Junibebisar 2016
Någon annan som har ont i fingrarna av svullnaden? Jag kan knappt hålla i en osthyvel eller kniv. :(
Mensvärk här....ger sig inte. Blir att sova med vetekudde.... Varmt...men skönt.
Jag har en känsla av att jag kommer inse så fort värkarna kommer at jag absolut inte vill föda! Men nu kan jag inget annat än att hoppas på att det ska börja.
usch va jobbigt! hoppas inte det är kräksjuka!
Själv får jag inte sova. mensvärk och hård mage (sd hård), just nu sitter jag på en boll i vardagsrummet. Det bubblar i magen, men får jag gå på toa...nej. Magen ser ut som en jävla kanonkula. helt sjukt!
Hej på er! Kl 02.56 igår den 1/6 kom vår son!! BF-2. Vi mår båda toppen och fick komma hem under eftermiddagen igår :) första känslan av en värk kom vid 23 tiden i tisdags kväll(31/5), vid 01.30 åkte vi in till förlossningen. Va inne på förlossningsrummet kl 02.30 ca. Då drog en sköterska av mig kläderna undertiden jag stod och andades genom en värk. Upp i sängen och undersöktes, 8cm öppen! Sen är han född kl 02.56. Ca 25 min efter vi kom in. :)
Första barnet tog 10h från första känningen av en värk och denna lilla kom på 4h :)
Värkarna första 2h va inte regelbundna alls! Trodde det va förvärkar bara. Kunde komma allt mellan 2-12 min och höll i sig i 20-60 sek. Inte förrän vi hade börjat åka in efter mycket tjat från mannen att det nog ändå va på riktigt så kom de igång och började göra mer ont och bli regelbundna med någon min mellan. Jag tackar min man för hans tjatande ;)
Har det kommit fler "juni" barn än?? :)
Som mig då. :) men jag har dock bestämt att jag inte ska ringa för ev vattnet går eller att jag måste andas igenom smärtan. Ta alvedon för att se om smärtan blir dämpad eller försvinner.
Idag är säng dagen, har bara tagit en kort cyckeltur på morgonen och sen hållit sängen.
Min propp går också i delar...en stor del kom i måndags.
den 29 juni har jag bf enligt norge (40+3), eller 25 enligt sverige. :)
när jag väntade mitt första så hade jag tömningsdag några dagar innan och slemproppen, men annars märkte jag ingenting, och absolut inte den dagen det började, samma med nr 3. tömningsdag en dag, men ingen slempropp, och poff så började det konstigt.
Hela denna veckan så har jag vaknat med murringar i magen osv. men har ting börjat,NEJ! och ja....jag vet att jag har några veckor kvar, men är ju öppen, är mogen och kort livmoderhals...som helt säkert är mer kort nu och jag är nog mer öppen nu än sist, så det är nog bara värkarna som jag sitter och väntar på. och DET kan ta FOREVER, för att vattnet går, det kan jag nästan lova er till 100% inte händer hos mig först.
Jag bara längtar till att få sitta med bebisen på mitt famn, låta dom andra barna få lära känna henne, dom är ju så himla nyfikna dom också. Han äldsta på 6 ger henne en puss varje gång han ska på dagis och ska lägga sig (pussar på magen).
Ja, grattis till Elsa!!!
ja, det där mensvärken och ALLA dom här känningarna....inte så skönt att sätta sig ned nu på kvällen. Hon är verkligen lugnare nu, men känner av henne av och till. På onsdag ska jag till bm, hoppas att hon kan göra en ORDENTLIG hinnsvepning på mig då.:)