• Tiana

Junibebisar 2016

Saraasa skrev 2015-11-09 20:51:38 följande:

Hej tjejer!

Idag var jag på tidigt vul. Åkte in på gynakuten med smärta i vänster äggstock. Visade sig vara en cysta som spruckit och allt såg bra ut med lilla pyret, vi såg ett fint hjärta också, vilken lättnad även om det är en bit kvar till v12.

Blev flyttad 4 dagar, från 6+6 till 7+3 enligt fostrets storlek, att 4 dagar kan göra en så glad.

Fick även veta att min livmoder ligger bakåtriktat ( mindre än 10% har det ) att jag missat den informationen när jag väntade första barnet gör mig lite förvirrad, haha..

Kunde dock inte låta bli att googla och det kan tydligen öka risken för missfall enligt diverse familjeliv sidor. Någon annan här inne som också har det och har mer information, ska såklart fråga mer på inskrivningssamtalet om ca 1 v.

Jag har med en bakåtlutad, men har inte hört att det skulle göra någon som helst skillnad. Har svårt att tro det.
  • Tiana
    SSK13 skrev 2015-11-13 17:45:18 följande:

Tror att graviditetstest kan ha motsatt effekt också. Jag tog cb digital och fick fel vecka enligt mig, blev jätteledsen och fick ångest. Men sen har de felmarginal och jag kan ha räknat fel. Vul på onsdag. Tror allt är bra!

Ångesten känner jag igen. Fick inte gravid på digitalt samma dag som cb+ gav plus. Tog två dagar innan jag vågade testa igen och fick ett plus till :)
  • Tiana

Någon mer som känner sig kidnappad av sin egen kropp? Jag känner mig otacksam bara av att skriva det här, men jag är trött på att äta hela tiden. Har aldrig varit stor i maten och lätt kunnat köra på med lite energi i kroppen, men nu måste planera in allt jag orkar göra mellan måltiderna. Var inte beredd att behlva göra det redan i v 9!

• Tiana
    Dance dance dance skrev 2015-11-15 13:30:45 följande:

Jag förstår precis vad du menar. Jag är så himla trött på mat nu och att allt hela tiden ska handla om hur jag mår. Det finns liksom inte utrymme för några tankar utanför "hur känner jag mig nu? Vad ska jag äta härnäst?" och det är himla enerverande. Trodde inte att jag redan skulle tänka tanken att jag vill ha tillbaka min vanliga kropp.

Vad skönt att höra att jag inte är ensam! Idag har det varit rent extremt för mig, typ "tugga eller må illa"
  • Tiana

Välkommen molvärk! Har nästan börjat undra då det varit så lugnt på den fronten den senaste veckan. Å andra sidan såg jag ju själv på VUL i onsdags att det då fanns plats att växa på där inne :) Trots det är det ändå skönt att få lite bekräftelse på att någonting händer. 

• Tiana
    2013januari skrev 2015-11-17 18:40:14 följande:

Som att man ska gå av på mitten där nere så fort man rör sig typ :)

Hu! :)
  • Tiana
    lisafisa22 skrev 2015-11-19 08:53:32 följande:

Nu har jag äntligen fått se bebis och vecka 13 är här! :)
    Dock fick jag höra att jag har en djupt liggande /lutande livmoder så det var svårt att få bra bilder på bebis. Någon annan som "lider" av samma sak eller råkat ut för detta tidigare. Aldrig hört om lutande livmoder så vet inte riktigt vad det kan betyda... 

Glad för denna vackra bil i alla fall <3

Härligt!

Jag har också en bakåtlutad livmoder, och fick bara bild på en klump i 8+3 :) Det ska inte spela någon roll, den reser sig i takt med att barnet växer har jag fått höra.
  • Tiana
    lisafisa22 skrev 2015-11-19 10:03:00 följande:
    Jo det sa hon till mig med att livmordern gör, men känns ändå lite konstigt då jag inte visste att det "fanns" innan. Men borde inte det betyda att gravidmagen kommer synas mindre på oss? känns som att det borde ha någon sådan effekt?
    Eller vad tror du?
    Ingen aning men det låter ju rimligt. Eller så dyker den upp lite senare bara :)
  • Tiana
    Silvermia8 skrev 2015-11-24 12:29:56 följande:

Är det någon av er andra som berättat på jobbet ännu?

Jag hade tänkt vänta tills efter årsskiftet iaf men har tyvärr en chef som just nu bedriver häxjakt på mig och det är massor med möten, orimliga deadlines, nekad semesteransökan för bröllopsresa (som han sen fick bevilja då jag hade mail från min förra chef där hon godkände semester i december redan i februari) samt bara en väldigt dålig attityd mot mig.

Min chef har varit tydlig sedan han tog över min region att han vill ha bort mig (fått 2 utköpserbjudanden under hösten som jag tackat nej till pga att jag och min man försökte bli gravida och lyckades rätt omgående då jag vill ha min SGI för FL).

Nu har min chef än en gång kallat till möte där även HR-avdelningen ska vara med (de har varit med då de tidigare utköpserbjudandena getts) och jag pratade idag med min BM och hon rådde mig till att berätta med den rådande stressen.

Hon menade på att om min chef (och HR-chef) är mänskliga kommer de att backa av lite om jag berättar.

Gick in i vecka 11 idag och hade tänkt att inte säga någon förrän efter nyår, men nu blev jag kluven.

Till saken hör att jag och maken åker på vår bröllopsresa nästa torsdag (v 12), är åter i sverige 18/12 (v14) och har ul och kub bokat den 18/12.

Jag jobbar 2 dagar under julveckan (v 15), ledig nyårsveckan (v 16), jobbar 2 dagar trettondagsveckan (v 17) och har ett veckomöte med min chef torsdagen veckan efter (v 18).

Hur skulle ni gjort? Berättat på mötet på torsdag eller hållt på det enligt tidplanen?

Jag hade nog väntat och sett vad de vill med mötet först, ta ställning när de har berättat det. 
    Tråkig sits att vara i, men förstår fullt ut att du vill ha komplett SGI. Jag siktar också på det, och får sen se vad som händer när man är på väg tillbaka till jobbet efter ledigheten. 
Svar på tråden Junibebisar 2016