• Bibi84

Junibebisar 2016

Cherryay skrev 2016-05-22 12:32:07 följande:
    Hatar också att sy, värsta jag vet. Har gjort det båda tidigare förlossningarna och väntar mig inget annat denna gång... Funderar på att be om någon smärtlindring innan de syr denna gång isf, och då har jag alltså fött båda mina barn helt utan smärtlindring, men att sy är värre än allt annat tillsammans imo!
    Utan lustgas också? Då är jag OTROLIGT imponerad.
    1:a fl: lustgas, eda (epidural) och bedövnings spruta när dom sydde (+ lustgas)
    2:a fl: lustgas, eda som inte fungerade helt, plus att bebis kom 5 min efter satt eda.
    3:e fl: lustgas, bedövdning spurta när dom sydde+gas. 

Dom sa till mig sista gången att jag inte behövde lustgas, då blev mannen lite irriterad och sa, Hon SKA ha lustgas när ni syr. Som sagt....det känns som att det är färre än att föda. 
    Har verkligen ingen aning om hur det kommer gå nu.
  • Bibi84

haha...nä, lokabedövningen hjälpte ju absolut inte!!!! (bedövnings spurtan som jag kallat den). :)

Har egentligen tagit det lugnt idag, men började med hallonbladskapslarna igen, 2 på förmiddagen och 2 på eftermiddagen..... känner ett tryck ned och kroppen är trött på en konstig känsla. Har gått några fler gånger på toa, och gjort nr två då jag känner att huvudet antingen tycker sig längre ned eller så bara bökar den där inne. Men är inte dålig i magen, inte direkt tömningsdag som jag hade för två veckor sen som slutade förra lördagen.

• Bibi84
    ebe91 skrev 2016-05-23 08:01:42 följande:

Jag syddes förra gången och kände absolut inget alls... Sonen föddes med sugklocka ocj jag klipptes, så bm ägnade nog 1 timma till att sy ihop mig. Fick någon spruta vid öppningen strax innan sonen föddes (gissar att det var inför klipp?) och sen hade jag lite lustgas medan hon sydde.

Kliptes också första fl, det kände jag inte, men själva syingen kände jag. Min man fattade ingenting då jag skrek mer då än när jag födde. hahaha....Det var bm som sa till mig att använda lustgas när vi sydde och att jag skulle dra in ordentligt. Och det fungerade väldigt bra. :)

Jag har med en napp, men ingen flaska. Brukar få bra med mjölk i början men sen så brukar det daffa av, så kommer att ge av och till pumpad mjölk i flaska. Har två små hemma och pump. Ska ha sånna skold till att ha på niplene då dom lätt blir förstörda. hahahaha.... sjukhuset har sånna också faktiskt om jag skulle ha glömt att packa dom ned.

Imorgon kommer mannen hem från Indien, det ska bli så himla skönt. Vad gör ni nu på dagarna?
  • Bibi84
    Sa adjö till en del av slemproppen idag, har haft 4-5 förvärkar utöver dagen och molvärk, så får se vad det leder till. Kanske fl inte är långt ifrån ändå. :)
  • Bibi84
    Lutetzia skrev 2016-05-23 15:22:31 följande:

35+0 i morgon och var hos BM i dag. Allt såg bara bra ut! Bebisen var nu fixerad. Jag är inte förvånad eftersom jag verkligen känt en förändring den senaste veckan. Ett starkare tryck i nedre delen av magen + sämre matsmältning + att jag jämnt känner mig kissnödig. 

Har fixat det mesta inför ankomsten. I alla fall av de stora grejerna som vagn, spjälsäng, amningskudde, babynest, skötbord osv. Dock har jag inte packat BB-väskan än och inte hellre börjat tvätta bebiskläder. Mest stressad är jag dock över att jag inte hunnit fundera på förlossningsplan. Har ni någon sådan? Hur ska man veta hur man vill ha det? Jag menar, det är ju mitt första barn.

som skrivet över.... jag har slutat skriva fl brev, men det är för att jag tar det som det kommer. Min man vet vad jag önskar och jag har ofta sagt i starten när vi kommer in vad jag tänker. Brukar alltid säga att jag vill ha lustgas, men vill se om jag vill ha epidural, men ber jag om det så vill jag ha det. Tar gärna emot förslag osv. :)
    Men skrev ett brev första gången jag födde. :) 
  • Bibi84

Mannen hemma idag och klart....så blev det en snabbis, förvärk av och till men inget direkt. Så vi provar en gång till senare ikväll..... hahahaha.....jag sa att det nu ska bli två gånger varje dag. DESPERAT att ting börjar hända mer.

• Bibi84
    Tiana skrev 2016-05-24 20:45:15 följande:

Det blev ingen kontroll, men vi pratade ett tag och den lilla mängd blödning plus att jag inte haft mer sedan dess trodde de inte var någon fara. Antagligen börjar bra tappen bli lite påverkad nu. Jag har Tul inbokat på fredag så då blir det ju en kontroll i alla fall. Händer det igen kontaktar jag dem på nytt.

Ok, har själv inte haft någon blödning på någon av mina graviditeter så vet inte helt vad man brukar göra. Men skönt med tul på fredag. Jag har tul imorgon 14;30, så får se vad han säger då, helt säkert. "Det här ser hur bra ut som helst!" :) Men ska höra om han kan kolla tappens längd osv. :)

fortfarande förvärkar av och till, men klart att det kan ju vara så här i flera veckor innan, men så HIMLA skönt att mannen är hemma igen. :)
  • Bibi84

[quote=76657314][quote-nick]Gweny skrev 2016-05-25 13:34:28 följande:[/quote-nick]

Var hos bm idag, mitt blodtryck hade höjts rejält & visade +4 med proteinet i urinen, så blev skickad till sjukhuset för konstaterad havskapsförg!

Har fått lämna mer prover och gjort ctg. Blodtrycket var ännu högt, så fick medicin som hjälpte. Fått göra UL med, var kul att få se h*n igen, som mår bra.

Läkaren vill lägga in mig, så vi fick gå och äta lunch och ska strax till avdelningen.

Om detta inte var nog, så har busungen lagt sig i säte!! Så det blev mer att tänka på sa läkaren, dem vill inte göra vändningsförsök just nu, för att inte stressa kroppen ännu mer.

Så får se hur detta kommer arta sig. Men dem sa att jag kommer inte gå full tid ut.

Är i v. 37+3 idag.

[/

Oj....har du märkt av något själv?

Snart tul. Spännande.

• Bibi84

Har precis varit tul, allt såg väldigt bra ut. Han menar att hon väger ca 2300gr och följer sin kurva bra. Frågade om han kunde kolla livmodertappen och det var inga problem. tappen var ca 3 cm och jag är öppen 2-3 cm (helt vanligt för omföderskor, och vi kan gå med detta LÄNGE, haha) men jag var väldigt väldigt mogen, så han tror inte att jag går helt till bf. YEAH! Men som sagt, man vet aldrig med omföderskor. Huvudet som min bm sa var fixerat är inte det, men ruckbart och nede i bäckenet.

Nu är det bara att forstätta med hallonbladskapslar och mys stunderna som jag har sagt ska vara två gånger om dagen. :)

Svar på tråden Junibebisar 2016