Junibebisar 2016
Varför säger ni foster när det är ett embryo?
Varför säger ni foster när det är ett embryo?
Tack för alla tankar tjejer!
Fick ingen bild men en liten plutt på 2,5 cm med tickande hjärta låg där inne och är nu vecka 10, vilken oerhörd lättnad!!
Har nog aldrig varit så nervös som jag var i dag <3
[quote=75962217][quote-nick]Tiana skrev 2015-11-05 08:10:58 följande:[/quote-nick]
Ofta gör man UL för att vara säker på vilken vecka man är i, så inte testet görs för tidigt. Du har däremot rätt i att det inte ingår i testet.
[/
Jo precis så varför inte göra KUB än detta dyra NIPT? Vad är det som är så bra med det som gör att det kostar så mycket?
Vid NIPT görs inget UL, det är ett blodprov. Men kollas samma sak på NIPT som KUB som sannolikheten för trisomi 13, 18 och 21? Blir inte riktigt klokare av det jag läst. Om det är så varför gör man då NIPT för flera tusenlappar när KUB iaf här erbjuds gratis. Vad är skillnaden? Jo visst NIPT är bara ett blodprov utan UL men 9500 kr är väl saftigt vad är det som kostar förstår jag inte riktigt och jag tror inte jag skulle kunna känna mig säker på ett NIPT svar utan att ha tittat igenom fostrets anatomi när dom beräknar ut om ens barns har trisomi 13 18 eller Downs syndrom eftersom det finns andra faktorer som borde vägas in i det hela. Känns som det är lite buisness att tjäna pengar på oroliga blivande föräldrar att ta så hiskeligt betalt för detta blodprov som är såpass nytt på marknaden och det finns så lite information om det på nätet.
Frågar igen och hoppas på svar,
mellan vilka veckor görs normalt KUB?