ebe91 skrev 2015-10-24 21:57:28 följande:
Jag vet inte, kan väl också hålla med om att det har varit rätt mycket negativa/oroliga kommentarer. Och, det här kanske inte är i den tråden man ska diskutera det. Visst, man kan presentera sig när man kommer med i tråden att "detta är mitt första/andra/sjunde barn, haft x antal missfall tidigare men nu hoppas vi att detta går vägen" exempelvis... Jag förstår att oron finns där, det gör den väl hos alla. Men jag försöker se det positivt, planera som att detta kommer att lyckas! Jag har redan nu sagt till sambon att jag har ångest för att ev behöva lämna bort sonen en natt då vi ska in till förlossningen med detta barn (trots att det är 3 årstider bort!).
Tycker också vi ska skriva mer om jobbiga symtom såsom ex illamående, sömnlösa nätter pga halsbränna & toabesök, förväntningar, visa bilder på växande magar (och kanske en o annan ultraljudsbild!), kanske lite inredda barnrum eller andra köp vi gör här framöver. Självklart behöver inte allt vara positiva kommentarer, graviditeten är inte alltid bara rolig och lätt! Men att vi iaf försöker hålla en positiv stämning...
Och självklart kommer vi dit. Men tror att det är väldigt få som inreder barnrum och köper vagn redan nu. Vad jag menar är att varje trimester innebär olika frågeställningar. Tänk vad vi kommer skrämma livet av varandra när de första förlossningshistorierna trillar in.
Men sen håller jag med om att vi ska försöka hålla en positiv linje. Blir alltid lite roligare med glädje, som jag brukar säga!