• Moneal

Junibebisar 2016

AlexB skrev 2015-10-07 09:13:03 följande:

Kan inte minnas att jag hade det med mina andra 2 så då blir man ju lite orolig och börjar analysera.

Bäst vore det om bara kunde släppa all oro och bara njuta. Men innan vecka 12 är det lite svårt.

Ha en skön höstdag!

Självklart blir man orolig!

var super nojig med nr 3 för allt var annorlunda, alla symtom och värk och så var så mycket värre än de två tidigare.

Förstår din oro, hoppas den snart lägger sig! <3
  • Moneal
    catzu skrev 2015-10-07 09:51:14 följande:

Hej hej!

Hoppar också in här...

Bf 8/6, tredje barnet, Göteborg

????????????

Dance dance dance skrev 2015-10-07 11:23:38 följande:

Oj oj, sitter här med hjärtklapning efter ett positivt graviditetstest imorse. Vi har försökt länge så jag vågar knappt tro på det. Fnissar och gråter om vartannat haha. Hjälp, kan det verkligen vara sant?! 

välkomna och stort stort grattis till er båda :)
  • Moneal
    Matildajb skrev 2015-10-07 14:44:34 följande:

Hej! Tänkte hoppa in här om det går bra :)

Har plussat idag, BF enligt app 19/6, senaste mens 14 sept!

1 barnet :)

Missfall mars i vecka 7.

Grattis och välkommen :)
  • Moneal

Vad jobbigt för er att vara så oroliga! :(

är så tacksam över att jag knte alls känner någon oro denna gången :)

• Moneal
    Grus grus skrev 2015-10-07 18:46:31 följande:

Mår så dåligt idag. Känner mig yr, har huvudvärk och är så himla trött. Och plötsligt märker jag att mina bröst inte ömmar mer. Så nu är jag jättenervös att något jobbigt är på gång här...

vilken vecka är du i? "spökveckorna" kanske
  • Moneal
    Grus grus skrev 2015-10-07 19:13:36 följande:

Nej inte kommit dit än. De brukar ju inte börja förrän runt v.10-12. Jag är bara i v.5.

tror de är från vecka 8 ca, men okej, här kommer värken k brösten lite till och från.
  • Moneal
    Grus grus skrev 2015-10-07 19:43:18 följande:

Förra graviditeten hamnade jag inte i spökveckorna förrän i v.14.

Men det kan ju vara som du säger, att det kommer och går lite. Får försöka slappna av och vänta och se helt enkelt. Finns ju inte så mycket annat att göra ändå.

Ja tror det kan. vara lite olika från person och graviditet :)
  • Moneal
    EmManny skrev 2015-10-07 19:43:54 följande:

Vad betyder "spökveckorna"?

spökveckorna är vissa veckor då.man helt saknar symtom på att vara gravid.

man känner sig helt som vanligt och det kan vara väldigt oroligt.

oftast är dwt vid övergång mellan de första symtomen man fick och till de nya lite större kommer.som rörelser och växande mage.

men kan vara lite olika från person till person :)
  • Moneal
    Inheaven skrev 2015-10-08 06:01:28 följande:

Kände mig verkligen loj igår.

Gyn skrev aldrig ut fragmin (antar tidsbrist)

Men det här är ingen lek för mig... jag behöver dom omgående, för varje sekund räknas...

Fick för mig att det kommer skita sig...

Så testade jag mig nyss och blev genast gladare då pluset var starkare än någonsin :)

så himla dåligt!!

Skönt för dig att du kan se att det går frammåt!

När är du på bim+2?
  • Moneal
    Orolig och gravid skrev 2015-10-08 07:15:52 följande:

hej.

Jag har inte vågat skriva här då det känns overkligt att jag är gravid. Iof plussat två gånger men inte haft några symtom.

Inatt har jag däremot haft väldigt svårt att sova då jag varit ledsen och orolig över de smärtor jag haft i magen. Kändes som att någon tog tag och vred om. Var uppe och kissa men inga blödningar. Är detta normalt?

( läst om att mensvärk kan förekomma och har tidigare haft problem med kraftig mensvärk men inte på senaste tiden. Spekulerar även i att vi åt thaimat på kvällen som kanske var för starkt?!)

Förstår din oro men som tidigare skrev så är växtvärk och smärtor i ligamenten vanliga när magen växer och även om det kanske inte märks utanpå så händer det massor inuti :)

med mina två första hade jag inga symtom alls genom hela graviditeten förutom lite foglossning mot slutet.

Super skönt tyckte jag!

Är du väldigt orolig kan ett tidigt vul eller ul vara bra, hör med din bm om det kanske går att ordna :)

stort grattis till din graviditet :)
Svar på tråden Junibebisar 2016