Inlägg från: lillmysan |Visa alla inlägg
  • lillmysan

Junibebisar 2016

I lördags(28/5) antogs jag se delar av slemproppen(två vita strimmor i toaletten) idag kom det två mindre klumpar så det är helt klart proppen som börjar släppa :)

Min son föddes 3 dagar efter ett proppen gick, skall bli spännande att se hur det blir nu ????

• lillmysan
    Bibi84 skrev 2016-06-02 18:35:10 följande:

Min propp går också i delar...en stor del kom i måndags.

Spännande!! När är du beräknad??
  • lillmysan

Samma här...i två dagar har jag varit sjuuuukt irriterad och på dåligt humör..vart tröttare än vanligt..kroppens sätt att säga ifrån kanske. Blir inte speciellt mycket vila med en 1,5åring hemma inte ;)

• lillmysan

Gick också in i v.39 idag, känns lite overkligt att det är så nära! Sonen föddes ju 5 dagar innan bf så det skall bli spännande att se när lillebror tittar ut..

Btw. Är det någon annan som får spontana kramper/huggningar i insida lår? Jag hade aldrig detta med sonen men jag kan stå i kön på affären och plötsligt skrika rakt ut för att det kommer så plötsligt..jag får så här flera gånger om dagen..

• lillmysan

Inga vantar här inte...men vem vet, lillebror kanske river sig jättemkt i ansiktet men då tar vi tunns strumpor :)

• lillmysan

Ett tips till er alla som väntar på tecken, försök att släppa det, det kommer när det kommer! Se till att hålla er sysselsatta varvat med vila :) ta en lunch med väninnan, laga mat och frys, ta en runda på stan med partnern, rensa lådor...

Det tar otroligt mycket på psyket att gå och vänta på något som kanske kommer 2 veckor framöver..när ni minst anar det så sätts det igång, lite det som är charmen också tycker jag att inte veta : ) (väntar mitt andra barn)

• lillmysan

Tröttheten har fått en ny innebörd. De senaste 4-5 dagarna har jag varit SÅÅÅ trött..känns lite som de första veckorna när "man" inte gjorde något annat än att sova(iaf som jag gjorde med sonen) snacka om att kroppen laddar upp inför kommande maratonlopp :D

• lillmysan

Vi skall på dop 2 juli och bebis är beräknad 22/6..jag är inte sån som tänker på sådant..de är så skyddade ändå! Vad är skillnaden på en person i kön på Ica och på en släkting som kommer o hälsar på? Det viktigaste är ju att hålla god hygien efter besök på allmänna platser, men för mig är det en självklarhet även med sonen på snart 2 år :)

• lillmysan

Häftigt att det gick så snabbt!! Stort grattis!!! 8 dagar kvar till bf och jag börjar bli lite charmigt nervös över hur denna förlossning kommer att starta. Med sonen gick proppen tre dagar innan, vattnet gick på kvällen 23.20, inga värkar, fick komma in till fl, fick morfin, värkarna startade runt 06-tiden, 10.15 föddes han :D

Svar på tråden Junibebisar 2016