Junibebisar 2016
Ska oxå på TUL imorgon. Mitt andra TUL denna graviditeten. Kan man även kolla om bebisen är fixerad via ul ?
har milda förvärkar ca 10 min, har tagit alvedon nu för att se om jag kan få sova lite. trött är jag i alla fall.
Hej igen, tack för er omtanke!
Jag blir kvar på avdelningen. Läkaren ville ha fortsatt koll på mig. Bedömde dock att det än så länge är en "lätt" havskapsförg. Då jag inte är så påverkad och bebis mår bra i magen.
Dock blir det vändningsförsök imorgon, känns nervöst. Lyckas det inte, kommer det bli snitt. Lyckas det så blir det igångsättning...han sa dock inget om när. Men skulle gissa på nästa vecka.
Mycket att ta in...Nervöst & spännande.
Dock tråkigt att behöva vara kvar, men eget rum iallafall. Får hoppas på helgpermis.
Trött i kropp känner att om jag hade fått en hinnsvepning så hade det satt igång ordentligt. Säkert latentfasen.
V. 35+4 idag. Men som gyn sa. 3cm på tappen, öppen 2-3 cm och väldigt mogen.
Idag kl. 11.28 fick vi en son på 3840g och 52cm, föddes i v. 39+0 :) allt har gått bra o nu myser vi! Lycka till alla ni andra :)
Justja,skulle fråga er tjejor här inne, känner alla av sammandragningar? Läser överallt att det är vanligt, men ofarligt. Att magen drar ihop sig och blir hård ca 30 sekunder och sen släpper det? För jag har aldrig känt av ngt liknande...
Hej!
Ny i tråden, jag väntar mitt 3:e barn den 17/6. Har sedan tidigare 2 pojkar födda 2007 och 2010.
Jag har en väldigt lätt retlig livmoder och får lätt sammandragningar och har fått sen v.10.
Tisdagen den 10/5 var jag på en kontroll pga jobbiga sammandragningar, fick då veta att tappen var 4,5 cm lång. Sen lördagen den 14/5 fick jag värkar, satt o klockade dem i 6,5 timme sen somnade jag ifrån dem.
Innan de startade så hade jag o maken haft sex.
Sen förra fredagen den 20/5, satte det igång värkar med ca 2 minuter emellan vid 19:30 på kvällen vid 22 tiden pratade jag med förlossningen o de ville att jag skulle komma på koll.
Hade inte börjat öppna mig,eller i endast i den "yttre modersmunnen" som de sa, men in till bebis var det stängt, men tappen var endast ca 2 cm, så är 9hade det ju hänt endel. Jag blev inlagd , fick bricanylspruta o sen fick jag åka hem morgonen efter.
Nu sitter jag här igen, vi hade sex i går kväll, värkarna började ca 20 minuter efter och har sen dess kommit med 1,5-3,5 minut emellan, mestadels 1,5min Har klockat dem sen 23:20. Men jag tänker banne mig sitta hela natten om de inte ger sig eller blir hemska.
Har ont långt ner i magen, bak i ryggen, ut i höfterna och ner i benen.
Jag hoppas så att någon händer trots att jag bara är i .37(36+6). Men törs inte hoppas.
Vad tror ni är det bara "falskalarm" eller händer det något?
Båda mina tidigare förlossningar har startat efter sex men då i v.39+2 och v.41+6... MEn då jag får stora barn så får denna mer än gärna komma nu!!
Fick starka förvärkar igår och tog två alvedon....hjälpte inte. Ringde in efter en timma och dom sa att vi skulle komma in med en gång då jag är i v. 35+5...Idag v. 35+6. Kom in och gjorde ctg och allt. Ting lugnade ned sig men hag skulle sova över. Sovit skit inatt så fick avslappnande medicin kl 1 och fick sova i 4-5 timmar. Nu väntar jag på att dom ska förhoppningsvis göra en undersökning så att vi kan få komma hem. Orkar inte ligga inne och så händer inget speciellt. Blääää
Ingen undersøkning æn, men vi har fått vara ute och gå promenad osv. Væntar fortfarande på svar om vi får dra hem. Vi ær så trøtta att det hade varit otroligt skønt.
Ang. Det med værkar....det ær svårt att sæga, men om alvedon x2. Inte fungerar och ett varmtbad/vetekudde så kan det vara bra att dra in. Hur har det gått før dig
Idag jobbade jag sista dagen , tjoho! Sag fram emotional en v ledighet innan BF, men inatt har jag varit vaken sedan kl 2 med varkar. .. typ nara ganger i timmen, for ont for att sova men inte jatteont. Sa nu far vi se hur det går ni som har barn sedan forut (min forsta var planerat snitt sa inget varkarbete) hur lange holl varkarna pa sahar halvdant? Jag vet att det ar sa individuellt, men vore kul att hora lite berattelser