsk och upplever det inte som stressigt alls men ibland lite tunga arbetsuppgifter som påverkar foglossningen. Min trötthet är inte så hög nu i mitten av graviditeten.
Är dock sjuk nu men börjar tillfriskna så idag har jag jobbat, skönt att komma ut och hemifrån.