• Liinaa91

Junibebisar 2016

annanaa skrev 2016-06-21 16:29:44 följande:

Har legat på förlossningen sen 13.00 & ännu har inget hänt, tappen är ca 2cm och öppen ca 3,5cm. Barnmorskorna springer in lite då&då och undrar hur det går då jag tydligen har ganska kraftiga regelbundna värkar enligt ctg men jag känner absolut ingenting. Tänk om bebisen bara trillar ut ;)

Väntar på läkaren för snart blir det igångsättning. Troligtvis "staven/snöret" så att de kan avbryta ifall det blir för intensivt.

Så skönt om du öppnas och inte känner något .. perfekt förlossning utan känningar
  • Liinaa91
    ostpaj skrev 2016-06-22 02:55:49 följande:

Jag har legat sen ca 01 och skrivit på telefonen. Tror det är värkar. Först var det 4-6 min emellan. Nu 2-3?! Så jävla bajsnödig så jag vet inte vad jag ska göra! Vågar inte gå på toa och "krysta".

Funderar på att ringa förlossningen med....

Åk in. Hade samma känsla med dottern ... ska ej in på detaljer men efter ett toa besök gick jag från 6 cm till tio och börja krysta sa dom.direkt
  • Liinaa91

Va hos bm idag och sa att jag vill att hon gör en hinnsvepning .. är så trött på detta nu har mardrömmar om allt som kan gå fel. Men bm gjorde ingen utan lovade att göra en nästa gång vi träffas för då är jag fullgången. .. själv hoppas jag föda innan bf men det verkar inte bli så :(

• Liinaa91
    MissIrene skrev 2016-06-22 12:27:08 följande:

Hej alla, jag har inte skrivit tidigare men följt er ett tag! Stort grattis till alla som fått bebisar! Och jag hoppas vi som fortfarande väntar får träffa våra små snart :). Jag är på bf+3 idag. Frågade min bm förra veckan om hinnsvepning och hon sa att dem gör inte det på hälsocentralen, utan isf måste jag fråga på förlossningen. Tror ni man kan ringa förlossningen och fråga om det? Eller prioriterar dem inte sånt där? Jag har än så länge inga känningar och ingen slempropp som gått.

Välkommen. Ring och fråga blev lite nyfiken
  • Liinaa91

Wow grattis ostpaj! En konstig fråga .. trodde du att det var en pojke och det blev en flicka?

• Liinaa91
    lillmysan skrev 2016-06-22 21:56:23 följande:

Idag föddes älskade lillebror! Första värken kom 04.52, gick upp..4 min i mellan,30 sek långa..blev ganska snabbt 2 min i mellan, ringer förlossningen, vi kommer in vid 08.00, 10.29 är han född ;)

Wow imponerande .. gratti! Hoppas min går lika fort
  • Liinaa91
    ostpaj skrev 2016-06-23 00:18:21 följande:

Jag var 210% övertygad om att det var en pojke :D drömde t.o.m för ett par veckor sen att jag födde en flicka och skrek i drömmen "men var är han?!" haha

Men kul att ge dottern en lillasyster. Själv är man uppväxt med bara bröder :)

Jätte roligt med två flickor :)
  • Liinaa91

39+0 idag. Barnet är fortfarande inte fixerad! Börjar bli väldigt irriterad på detta!

• Liinaa91
    evaaki skrev 2016-06-23 12:29:12 följande:

Usch den där hinnsvepningen verkar inte ha gjort ngn nytta

Gått 26 h nu och det enda jag haft är lite förvärkar igår kväll och mensvärk imorse som har avtagit ;-(

Trodde det skulle fungera .....

Aj då .. bm ska göra en hinnsvepning nästa vecka så är jag 40+1. Hoppas det funkar om jag inte fött tills dess.
Svar på tråden Junibebisar 2016