• Moneal

Junibebisar 2016

Inheaven skrev 2015-10-08 06:47:14 följande:

Jag är på bim+1 idag så imorgon.

Men hon sa inget om bim+2 igår...

Vad är det som är så svårt? :(

vad är det för idioter ni har där borta?

Nä nu får de faktiskt ta och skriva ut det åt dig!!

tycker inte dom har någon rätt att ta ditt blivande barns öde i sina händer.

Det tar knte så lång tid att skriva ett recept.

lycka till! :)
  • Moneal
    frestelsen skrev 2015-10-08 19:27:33 följande:

Har med oro pga mf tidigare men försöker att slappna av nu.. det är ju positivt!! Boka inskrivning på mvc med.. är trött, hungrig o konstant törstig.. helt galet sugen på te med massa honung i med

Det är sbsolut positivt och det är stor skillnad från det till höger till det längst till vänster :)
  • Moneal
    malin-pw skrev 2015-10-08 17:50:44 följande:

Malin heter ja25 år, första barnet. Plussade i måndags, vilken känsla!

stort grattis!! :)

Välkommen hit!
  • Moneal
    Inheaven skrev 2015-10-08 11:52:10 följande:

Pjuuuuue första Fragmin sprutan är nu tagen. Känns fantastiskt underbart samtidigt som jag hatar att behöva ta dom.

Svider, får super fula blåmärken på hela magen.

Vad härligt att höra!!

Hoppas allt går vägen nu :)
  • Moneal
    frestelsen skrev 2015-10-09 04:48:56 följande:

tack:) vill bara att tiden ska gå.. tittar efter blod hela tiden. Är mega sjuk med o tänker att allt kan påverka så jag får mf..

Förstår din oro men det spelar egentligen ingen roll hur mycket vi än oroar oss så ska det bli missfall så blir det de, tyvärr.

Att man är sjuk spelar ju egentligen ingen roll (beroende på sjukdom) vanlig förkylning eller magsjuka ger dig inte missfall.

Jag förstår dig verkligen fullt ut, var super orolig med nr tre.

Men vi får försöka juta av att vara gravida
  • Moneal
    Moneal skrev 2015-10-09 05:06:59 följande:

Förstår din oro men det spelar egentligen ingen roll hur mycket vi än oroar oss så ska det bli missfall så blir det de, tyvärr.

Att man är sjuk spelar ju egentligen ingen roll (beroende på sjukdom) vanlig förkylning eller magsjuka ger dig inte missfall.

Jag förstår dig verkligen fullt ut, var super orolig med nr tre.

Men vi får försöka juta av att vara gravida

kul att den skickar innan jag var klar ;)

nä men försök njut av din graviditet, finns inget vi kan göra åt allt tyvärr och vi väntar faktiskt barn inte missfall.

kram på dig och hoppas du får en fin dag <3
  • Moneal
    Dagsmeja skrev 2015-10-08 23:07:26 följande:

Grattis alla nygravida! Tycker precis som Fru A att det är himla spännande att byta tråd från planerar barn till gravid. Plussade idag (ÄL +14) efter att ha testat negativt ÄL +8, 10 och 12. Hade i stort sett gett upp hoppet eftersom jag hade fått så många negativa test, men eftersom jag hade en teststicka kvar hemma kunde jag inte hålla mig.. Och det var ett (eller ja, två) tydligt streck! Fick hjärtklappning och trodde inte det var sant. Min sambo blev också jätteglad. Om det finns någon lista, så får någon gärna lägga till mig: Dagsmeja, 29 år, andra barnet (wow, första gången jag säger/skriver det). 

Fru A skrev 2015-10-08 22:52:57 följande:

Hej och grattis alla som plussat!

Känns så spännande att få flytta över till en såhär tråd! :) har ett datum på BF den 16/6-16! Men har svårt att veta då min cykel varierat!

Detta är vårt första barn.

Vi hoppas kotten vill hänga med på resan, och att de första 12 veckorna ska gå fort!!! Så vi får andas ut!

Till BF lista:

16/6 Fru A (27år, Stockholm, 1:a barnet)

stort grattis till er och välkomna hit :)
  • Moneal
    EmManny skrev 2015-10-09 08:47:43 följande:

[quote=75853418][quote-nick]Moneal skrev 2015-10-09 05:08:54 följande:[/quote-nick]kul att den skickar innan jag var klar ;)

nä men försök njut av din graviditet, finns inget vi kan göra åt allt tyvärr och vi väntar faktiskt barn inte missfall.

kram på dig och hoppas du får en fin dag <3[/quote

Åh vad bra om att vänta barn inte missfall! Så ska jag försöka tänka.

Har tid hos bm idag och är lite nervös för symptomen har avtagit sedan igår. Ingen molvärk längre. Överanalyserar allt.

Lycka till hos bm :)

kommer säkert gå bra ska du se :)
  • Moneal
    Inheaven skrev 2015-10-09 12:03:19 följande:

Moneal:

Har du något tips till mig som tar sprutor för att undvika blåmärkerna?

Så keligt när man ska utomlands och ligga och sola

Det är svårt just med fagmin, men att försöka sticka så snällt som möjligt så såpass lite blodkärl går sönder som möjligt.

vet att det finns salvor mot blåmärke men inte helt hur de är eller om de är ok vid graviditet. :)

Nä jag förstår att det knte är så kul kanske :-/
  • Moneal

[quote=75856492][quote-nick]Inheaven skrev 2015-10-09 19:59:56 följande:[/quote-nick][/quote]

Ja denna har vi i jobbet :)

men vet inte om den är ok vid graviditet :)

Svar på tråden Junibebisar 2016