Inlägg från: Grus grus |Visa alla inlägg
  • Grus grus

Junibebisar 2016

Juniloppan skrev 2015-10-23 06:11:03 följande:

Blev gravid i början av året och i fjärde månaden, v.14+6, var vi på vårt första ultraljud. Bm fann inget hjärtljud på grodan och ma kunde konstateras från vecka 6-7. Nu är jag f u l l s t ä n d i g t livrädd att det ska bli såhär för loppen som beräknas i juni...

Någon annan här som fått ma och det gått bra för sedan?

Eller någon som vet om man kan "kräva" VUL nu såhär tidigt?

Kräva kan du nog inte göra. Men om du ringer och berättar din historia och din oro så tycker jag att du borde få komma in. Boka annars ett privat i v.8.
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Grus grus

Ni glömmer inte av vår hemliga fb-grupp som också finns? Knaappeen har startat den och om man vill vara med kan man här på fl skicka ett privat meddelande till henne eller någon av oss andra som är med i gruppen.

• Grus grus
    ostpaj skrev 2015-10-24 21:29:43 följande:

Tycker också alla bara tänker på MF...

Rubriken borde bytas till "vi som bara tänker/grubblar/andas mf-tankar".

Måste vara en av de deppigaste trådarna på fl.

princess77 skrev 2015-10-24 21:34:05 följande:

Nej jag tycker inte att man skall förneka sin oroa men alla är olika mycket oroliga och många gånger tror jag att man skrämmer upp varandra.

Jag trodde att denna tråden skulle handla om annat än MF. I så fall väljer att kliva ur ett par veckor för jag mår inte bra över att läsa om allas noja eftersom jag själv är orolig.

Jag menar mer att man kan försöka peppa varandra istället. Det är trots allt 80% av alla gravida som sedan föder barn så chansen är rätt stor att man inte får MF.

Jag har själv ett barn och ett missfall i v 13 bakom mig...

Lite roligt ändå, måste jag säga! Har hängt i två till sådana här trådar vid tidigare graviditeter, och alla har varit oroliga över missfall i början och sen har det dykt upp exakt sådana här inlägg om att det är tråkigt med allt negativt. Vet att någon grupp till och med började om i en ny tråd och kallade den för "positiva bf-tråden". Jag tycker ändå att det är härligt på nåt sätt att vi alla gravida följer en sorts normalkurva på nåt sätt. Oron för missfall kommer ju sluta om ett tag.
  • Grus grus
    ebe91 skrev 2015-10-24 21:57:28 följande:

Jag vet inte, kan väl också hålla med om att det har varit rätt mycket negativa/oroliga kommentarer. Och, det här kanske inte är i den tråden man ska diskutera det. Visst, man kan presentera sig när man kommer med i tråden att "detta är mitt första/andra/sjunde barn, haft x antal missfall tidigare men nu hoppas vi att detta går vägen" exempelvis... Jag förstår att oron finns där, det gör den väl hos alla. Men jag försöker se det positivt, planera som att detta kommer att lyckas! Jag har redan nu sagt till sambon att jag har ångest för att ev behöva lämna bort sonen en natt då vi ska in till förlossningen med detta barn (trots att det är 3 årstider bort!).

Tycker också vi ska skriva mer om jobbiga symtom såsom ex illamående, sömnlösa nätter pga halsbränna & toabesök, förväntningar, visa bilder på växande magar (och kanske en o annan ultraljudsbild!), kanske lite inredda barnrum eller andra köp vi gör här framöver. Självklart behöver inte allt vara positiva kommentarer, graviditeten är inte alltid bara rolig och lätt! Men att vi iaf försöker hålla en positiv stämning...

Och självklart kommer vi dit. Men tror att det är väldigt få som inreder barnrum och köper vagn redan nu. Vad jag menar är att varje trimester innebär olika frågeställningar. Tänk vad vi kommer skrämma livet av varandra när de första förlossningshistorierna trillar in.

Men sen håller jag med om att vi ska försöka hålla en positiv linje. Blir alltid lite roligare med glädje, som jag brukar säga!
  • Grus grus

Ska vi sammanfatta detta med att vi diskuterar ALLT som hör till en graviditet i tråden, och inser att det är helt frivilligt att hänga här?

Så kan vi alla bli glada och vara en bra och stöttande tråd igen?

High five på det?

• Grus grus
    Ciccie86 skrev 2015-10-25 04:28:10 följande:

Hej!

Hittade er grupp och tänkte presentera mig.

Ciccie heter jag, 29 år gammal från Stockholm.

Jag har varit tillsammans med min kille i enbart 2 månader.

I natt åkte jag in på sjukhuset akut med kramper i benen och kräkningar.

Fick veta att jag har natrium brist, därför jag fick kramperna.. Men natrium bristen beror även på att jag är gravid, fick jag veta för 3 h sedan.. Det är väldig tidigt, vecka 4-5 något sådant.. Detta var absolut inte planerat, då jag har p plåster..

Jag och killen har som sagt enbart varit tillsammans i 2 mån.. Just nu är jag i chock tillstånd och vet inte vad jag tänker och känner. Att få barn är min största dröm och har länge varit.

Jag har iaf BF runt 28 juni om man följer FLs uträknare.

Kram till er

Oj vilken chock! Förstår att du inte har en aning om dina känslor. Vad säger killen? Han är väl minst lika chockad han?
  • Grus grus
    ebe91 skrev 2015-10-25 06:35:06 följande:

Då väljer jag att lämna tråden för att ha lite mer positiv stämning i min graviditet! får se, kanske återvänder vid en senare tidpunkt men just nu ger ni mig inget.

Tråkigt att höra. Hoppas att du kommer tillbaka! Här är alla välkomna! Visst är vi många som är oroliga, men vi har mycket trevligt här också. Synd att vi inte kunde ge dig det stödet du behöver. Välkommen tillbaka!
  • Grus grus
    Ankissen skrev 2015-10-25 09:31:26 följande:

Hihi jag har också läst att man kan få lite färgade flytningar vid orgasm men det har aldrig hänt mig. Jag lever alltid i celibat mellan vecka 1 och 12 för att undvika en blödning. Inte för att det är farligt utan för att jag vet hur nervig jag blir om det kommer en blödning. Det lär inte vara farligt.

Vi har också valt celibat den här gången. Vi hade sex precis efter att jag plussat och fick jättekramp i magen efter orgasmen, så vi bestämde oss för att strunta i sex den här gången till efter kub.
  • Grus grus
    Inheaven skrev 2015-10-25 09:52:31 följande:

Då tänker jag banne mig också gåni celibat. Stackars min man...

• Grus grus

Här är en till som är deppig. Speciellt på kvällarna, av någon anledning.

Svar på tråden Junibebisar 2016