Inlägg från: 2013januari |Visa alla inlägg
  • 2013januari

Junibebisar 2016

Jensan911 skrev 2015-11-08 19:58:12 följande:
    Inlagd på sjukhus sen torsdags förmiddag för mitt illamående. Har varit utan dropp sen igår, har idag kunnat både äta och dricka bra, hoppas på att få åka hem imorgon! Den lille vilde mår bra där inne och det är allt som räknas! Gick en promenad men det blev alldeles för mycket för mig, blev yr och illamående och svettades, är nu tillbaka i sjuksängen! Får lergigan comp tre gånger om dagen och jag har äntligen fått effekt! Har en hel del växtvärk i livmodern men det är ett gott tecken på att mini växer!

Hur mår du?
    Huh stackare. Här gråter jag och deppar för att jag kräks sen igår ordentligt men ligga inne måste va hemskt. Hur hamnade du där?
    Hopppas du får komma hem snart, får du inte behålla någon mat alls?
  • 2013januari

Erfarenheter av lergigan Comp eller primperan? Menar av er som har barn sen innan och mådde illa/kräktes under den graviditeten?

• 2013januari
    corona skrev 2015-11-09 09:28:31 följande:

Mådde illa fram till vecka 16 ungefär med förra barnet.  Testade Postafen först, men blev så extremt trött av dem, så det funkade bara inte. 

Redan testat postafen. Noll effekt mer än mosig i huvudet... Kunde du jobba med lergigan eller blir man trött? Försvann illamåendet eller bara kräkningarna?
  • 2013januari
    corona skrev 2015-11-09 09:38:51 följande:
    Ja, det gick hur bra som helst att jobba med Lergigan comp, blev inte trött av dem. Lergigan comp innehåller ju koffein, finns utan koffein med, möjligen kan man bli trött av dem.

Jag kräktes inte, utan mådde bara illa, och illamåendet blev mycket bättre!  
    Åh vilket hopp jag fick nu. Tack :) hoppas det funkar så för mig med.
  • 2013januari
    HeIena skrev 2015-11-09 10:03:12 följande:
    Jag äter lergigan comp sen ca 1 vecka tillbaka. Är helt ok i illamåendet nu. Och kan även jobba igen. känns skönt. :)

Jag fick någon konstigt reaktion på postafen så jag satt på toa med hinken i knä i 2,5 dygn! :(

Det var fruktansvärt..
    Tog du några dagar sjukskriven först? Känner att jag inte orkar jobba direkt imorgon utan vill se om de har nån verkan...
  • 2013januari

Lille plutten som förra måndagen skrämde slag på mig. Va då en hel vecka mindre än min uträkning idag 9 dagar senare en liten plutt på 11mm nästan ifatt min egna uträkning.
    7+3 så mitt tips GÅ ALDRIG på tidiga VUL. Inte värt oron!

• 2013januari
    En del av oss skrev 2015-11-11 10:22:38 följande:

2013 Januari åh grattis. Om 1 vecka och 1 dag är det min tur då är jag i v.7+3.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
    Tack! Bra att du väntar fast du varit så orolig lovar att det kommer kännas bättre då än att du gått tidigare..
  • 2013januari
    SabaGbg skrev 2015-11-11 11:26:51 följande:

vul avklarat idag! 14,2 mm och ett litet hjärta som tickade på som bara den :) äntligen känns det på riktigt och inte som att jag bara hittat på det här! Blev framflyttad en dag så 7+5 idag :)

Åh grattis till dig med. Då är vi riktigt nära i tid du och jag. Spännande att se hur vi blir flyttade vid rul... :)
  • 2013januari
    Jennyyyyy skrev 2015-11-11 12:19:02 följande:

[quote=75988601][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-11 10:02:45 följande:[/quote-nick]

Lille plutten som förra måndagen skrämde slag på mig. Va då en hel vecka mindre än min uträkning idag 9 dagar senare en liten plutt på 11mm nästan ifatt min egna uträkning.

7+3 så mitt tips GÅ ALDRIG på tidiga VUL. Inte värt oron!

[/

Fattar inte riktigt. Varför inte värt oron? Såg ni inget förra gången eller hur menar du? Hur kan det bli nio dagars skillnad? Är inte insatt i det där med bak och framflyttning:).

Bara min egen erfarenhet som gör att jag inte rekommenderar någon det. Att komma dit och tro att man är i vecka 6+ och så säger läkaren "nej jag ser ingenting mer än en fin hinnsäck och möjligen fosterstruktur, det kan ha stannat av"... Ny tid om 2 veckor.

Va jag själv som på egen risk ville ha tiden efter 9 dagar igen för jag hoppades att det bara va svårmätt. Mkt riktigt va det så... Låg för nära livmoderväggen sist och va då svår att mäta och blev 2-3mm istället för kanske 5-6 som hade visat annan vecka. Med andra ord oro helt i onödan mot att gå på VUL senare när det är lättare att mäta. Typ så.. Hängde du med?
  • 2013januari
    Jennyyyyy skrev 2015-11-11 14:52:32 följande:

Okej jag är i vecka 9 (8+2) och har UL om två veckor så hoppas det inte är för tidigt att se nåt då. Det bör det inte vara då. Men förklara det där med fram och bakflytt tack:). Man vet ju när man har mens och en del vet när de hade sex. Så hur kan man flyttas då? Fattar nada;)

Men man kan aldrig veta exakt vilken dag det befruktade ägget fastnade och började sin resa. Därför kan man bli daterad som att ägglossning/sex va flera dagar efter ens egen beräkning (som för mig) och då har kanske ägget svävat runt lite innan det hittade en bra plats...
Svar på tråden Junibebisar 2016