• Bibi84

Junibebisar 2016

Lutetzia skrev 2016-06-01 21:34:54 följande:
    Oh ja! Mår inte alls bra. Känner mig stor, svullen och yr. Har dessutom haft huvudvärk flera dagar i rad, har knappt haft huvudvärk alls sen jag blev gravid. Brukar ha huvudvärk annars i samband med mens.

Någon annan som har ont i fingrarna av svullnaden? Jag kan knappt hålla i en osthyvel eller kniv. :(
    om jag är mycket ute i värmen och har gått en promenad så måste jag fort in i duschen när jag kommer hem för att svalka mig. Ja...jag känner mig som en uppblåst val och det är obehagligt i både händer och fötter.
  • Bibi84

Mensvärk här....ger sig inte. Blir att sova med vetekudde.... Varmt...men skönt.

Jag har en känsla av att jag kommer inse så fort värkarna kommer at jag absolut inte vill föda! Men nu kan jag inget annat än att hoppas på att det ska börja.

• Bibi84

usch va jobbigt! hoppas inte det är kräksjuka!

Själv får jag inte sova. mensvärk och hård mage (sd hård), just nu sitter jag på en boll i vardagsrummet. Det bubblar i magen, men får jag gå på toa...nej. Magen ser ut som en jävla kanonkula. helt sjukt!

• Bibi84
    Familjen N skrev 2016-06-02 08:21:08 följande:

Hej på er! Kl 02.56 igår den 1/6 kom vår son!! BF-2. Vi mår båda toppen och fick komma hem under eftermiddagen igår :) första känslan av en värk kom vid 23 tiden i tisdags kväll(31/5), vid 01.30 åkte vi in till förlossningen. Va inne på förlossningsrummet kl 02.30 ca. Då drog en sköterska av mig kläderna undertiden jag stod och andades genom en värk. Upp i sängen och undersöktes, 8cm öppen! Sen är han född kl 02.56. Ca 25 min efter vi kom in. :)
    Första barnet tog 10h från första känningen av en värk och denna lilla kom på 4h :)

Värkarna första 2h va inte regelbundna alls! Trodde det va förvärkar bara. Kunde komma allt mellan 2-12 min och höll i sig i 20-60 sek. Inte förrän vi hade börjat åka in efter mycket tjat från mannen att det nog ändå va på riktigt så kom de igång och började göra mer ont och bli regelbundna med någon min mellan. Jag tackar min man för hans tjatande ;)

Har det kommit fler "juni" barn än?? :)

Grattis! :) är ju två som trodde att deras vatten gick inatt, så vi får väl se. :) tycker det är spännande. Väldig rask förlossning måste jag säga, kändes det bra?
    Plärtan skrev 2016-06-02 09:17:17 följande:
    Grattis! Låter som en drömförlossning!

Var nyss hos bm som konstaterade att bebisen sjunkit riktigt långt ner och även fixerat dig. Bf om 7 dagar. Detta är nr 3 och nr 2 sjönk varken ner i bäckenet eller var det minsta orörlig, så jag tar detta som ett bra tecken på att det närmar sig.

Ni omföderskor som haft bebisar som fixerat sig sent, har ni fått långt efter det?
    Tror inte min nr 3 var fixerad för jag skulle föda, det är ju så olika, men vet att nu är min fixerad, vet inte hur långt ned, har bm besök nästa vecka. Det är inte alltid omföderskor har barn som fixerar sig helt för det är dags att föda. :) så jag hade tagit det som en positiv sak.

Jag är så trött på detta ilande och mensvärk. Kan det inte bara sätta igång. åhhhh.....
  • Bibi84
    gr0 skrev 2016-06-02 12:20:09 följande:
    Det var troligtvis falskt alarm inatt. Det har inte hänt något mer än allmänt molande och lite tryckkänsla. Tycker att bebin är lite slö idag men den var väldigt aktiv igår och inatt så den kanske vilar sig lite idag. Den har följt ett sånt mönster hela graviditeten men jag avskyr dagarna med mindre aktivitet. Men jag håller koll på aktivititeten och är redo att åka in för koll annars.

Hoppas det drar igång för dig snart! Det är både kul och frustrerande att läsa om alla andras bebisar som poppar ut nu. :)
    mest frustrerande att gå omkring med molvärk, förvärkar av och till.Helt säkert latentfasen....men ändå. Idag är det mer molnigt här, men fortfarande varmt, sånn behagligt varmt. :)
    Har precis fått mig en blund med vetekudden, vilket var skönt att få lite extra sömn eftersom jag var vaken så sent igår pga. molvärk.

Min bebis är också lugnare, men känner av rörelser genom hela dagarna i jämna mellanrum. 
  • Bibi84

Som mig då. :) men jag har dock bestämt att jag inte ska ringa för ev vattnet går eller att jag måste andas igenom smärtan. Ta alvedon för att se om smärtan blir dämpad eller försvinner.

Idag är säng dagen, har bara tagit en kort cyckeltur på morgonen och sen hållit sängen.

• Bibi84

den 29 juni har jag bf enligt norge (40+3), eller 25 enligt sverige. :)

• Bibi84

när jag väntade mitt första så hade jag tömningsdag några dagar innan och slemproppen, men annars märkte jag ingenting, och absolut inte den dagen det började, samma med nr 3. tömningsdag en dag, men ingen slempropp, och poff så började det konstigt.
    Hela denna veckan så har jag vaknat med murringar i magen osv. men har ting börjat,NEJ! och ja....jag vet att jag har några veckor kvar, men är ju öppen, är mogen och kort livmoderhals...som helt säkert är mer kort nu och jag är nog mer öppen nu än sist, så det är nog bara värkarna som jag sitter och väntar på. och DET kan ta FOREVER, för att vattnet går, det kan jag nästan lova er till 100% inte  händer hos mig först.

Jag bara längtar till att få sitta med bebisen på mitt famn, låta dom andra barna få lära känna henne, dom är ju så himla nyfikna dom också. Han äldsta på 6 ger henne en puss varje gång han ska på dagis och ska lägga sig (pussar på magen).

• Bibi84

Ja, grattis till Elsa!!! 

ja, det där mensvärken och ALLA dom här känningarna....inte så skönt att sätta sig ned nu på kvällen. Hon är verkligen lugnare nu, men känner av henne av och till. På onsdag ska jag till bm, hoppas att hon kan göra en ORDENTLIG hinnsvepning på mig då.:)

Svar på tråden Junibebisar 2016