frucgsvensson skrev 2016-01-12 10:08:45 följande:
Mamma till prinsessor skrev 2016-01-12 06:45:18 följande:
Det här med vagn!
Det är en djungel tycker jag!
Min man vill ha bärsjäl och en vandringsbär-ryggsäck.
Jag vet inte vad jag vill! Vagn ska vi ha i vilket fall som helst. Jag vill nog helst ha en Emmaljunga från 2005/2007 någonstans. Dom tycker jag är fina och har stora normala hjul. Vi bor på landet och är mycket i sommarstugan, skidbacken och efter grusvägar/bättre stigar ned till vår strand och badplats.
Jag har hittat en vacker vagn men jag tror inte den är lika hållbar som de andra äldre vagnarna.
Det första jag bestämde mig för då jag började kika lite var att INTE ha fasta hjul! Fy så bökigt att man liksom måste trycka ner vagnen och svänga så fort man ska göra en tvär vändning.
Är det inte fasta hjul på de där vagnarna?
Vi ska iallafall köra på en som inte har fasta hjul, men som man kan spärra så att det blir det på vintern t.ex. Det var det första en personal på babybutik rekommenderade oss då vi sa vad vi ville och inte ville ha.
Jupp, fasta hjul! Så var det på den tiden!

Jag rattade runt den med en hand på ett kick, visst lite tungt och bökigt ibland, men jag var (är) nöjd.
Beror ju helt på vart en ska gå. Vill en springa runt på stan, in och ut ur små butiker eller få in vagnen på ett trångt fik alla dagar i veckan att jag hade valt en vagn med små rörliga hjul. Vill en gå långpromenader på grusvägar och stigar alla dagar i veckan att jag tar min pansarvagn! Den går stabilt över stock och sten.