• Liinaa91

Junibebisar 2016

annieh897 skrev 2016-05-31 22:06:12 följande:

Vad krävs för att man ska få hinnsvepning eller bli igångsatt? Har bf om åtta dagar och jag kan nästan inte gå. Blir det bara lite värre än vad det är nu kommer jag behöva rullstol för att ta mig nånstans. Gör så inihelvete skitont över blygdbenet/ljumskar/höfter. Kan nästan inte lyfta vänsterbenet.

Ring till bm och klaga att du absolut inte orkar längre
  • Liinaa91
    Familjen N skrev 2016-06-02 08:21:08 följande:

Hej på er! Kl 02.56 igår den 1/6 kom vår son!! BF-2. Vi mår båda toppen och fick komma hem under eftermiddagen igår :) första känslan av en värk kom vid 23 tiden i tisdags kväll(31/5), vid 01.30 åkte vi in till förlossningen. Va inne på förlossningsrummet kl 02.30 ca. Då drog en sköterska av mig kläderna undertiden jag stod och andades genom en värk. Upp i sängen och undersöktes, 8cm öppen! Sen är han född kl 02.56. Ca 25 min efter vi kom in. :)

Första barnet tog 10h från första känningen av en värk och denna lilla kom på 4h :)

Värkarna första 2h va inte regelbundna alls! Trodde det va förvärkar bara. Kunde komma allt mellan 2-12 min och höll i sig i 20-60 sek. Inte förrän vi hade börjat åka in efter mycket tjat från mannen att det nog ändå va på riktigt så kom de igång och började göra mer ont och bli regelbundna med någon min mellan. Jag tackar min man för hans tjatande ;)

Har det kommit fler "juni" barn än?? :)

Grattis! Va kul. Skönt att det gick snabbt!
  • Liinaa91
    Bibi84 skrev 2016-06-02 20:34:41 följande:

den 29 juni har jag bf enligt norge (40+3), eller 25 enligt sverige. :)

Vi har samma bf då! 29 juni. Men fy vad jag vill att han kommer redan nästa vecka.
  • Liinaa91
    Blomman1985 skrev 2016-06-03 11:22:32 följande:

Spännande med allt som händer nu. Dock inga tecken här hos mig. Eller kanske lite molvärk då och då, om det nu inte är inbillning för att man så gärna vill känna ????

En annan fråga till er som vet, jag jobbar sista dag nu på tisdag 7/6 innan jag går på föräldraledighet för barn nr 2. Hur gör jag då med barn nr 1, får jag inte ha henne på förskola alls? Vet inte hur jag ska kunna aktivera en 4 åring hela dagarna när det dessutom är 30 grader varmt ute. Jag orkar ju inget och det kommer verkligen inte funka. Jag har 17 dagar kvar till bf. Någon som vet?

Som föräldraledig har du rätt att ha barnen på förskolan 15 timmar i veckan. Men nu när sommaren är här så vill dom ju att barnen ska vara hemma med föräldrarna. Prata med dom / förskollärare .
  • Liinaa91
    Anastacia1980 skrev 2016-06-03 16:57:33 följande:

I onsdags den 1 juni kom vår älskade Elsa till världen med planerat snitt. Allt gick bra och vi är nu hemma.

Grattis?
  • Liinaa91
    Sookie85 skrev 2016-06-06 15:23:34 följande:

Gör alla bm hinnsvepning om man ber dem? Gör det ont? Blir blött? Första barnet så har noll koll :)

Det skulle jag vilja veta. Vill gärna att bebisen kommer snart.
  • Liinaa91
    Oscarsmamma84 skrev 2016-06-07 13:03:08 följande:

Nu var dubbelslagen tillbaka igen. Hörde dem klart o tydligt hos bm. Har en planerad tid på fredag o kolla det igen. Börjar fundera på om det e hallonbladste som gör det. Både läkaren o bm säger nej men när jag inte drack det så var där inga dubbelslag o nu bär jag börjat dricka det igen så är där.

Aj inte roligt. Men sluta med de och se? Läkarna kan ju inte veta hur just ditt barn reagerar. Va hos bm idag och inga extra slag hördes här.
  • Liinaa91
    Carror skrev 2016-06-07 21:23:12 följande:

Jag blev igångsatt med andra barnet då jag gått över tiden 2 veckor. Var öppen 3cm. Dom tog hål på hinnan så vattnet gick 15.30 och då startade värkarna. Blev starkare och starkare och 18.40 föddes hon.

Första barnet kom v 36+2 då gick vattnet 4 på natten och hon föddes 09.58

Nu väntar jag på att våran pojke ska komma. Är beräknad 19 juni (en dag innan min födelsedag). Vill så gärna att de ska sätta igång snart, vill inte gå över tiden igen. Tyckte igångsättningen var väldigt jobbig och fick panik av smärtan (dom hann inte ge mig ryggmärgsbedövning).

Denna gången får ja åka in direkt när de sätter igång så ska jag få eda eller spinal. Bestämt efter ett möte på auroramottagningen. Lite orolig ändå för hur fort det kommer att gå och att dom ska hinna sätta nålen.

Du har ändå haft snabba förlossningar! Väntar nr 2 och han är beräknad 29 juni. Som du fyller jag år 20 juni och hoppas att han kommer då om inte tidigare :)
  • Liinaa91
    Carror skrev 2016-06-08 16:38:09 följande:

Ja därför jag är orolig för hur fort det kommer att gå denna gång. Hoppas på att de startar med värkar och inte att vattnet går direkt så kanske jag får lite mer tid. Måste hinna fixa barnvakt och skjuts.

Det hade varit en fin present för oss om vi får den 20de :)

Jag hade en väldigt långdragen förlossning så hoppas på en blixt snabb denna gång. Ja önskar verkligen att han kommer den 20 för min dotter är född den 25 juni på min mans födelsedag haha.. bara det inte blir så att han kommer på deras.
Svar på tråden Junibebisar 2016