Inlägg från: bryrmiginte |Visa alla inlägg
  • bryrmiginte

Junibebisar 2016

Ska ni som väntar första barnet gå på föräldrarkurs? Ni som varit på de innan får gärna berätta vad ni tyckte om de :)

• bryrmiginte
    Surprisebaby skrev 2016-03-04 08:50:31 följande:

Anastacia1980; Åh, jag har också BF 11 juni! :D

Jag med ;D
  • bryrmiginte
    Surprisebaby skrev 2016-03-04 15:57:56 följande:

Har ni redan bokat in vart ni ska föda... Vilka mer förberedelser och inhandlingar har alla förstagångsföderskor hunnit göra?

Nej inte än, men där jag bor finns de inte så mycket att välja på. Jag har möblerat ett rum med spjälsäng, skötbord, lite förvaring och sånt, sen köpt en baykorg med gungstativ stt Ha brevid sängen, vagn, babygym och bärsele, sen kläder för första tiden, så hsr väl typ allt klart förutom smågrejer och babyskydd som jag tänkte köpa den hör månadn :)
  • bryrmiginte
    Surprisebaby skrev 2016-03-04 17:56:08 följande:

Bryrmiginte & Gweny; Vad bra att ni har handlat in det nödvändigaste. Chocken efter plusset har väl precis börjat lägga sig för mig efter sju veckor, men det som är ordnat är vagn med både ligg- o sittdel samt bilstol o några klädesplagg.

Cherryay; Tack för förståelsen. Ska läsa på om riskerna med kejsarsnitt. Jag hoppas verkligen att det blir bra och jag ska kämpa för att det ska bli så bra som det bara kan utifrån mina förutsättningar.

Ebe91; Vad skönt att höra att det har gått så bra för dig o att du har så bra järnvärde!

Vindruvan; Det är självfallet inte enbart pga oro inför framtida sexliv som jag överväger snitt (även om jag förlorade oskulden för mindre än ett år sedan). Är även rädd att få inkontinensbesvär i och med att jag faktiskt har haft hemska IBS- problem tidigare.

Du fick veta ganska nyligen om graviditeten va? Då är de inte konstigt att du känner oro inför förlossningen, jag kände i början redan när jag titta på stickan att jag aldrig någonsin tänker föda barn vaginalt, men nu har de mests släppt och jag känner mig förväntansfull att föda naturligt, hoppas de blir så för dig med om ett tag.:)
  • bryrmiginte
    Surprisebaby skrev 2016-03-04 19:23:03 följande:

Ja den 14:de januari fick jag mitt livs chock.

Förväntansfull inför själva förlossningen vare sig det blir naturlig födsel eller snitt tror jag inte att jag någonsin kommer att bli, trots ryggvärken som har kommit även om magen inte är så stor. Men att möta barnet ska bli spännande.

De kommer nog gå bra ska du se :) jag är mest rädd för att få panikattacker, har fått mer nu under graviditeten pga de händer massa saker i kroppen som den inte känner igen, de är skitjobbigt, jag tycker inte om att vara gravid heller så längtar tills hag får trycka ut ungen, och då får de göra hur ont som helst och de får spricka ner till skithålet bara jag slipper paniken känner jag haha :p
  • bryrmiginte
    Surprisebaby skrev 2016-03-04 20:46:06 följande:

Hoppas verkligen det. Så många har ju gjort det innan :) o vissa väljer ju till o med att skaffa fler barn! Okej haha lät lite kul : p "bryrmiginte", är det första barnet?

Låter jättejobbigt med panikattacker dock :( vilka andra grav-symptom upplever du? Jag är mest trött och har de senaste 2-3 veckorna haft problem med ryggont i mitten av ryggen om jag sitter för länge.

Vilken stad bor du i? Såg att du också är i 20-års åldern. Vi kanske kan följas åt eller till o med träffas om vi bor i samma stad.

Ja, just nu känns de iaf som att jag inte kommer vilja ha fler :p trodde inte att de skulle va såhär jobbigt faktiskt:p hur kunde du missa det så länge?

Jag önskar jag va mer tränad innan, känner att de börjar bli rätt tungt i kroppen nu, jag hade ont i ryggen innan men verkar ha gått över nu, har väldigt mycket halsbränna, hjärtklappningar och trötthet nu, vad har du för symptom?

Ja, hinner bli 24 innan barnet kommer :) bor utanför uppsala ,dudå? :)
  • bryrmiginte
    UK Jennie skrev 2016-03-31 00:16:14 följande:

Har i England anvander typ alla moses basket - finns det i Sverige? Som en korg pa ben, som man staller brevid sin sang. Anvande det med dottern, det funkade jattebra sa det kor vi pa igen. Men det beror ju pa bebisen saklart; dottern ammade flera ggr per natt men valdigt kort.

Jag har köpt en moseskorg med gungstativ som jag kommer ha brevid min säng
  • bryrmiginte
    UK Jennie skrev 2016-03-31 00:16:14 följande:

Har i England anvander typ alla moses basket - finns det i Sverige? Som en korg pa ben, som man staller brevid sin sang. Anvande det med dottern, det funkade jattebra sa det kor vi pa igen. Men det beror ju pa bebisen saklart; dottern ammade flera ggr per natt men valdigt kort.

Jag har köpt en moseskorg med gungstativ som jag kommer ha brevid min säng
  • bryrmiginte
    Millemupp skrev 2016-06-14 20:21:28 följande:

Grattis!! Gick förlossningen bra? Hur kändes värkarna i och med igångsättningen?

Millemupp skrev 2016-06-14 20:21:28 följande:

Grattis!! Gick förlossningen bra? Hur kändes värkarna i och med igångsättningen?

De va min första förlossning så har inget att jämnföra med men allt gick jättebra, lite läskigt att åka in på konrroll bara och inte va beredd på att de skulle bli barn inom några timmar ^^ men va iaf öppen 4 cm utan att ha märkt något alls, och 9 timmar efter de tog hål på hinnorna kom hon ut :)
  • bryrmiginte
    ostpaj skrev 2016-06-14 22:38:32 följande:

Grattis! Får man fråga varför du blev igångsatt? :)

Mitt blodtryck steg för varje dag sista 2 veckorna så bm skickade mig en bedömningsmottagning, där hade jag även fått +1 protein i urinen så dom tyckte de va bäst att starta förlossningen :)
  • bryrmiginte
    Liten2016 skrev 2016-06-14 22:50:47 följande:

Imorgon har jag bf. Men jag känner absolut ingenting än. Jag bara väntar och väntar. Grattis till er som fått barn redan! Har alla haft att slemproppen lossnat? Borde den det? Det är vårt första barn så jag har ingen aning om hur det "ska" vara.

Är man öppen borde väl proppen gått? Jag va ju öppen 4cm utan att märkt någonting
Svar på tråden Junibebisar 2016