• Liinaa91

Junibebisar 2016

frucgsvensson skrev 2016-02-10 13:02:53 följande:

Jag jobbar inom vården där det är EXTREMT tunga lyft och mycket konstiga böjningar osv och min kropp pallar inte mycket länge till kan jag säga. Jag har dessutom problem med foglossning och igår "small" det till i ryggen ordentligt under ett lyft.

Man måste verkligen jobba ergonomiskt så tänk på det! Man ska ju vara försiktig med lyft sp det handlar om tekniken, det här med böjda ben och rak rygg.

Jo det är tungt har jobbat i vården själv. Men bebisen blir ej påverkad?
  • Liinaa91
    Tiana skrev 2016-02-16 08:57:18 följande:

Här är en till som satt och räknade på pengar, dagar och semesterdagar igår kväll. Om allt går som det ska så har jag min sista arbetsdag 20 maj, med bf 20 juni. Sitter på kontor så tidigare än så lär jag inte kunna gå av hur jag än vrider och vänder på det. Är inte det minsta motiverad att jobba så länge men så länge jag inte blir sjukskriven har jag inte något val.

Ta semester den månaden?
  • Liinaa91
    Familjen N skrev 2016-02-19 15:02:23 följande:

Jaha då blev jag sjukskriven 100% from måndag :/ v 25+0 i morgon...

Pga foglossning och smärtsamma sammandragningar när jag lyfter tungt.

Oj va hemskt med så mycket ont!
  • Liinaa91
    vindruvan skrev 2016-03-01 16:40:06 följande:

Jobbar heltid på fsk och upplever det inte som stressigt alls men ibland lite tunga arbetsuppgifter som påverkar foglossningen. Min trötthet är inte så hög nu i mitten av graviditeten.

Är dock sjuk nu men börjar tillfriskna så idag har jag jobbat, skönt att komma ut och hemifrån.

Jobbar också på förskola men jag upplever att det är stress.. men min arbets situation kanske ser annorlunda ut då jag har 15 inskolning denna månaden plus alla tunga lyft .. pust
  • Liinaa91

Någon som har erfarenhet om hur.man gör när.man inte jobbat ihop en inkomst utan varit en student innan man blev gravid

• Liinaa91
    Mamma Lotta skrev 2016-03-25 22:18:10 följande:

Har du arbetat på helger och lov innan graviditeten? Allt du har arbetat oavsett hur mycket och hur länge kan ha en inverkan på din SGI inför föräldraledigheten, mitt råd är att du kontaktar fk och frågar! Har du däremot inte haft någon som helst inkomst så får du din föräldrapenning utifrån ett lägsta belopp jag tror det är ca 280 kr per dag före skatt!

Jag har jobbar fullt innan jag började studera så dom borde gälla?
  • Liinaa91

Har blivit beviljad graviditetspenning :) en vecka kvar att jobba sen är det bara att ta det lugnt.. förutom när jag shoppar tull stackars bebis som knappt har kläder. Någon som känner att man inte hittar fina kläder?

• Liinaa91
    Familjen N skrev 2016-04-22 12:12:37 följande:

Kan inte säga att jag har några problem med att hitta kläder till lillkillen i de små storlekarna, allt är ju sååå gulligt :) dock så är det liiite svårare att hitta fina kläder i de större storlekar tycker jag. Men det är det ju ingen panik med :) har gått loss på sommarkläder till dottern istället :) !! Där är problemet snarare att jag hittar för mycket!

Kan rekommendera babykläder från Molo, Wheat, livly, Mini a Ture och Pop om du tycker det är svårt att hitta fina kläder till bebis :) i de små storlekarna behöver man ju inte så många plagg så tycker det kan vara värt det att köpa från dessa lite dyrare märkena då de är såå fantastiskt söta och härlig kvalité.

Har från HM, Lindex, KappAhl och Ullared också :)

Härligt att du fick grav.penning. Har själv gått på grav.penning i 3 veckor :)

Har kollat i hm kappahl lindex tillomed zara men inget tilltalar :)
  • Liinaa91
    frucgsvensson skrev 2016-04-22 14:59:54 följande:

Gillar du INTE Newbie-serien på kappahl?! Den är ju sååå mysig och fin tycker jag! :)

Du kanske gillar mer färg och mönster? Polarn och pyret har ju sånna kläder.

Jo som är jätte söta men finns inte mycket att välja på.. speciellt inte till pojkar
  • Liinaa91

Min bebis har busat denna veckan. Varit på kontroll hos bm i tisdags då hon märkte vissa hopp i hjärtslagen då blev jag skickad till kk. . Har varit på ul varje dag sen dess. Men idag slog hans hjärta som vanligt men läkaren sa att jag skulle till min bm varje vecka och lyssna på hjärtat. Någon som dom.varit med om liknande?

Svar på tråden Junibebisar 2016