Inlägg från: Kristalii |Visa alla inlägg
  • Kristalii

Junibebisar 2016

Det här med att få reda på kön på RUL. Säger alla BM det numera? När jag väntade nr 1 och 2 fick vi betala privat för att få reda på kön. Inte tal om att få reda på det på RUL.

• Kristalii
    annieh897 skrev 2016-01-18 08:36:27 följande:

Jag är jätteglad över att vara gravid och jag längtar så efter att få träffa vår bebis... Men fy sjutton för att vara gravid ändå. Jag har inte mått bra nån gång sen jag blev gravid så nåt härligt "gravid-glow" kan vi knappast snacka om. Nån som känner likadant?

Oh ja! Jag mår inte direkt dåligt kroppsligt eller så, men det är ingen höjdare att vara gravid. Att se i appen hur många dagar det är kvar är en pina. Snabbspola tiden framåt tack! Och sparkarna som "alla" längtar efter, tycker är så mysiga och härliga att känna, näh, emellanåt tycker jag det känns läskigt på nåt sätt.
  • Kristalii
    malin-pw skrev 2016-01-18 09:11:08 följande:

Var på RUL i fredags och då upptäcktes det att det endast är en artär i navelsträngen, kallas ör SUA. Det kan då hända att barnet får för lite näring och kan då dra på sig skador...Någon som har varit med om detta eller hört något om det?? Känns inte så lovande när man googlar runt. Ska tillbaka på ultraljud imorgon, är så orolig för att det ska bli något fel, än så länge så växer bebisen som den ska

Jag vet inget om det, bara att det är viktigt med ett bra flöde i navelsträngen. Hoppas att ni får bättre besked i morgon.
  • Kristalii
    Ajvar skrev 2016-01-20 07:10:29 följande:

17+1 idag och nu har dödens hunger slagit till. Jag vill bara trycka pasta ner i magen, gahhh! Någon annan med samma bekymmer? Ställde mig på vågen och såg härliga 8kg+ också, inte konstigt..

Skicka hit lite aptit! Nu har jag inte vägt mig sen annandagen (har ingen våg hemma) men då hade jag gått ner 6 kg. Har inte känt mig illamående sen vecka 13 och nu kan jag verkligen känna hunger, men jag får inte i mig så mycket. Vissa dagar har jag verkligen låg energi vilket är jättejobbigt.
  • Kristalii
    frucgsvensson skrev 2016-01-20 22:46:14 följande:

Idag fick jag både se och känna med handen lillen i magen!! :) första gången. Gick in i vecka 21 igår och har moderkakan i framvägg så trodde det skulle dröja.

Stark liten rackare! 

Jag kan känna på utsidan, men jag tror det är tveksamt om syskonen skulle göra det. Det är ändå ganska små sparkar (tack o lov...) och jag känner ju från insidan samtidigt.
  • Kristalii
    Tiana skrev 2016-01-30 16:39:44 följande:

Har en stark misstanke om att jag börjat boa. Var ute i rabatten en stund sen och drog upp några växter som jag inte vill ha till sommaren. Jag menar, januari är inte slut än...

Haha!

Jag känner oxå ett behov att boa. Vill fixa och byta rum och sy önskar jag verkligen att jag hade tid till. Fastän jag inte är så bra på att sy.
  • Kristalii
    Tiana skrev 2016-02-02 08:46:35 följande:

Hittills har det inte varit så farligt att vara gravid, har ju haft mindre krämpor men det har varit ok. Den senaste veckan har dock en fruktansvärd trötthet slagit in. v 21 nu och jag funderar på allvar om jag orkar jobba hela vägen de 4 månader som är planerade nu.

Jag är oxå sjukt trött emellanåt. Har konstaterat att det hänger ihop med att jag vissa dagar äter för lite. Får helt enkelt inte i mig tillräckligt med energi. Nu har jag tex bytt ut frukten på förmiddagen mot ett kallt ägg. Känns lite bättre.

Sen kan det säkert hänga ihop med järnvärde oxå. Men min mage gör allt för att slippa äta järntabletter...
  • Kristalii
    mopstops skrev 2016-02-03 08:40:14 följande:

Nu har halsbrännan kommit til mig.. sist dök den inte upp förrän långt senare i graviditeten, men nu orkar jag inte ligga ner.. någon som tycker någon speciellt receptfri medicin på apotek fungerar? :)

Jag ska till Apoteket idag och köpa Omeprazol och Novalucol. Fungerade för mig förra gången. Och jag hoppas det gör det den här gången oxå.
  • Kristalii
    Gweny skrev 2016-02-03 12:34:24 följande:

Så glad, en vän smsade precis och berättade att dem väntar en liten flicka.

Hon är beräknad 2 veckor efter mig och det roliga är när att vi bägge har 2 lite större barn och vi hade 2 veckor imellan sist också. Så nu får vi gå igenom detta ihop igen.

dem flesta andra vänner är redan klara så att säga, så jättekul att ha någon i samma stad att gå hemma med.

Härligt att ha en vän som väntar samtidigt!

Mina vänner är färdiga med barn. Så ingen finns just nu. Förra graviditeten fick jag en ny vän och vi träffas fortfarande ibland. Jag hoppas jag hittar en till vän. Men det är inte lätt att hitta nya vänner i vuxen ålder.
  • Kristalii

Jag som inte har Facebook undrar vad som är fördelen med att skriva där jämfört med här?

Svar på tråden Junibebisar 2016