• Liinaa91

Junibebisar 2016

En konstig fråga. Det är so att några gånger har jag tyckt att barnet slår väldigt rytmiskt ... som om det vore en ådra eller hjärtatslag tillochmed i magen. Är det barnet som slår (då menar jag dunk ... dunk ... dunk) eller har vi ådror eller något annat i magen?

• Liinaa91

Oka26 & ostpaj tack för snabba svar :) har aldrig känt detta med dottern men va roligt man har ju läst att barnen kan få hicka men jag har aldrig känt av det :)

Grattis valpis85!

• Liinaa91

Roligt att det verka gå så snabbt för de flesta. Jag är väldigt rädd över denna förlossningen eftersom med dottern va det väldigt långdraget. Slemproppen gick söndag och hon är född onsdag vid midnatt .. och då gick jag med värkar men öppnades inte.

• Liinaa91
    ostpaj skrev 2016-06-12 23:44:40 följande:

Åh, sådär beskrev min bekanta det. Hon hade värkar och bebisen tröck sig nedåt men hon öppnades ingenting. :( Vi får hoppas att andra förlossningen går bättre, då kroppen gjort det en gång tidigare :) Jag blev igångsatt med första och har läst NU, nyligen att det är en värre förlossning än när kroppen sätter igång av sig självt (OCH jag hade ingen bedövning!). Så jag tänker att jaja, det värsta har redan hänt :p

O nej! Blev ju igångsatt med första för det gick trögt! Typiskt.
  • Liinaa91
    Lilldoriz skrev 2016-06-14 08:14:18 följande:

Var till min bm förra veckan och var inte det minsta mogen eller öppen. Blev så enormt besviken då jag verkligen trodde det var på g efter 3 veckor med konstanta förvärkar och sånt tryck nedåt.

Men igår när jag blev undersökt (39+0) var jag öppen hela 4 cm och tappen var nästan helt utplånad. Senare på kvällen och idag på morgonen har delar av slemproppen lossnat. Har den lossnat på någon annan här? Man hoppas ju på att det är ett tecken på att förlossningen snart är här :) ska tillägga att jag är omföderska och väntar mitt tredje barn

Då är det på g för dig! Lycka till.
  • Liinaa91

Ja det låter som det är på g för dig med. Har haft lite mensvärk till och från men inget som varar 37+6.

• Liinaa91
    Bibi84 skrev 2016-06-15 09:50:50 följande:

Alltså.... Det är helt sjukt. Om jag inte hade börjat blöda så hade jag nog fortfarande varit hemma. När bm kommer in så säger hon att det inte ser ut som att jag ska föda, och det håller jag med om. Men hon kollade och 6 cm, bara 4 kvar. Hon är otroligt duktig bm. Glad att jag har henne, hon ger mig ev. Alternativer till att öka värkarna med både hinnsvepning, som hon gjort nu, vattenavgång och akupunktur. Sen ska jag för första gång prova att föda i vatten. Lustgasen vill jag prova nu snart.

Wow din bebis e snart där! 4 cm kvar ju.
  • Liinaa91

Grattis på er!! Är så himla avundsjuk. 38+0 imorgon, ska prova på mirakel drycken och se vad dom händer.

• Liinaa91
    evaaki skrev 2016-06-15 21:43:22 följande:

[quote=76714794][quote-nick]Liinaa91 skrev 2016-06-15 21:30:46 följande:[/quote-nick]Grattis på er!! Är så himla avundsjuk. 38+0 imorgon, ska prova på mirakel drycken och se vad dom händer.[/

Vad är det för mirakeldryck? *nyfiken*

Själv ligger jag i soffan och mår illa! Bebis bökar som sjutton och det sticker till i fiffi men inget annat händer

Den innehåller

1.5 liter vatten

2 pressade citroner

2-4 matskedar honung/lönnsirap

2 msk färskskivad ingefära

2 tsk cayennepeppar

Blanda väl . Drick hälften och om inget händer tills dagen efter drick resten.

Har själv inte blandat än men ska göra det när lillen sover middag.
  • Liinaa91
    Bibi84 skrev 2016-06-16 10:59:49 följande:

Prova dadlar med bacon in i ugnen också, det skal vara effektivt. Och så är det gott jämnfört med den mirakeldrycken. :)

En förlossnings smärta är det ingen, egentligen, som längtar till tänker jag. I alla fall inte när man väl är mitt i den. Kroppen efter förlossningen har varit trött, känns som om jag har tagit klysterix varje gång jag har ätit eller rör på mig. Som tur är hjälper det att ligga i sängen och vetekudden, får max av vad jag kan få av smärtstillande. Så skönt att vara på BB.

Nu äter jag inte bacon .. det låter bättre än mirakel drycken dom står och väntar i kylskåpet. .. ångrat mig lite ni när jag ser hur den ser ut samt luktar .. kommer nog ha sura uppstötningar i en vecka.
Svar på tråden Junibebisar 2016