Silvermia8 skrev 2015-11-24 12:29:56 följande:
Är det någon av er andra som berättat på jobbet ännu?
Jag hade tänkt vänta tills efter årsskiftet iaf men har tyvärr en chef som just nu bedriver häxjakt på mig och det är massor med möten, orimliga deadlines, nekad semesteransökan för bröllopsresa (som han sen fick bevilja då jag hade mail från min förra chef där hon godkände semester i december redan i februari) samt bara en väldigt dålig attityd mot mig.
Min chef har varit tydlig sedan han tog över min region att han vill ha bort mig (fått 2 utköpserbjudanden under hösten som jag tackat nej till pga att jag och min man försökte bli gravida och lyckades rätt omgående då jag vill ha min SGI för FL).
Nu har min chef än en gång kallat till möte där även HR-avdelningen ska vara med (de har varit med då de tidigare utköpserbjudandena getts) och jag pratade idag med min BM och hon rådde mig till att berätta med den rådande stressen.
Hon menade på att om min chef (och HR-chef) är mänskliga kommer de att backa av lite om jag berättar.
Gick in i vecka 11 idag och hade tänkt att inte säga någon förrän efter nyår, men nu blev jag kluven.
Till saken hör att jag och maken åker på vår bröllopsresa nästa torsdag (v 12), är åter i sverige 18/12 (v14) och har ul och kub bokat den 18/12.
Jag jobbar 2 dagar under julveckan (v 15), ledig nyårsveckan (v 16), jobbar 2 dagar trettondagsveckan (v 17) och har ett veckomöte med min chef torsdagen veckan efter (v 18).
Hur skulle ni gjort? Berättat på mötet på torsdag eller hållt på det enligt tidplanen?
Jag hade nog väntat och sett vad de vill med mötet först, ta ställning när de har berättat det.
Tråkig sits att vara i, men förstår fullt ut att du vill ha komplett SGI. Jag siktar också på det, och får sen se vad som händer när man är på väg tillbaka till jobbet efter ledigheten.