Junibebisar 2016
Jo mina fötter och händer svullnar upp lätt! Har dessutom fått en nerv i kläm i vänsterbenet, så jobbigt att gå överlag nu.
Var hos BM idag och h*n ligger nu långt ner med huvudet! Låg på tvären sist. Så kändes bra.
Jo mina fötter och händer svullnar upp lätt! Har dessutom fått en nerv i kläm i vänsterbenet, så jobbigt att gå överlag nu.
Var hos BM idag och h*n ligger nu långt ner med huvudet! Låg på tvären sist. Så kändes bra.
Ska jobba fram till vecka 38. Har ett bra jobb jag trivs med och som inte är fysiskt ansträngande så det funkar bra. Men... räknar verkligen ner dagarna nu. Inte nog med att man har fullt upp med sina ordinarie arbetsuppgifter, man är ju samtidigt mer sliten än vanligt p g a graviditeten och så ska man lyckas lära upp en vikarie också! Är helt slut!
Hur gör ni som har barn sen tidigare de sista veckorna innan BF vad gäller lämning på förskola? Är ni hemma tillsammans med barnet/barnen eller kan ni fortfarande lämna några timmar i veckan? Har tänkt ta ut semesterdagar två veckor innan BF men hade inte tänkt på att det blir skillnad i vilka möjligheter man har att lämna till förskola. Om jag får beviljat graviditetspenning kan man kanske lämna? Någon som vet?
Djävulen vad det trycker på nedåt! Känns som att huvudet sitter precis bakom blygdbenet. Varje steg jag tar så hugger det till. Stod nyss och borstade tänderna när det slog mig, att den skulle kunna komma inatt. Ingenting är ju omöjligt! Är ju ändå i v 37. Man är så psykiskt inställd på ett visst datum och tror att iiiingenting kan hända före :p Fast inatt får den inte komma. Tackade ja till extrajobb i helgen och har jobbat idag och klockan ringer 7 imorgon igen :)) Ändå sjukt nära ju. Känns mer verkligt nu när det börjar hända saker. typiskt att man börjar fatta att man är gravid när det snart är slut på det hela...
Hej tjejer!
Igår blev vi stolta föräldrar till en liten tjej!
Vägde 3114g & 48 cm lång. V.37+6
Jag blev igångsatt...först hände inget på timmar, sen la vi oss och sov på förlossningen, vaknade efter en timme med täta värkar, var 3 cm öppen. Efter 1,5 intensiv tid utan pauser, så kom hon.
Grattis Gweny! Aven var junibebis blev en majbebis, hon kom idag efter ett langdraget varkarbete som sluta de i snabb forlossning med enbart lustgas. Kanslan att fa henne pa brostet efter en hard kamp. .. obeskrivlig. Lycka till nu alla!
Idag 17.45 kom vår prins efter 15 timmar med värkar. Startade som sagt med slempropp och värkarbete på en gång med 6 minuter mellan. Åkte in efter 8 timmar hemma. Var öppen tre cm då vi kom in och blev inskrivna. 3614 g och 49 lång!
Förra gången när jag väntade min första, läste jag ett så irriterande svar, som jag förstår mig bättre på idag, när jag väntar andra barnet.
Ngn frågade "hur vet man att det är värkar" och svaret löd "det vet du" ;)
Och idag kan jag hålla med. Du märker när det är The real deal ;)
Spännande med allt som händer nu. Dock inga tecken här hos mig. Eller kanske lite molvärk då och då, om det nu inte är inbillning för att man så gärna vill känna ????
En annan fråga till er som vet, jag jobbar sista dag nu på tisdag 7/6 innan jag går på föräldraledighet för barn nr 2. Hur gör jag då med barn nr 1, får jag inte ha henne på förskola alls? Vet inte hur jag ska kunna aktivera en 4 åring hela dagarna när det dessutom är 30 grader varmt ute. Jag orkar ju inget och det kommer verkligen inte funka. Jag har 17 dagar kvar till bf. Någon som vet?
9 dagar kvar till BF och nu börjar jag känna mig sliten både fysiskt och psykiskt. Kan det vara hormoner som spökar? Jag som brukar ha så bra tålamod med dottern har inte det längre, känner knappt igen mig själv...