Junibebisar 2016
Ska ni som väntar första barnet gå på föräldrarkurs? Ni som varit på de innan får gärna berätta vad ni tyckte om de :)
Ska ni som väntar första barnet gå på föräldrarkurs? Ni som varit på de innan får gärna berätta vad ni tyckte om de :)
Anastacia1980; Åh, jag har också BF 11 juni! :D
www.svt.se/nyheter/inrikes/stor-brist-pa-barnmorskor-i-sommar
va ju de sista man ville höra när man är nervös förstföderska :o
Har ni redan bokat in vart ni ska föda... Vilka mer förberedelser och inhandlingar har alla förstagångsföderskor hunnit göra?
Bryrmiginte & Gweny; Vad bra att ni har handlat in det nödvändigaste. Chocken efter plusset har väl precis börjat lägga sig för mig efter sju veckor, men det som är ordnat är vagn med både ligg- o sittdel samt bilstol o några klädesplagg.
Cherryay; Tack för förståelsen. Ska läsa på om riskerna med kejsarsnitt. Jag hoppas verkligen att det blir bra och jag ska kämpa för att det ska bli så bra som det bara kan utifrån mina förutsättningar.
Ebe91; Vad skönt att höra att det har gått så bra för dig o att du har så bra järnvärde!
Vindruvan; Det är självfallet inte enbart pga oro inför framtida sexliv som jag överväger snitt (även om jag förlorade oskulden för mindre än ett år sedan). Är även rädd att få inkontinensbesvär i och med att jag faktiskt har haft hemska IBS- problem tidigare.
Ja den 14:de januari fick jag mitt livs chock.
Förväntansfull inför själva förlossningen vare sig det blir naturlig födsel eller snitt tror jag inte att jag någonsin kommer att bli, trots ryggvärken som har kommit även om magen inte är så stor. Men att möta barnet ska bli spännande.
Hoppas verkligen det. Så många har ju gjort det innan :) o vissa väljer ju till o med att skaffa fler barn! Okej haha lät lite kul : p "bryrmiginte", är det första barnet?
Låter jättejobbigt med panikattacker dock :( vilka andra grav-symptom upplever du? Jag är mest trött och har de senaste 2-3 veckorna haft problem med ryggont i mitten av ryggen om jag sitter för länge.
Vilken stad bor du i? Såg att du också är i 20-års åldern. Vi kanske kan följas åt eller till o med träffas om vi bor i samma stad.
Har i England anvander typ alla moses basket - finns det i Sverige? Som en korg pa ben, som man staller brevid sin sang. Anvande det med dottern, det funkade jattebra sa det kor vi pa igen. Men det beror ju pa bebisen saklart; dottern ammade flera ggr per natt men valdigt kort.
Har i England anvander typ alla moses basket - finns det i Sverige? Som en korg pa ben, som man staller brevid sin sang. Anvande det med dottern, det funkade jattebra sa det kor vi pa igen. Men det beror ju pa bebisen saklart; dottern ammade flera ggr per natt men valdigt kort.
Fick min lilla flicka med igångsättning i onsdags på bf-3 :)
Grattis!! Gick förlossningen bra? Hur kändes värkarna i och med igångsättningen?
Grattis!! Gick förlossningen bra? Hur kändes värkarna i och med igångsättningen?
Grattis! Får man fråga varför du blev igångsatt? :)
Imorgon har jag bf. Men jag känner absolut ingenting än. Jag bara väntar och väntar. Grattis till er som fått barn redan! Har alla haft att slemproppen lossnat? Borde den det? Det är vårt första barn så jag har ingen aning om hur det "ska" vara.