• Tiana

Junibebisar 2016

Hannabananas skrev 2016-06-05 08:06:58 följande:

Ja hade typ latensfas i 2 dygn. Onda ( ej smärtsamma) värkar med allt från var 5:e minut till 1 gång i timmen. I fredags kl 21 började jag få ondare värkar var 10:e minut och ringde förlossningen, de sa att vi kunde komma in för smärtlindring. Vi kom in och blev uppkopplade för att lyssna på hjärtljud ca 22:30. 23:00 dunkar hela magen nedåt( mannen såg hur hela magen flög nedåt) och det sa knäpp plus att det gjorde jätteont. Då gick vattnet, 23:10 kom vi in till förlossningsrummet och mina värkar var intensiva och jag behövde lustgas. 23:40 kom lilla Lovis ut på två krystvärkar! Jag öppnade mig från ca 4 cm till helt öppen på någon minut. Denna förlossning blev som första sjukt snabb och intensiv. Vi skojade om att hon skulle komma ut innan 12 slaget och det gjorde hon med dunder och brak! Så mina förvärkar/värkar i 2 dygn var på riktigt och det var svårt att avgöra när vi skulle in eftersom mina värkar var så glesa. Hade vi inte åkt in när vi gjorde hade jag fött henne hemma eller i bilen!

Grattis till er!
  • Tiana

Då är man inne på de berömda "+/- 14" dagarna som bm alltid pratar om. Tick tick...

• Tiana

V 39 börjar idag. Inget mer än en aktiv bebis idag. Komsi, Komsi...

• Tiana
    ostpaj skrev 2016-06-08 08:10:32 följande:

V. 39 idag. 13 dagar kvar! Helt sjuukt lite! :D närsomhelst.

Precis vad jag kände igår! :) men bebis verkar vara envis och vilja bo kvar där h*n är.
  • Tiana

Gillar inte min kropp nu! 11 dagar till bf och idag är det visst dags för hemorrojder att dyka upp. Tack för den liksom. Trodde det var ett bekymmer jag sluppit iaf men inte då!

• Tiana

Ställer också in mig på att gå över. Tio dagar kvar idag men inte en känning nu mer än att jag är trött.

• Tiana
    lillmysan skrev 2016-06-11 05:35:32 följande:

Ett tips till er alla som väntar på tecken, försök att släppa det, det kommer när det kommer! Se till att hålla er sysselsatta varvat med vila :) ta en lunch med väninnan, laga mat och frys, ta en runda på stan med partnern, rensa lådor...

Det tar otroligt mycket på psyket att gå och vänta på något som kanske kommer 2 veckor framöver..när ni minst anar det så sätts det igång, lite det som är charmen också tycker jag att inte veta : ) (väntar mitt andra barn)

Försöker tänka just så, men när kroppen säger ifrån och man inte kommer hemifrån är det inte lika lätt ;) Det är därför som krabaten gärna får komma snart.
  • Tiana
    valpis85 skrev 2016-06-12 10:11:31 följande:

Nu knakade det till i bäckenet och vattnet gick. ska in idag och imorgon på kontroll ifall det inte sätter igång annars sätter dom igång det på onsdag

Lycka till!

Jag hade en liiiiten blödning 24/5 men inget har hänt sen dess. Då trodde fl att det kunde vara just proppen.
  • Tiana

Nu gillar jag min kropp ännu mindre. Ska in och kissa i en kopp i eftermiddag för att utesluta havandeskapsförgiftning. Vad mer ska hinna hända innan bf om en vecka?

• Tiana

Vaknade halv sex i morse av mensvärk, somnade om men en timme senare en massa flytningar som väckte mig istället. Kanske slemmisen? Höll på i en timmes tid till och från men nu är det bara lite molande värk fram och tillbaka. Förvärkar? Falskt alarm?

Nu vill jag ha en instruktionsbok :D

• Tiana

Här blir det kontroll på förlossningen kl 15 :) de misstänker sipprade vatten!

• Tiana
    annieh897 skrev 2016-06-14 14:07:56 följande:

Hur har ni som är ogifta tänkt göra med efternamn? Vi har tänkt att barnet ska ha pappans efternamn även om det är vanligare än mitt, eftersom vi har tänkt gifta oss i framtiden och då kommer jag lägga till hans efternamn, antingen som mellannamn eller behålla mitt nuvarande efternamn som mellannamn. Först tänkte jag att det blir för krångligt att barnet har mitt efternamn som mellannamn och pappans som efternamn... Men om jag ändå ska behålla mitt lite ovanligare efternamn kanske det inte är en så dum idé ändå. Hur tänker ni?

Bara pappans efternamn, vi har samma plan att jag med tar det så småningom. Enklast så.
  • Tiana

Vattenavgång bekräftad! Vi lär vara föräldrar innan veckan är slut! Hemma och väntar på värkar nu.

• Tiana
    ostpaj skrev 2016-06-14 22:37:56 följande:

Händer ngt? Jag hade vattenavgång med första men värkarna kom aldrig igång och blev igångsatt. Har du fått veta ngt sånt? Om det inte kommer värkar?

Jodå, värkarna är här. Har ca 20-25 min emellan just nu. Oregelbundna och har stegras under kvällen/natten i smärta. Just nu undrar jag vad jag gett mig in på haha.

Planen var kontroller varje dag och igångsättning senast torsdag om inget hänt.
  • Tiana
    Bibi84 skrev 2016-06-15 03:29:11 följande:

jag vaknar nu ganska ofta av förvärkarna...just nu sitter jag på en boll för att se hur ofta dom faktiskt kommer. Inte så himla skönt! Tog två alvedoner kl 22:00 igår kväll, som fick det till att lugna ned sig lite, men they are still here. få se vad det betyder. Antingen latensfas eller bara pinvärkar. 38+3 idag, onsdag.

Hur går det för dig nu?

Sitter och klockar värkar på soffan. Låter sambon sova än så länge. Just nu nere på mellan 5-7 minuter... sömn är bara att glömma så sitter och slösar för att få tiden att gå någorlunda.
  • Tiana
    ostpaj skrev 2016-06-15 07:50:58 följande:

Roligt! Det tätnar :D snart har du nog en liten nyfödd hos dig :))

Vi får väl se. Nu är det tillbaka på tio minuter men smärtan stegrar sig. Får väl ringa förlossningen igen.
  • Tiana

Här blev det en liten flicka idag. Akut kejsarsnitt och hon var ute 50 minuter efter att vi kom in på förlossningen. Hjärtlös sjönk för varje värk jag fick. Nu mår vi alla bra :)

Grattis till er andra som fått!

• Tiana

Tack för gratulationerna! Ser att jag skrev lite del i inlägget innan. Det var såklart hjärtljuden som sjönk väldigt för varje värk så de bedömde att en ev lång förlossning skulle vara dålig för tösen.

Väldigt omtumlande att bli förälder på en timme när man ställt in sig på ett dygn :)

Svar på tråden Junibebisar 2016