Junibebisar 2016
Ja hade typ latensfas i 2 dygn. Onda ( ej smärtsamma) värkar med allt från var 5:e minut till 1 gång i timmen. I fredags kl 21 började jag få ondare värkar var 10:e minut och ringde förlossningen, de sa att vi kunde komma in för smärtlindring. Vi kom in och blev uppkopplade för att lyssna på hjärtljud ca 22:30. 23:00 dunkar hela magen nedåt( mannen såg hur hela magen flög nedåt) och det sa knäpp plus att det gjorde jätteont. Då gick vattnet, 23:10 kom vi in till förlossningsrummet och mina värkar var intensiva och jag behövde lustgas. 23:40 kom lilla Lovis ut på två krystvärkar! Jag öppnade mig från ca 4 cm till helt öppen på någon minut. Denna förlossning blev som första sjukt snabb och intensiv. Vi skojade om att hon skulle komma ut innan 12 slaget och det gjorde hon med dunder och brak! Så mina förvärkar/värkar i 2 dygn var på riktigt och det var svårt att avgöra när vi skulle in eftersom mina värkar var så glesa. Hade vi inte åkt in när vi gjorde hade jag fött henne hemma eller i bilen!