Inlägg från: annieh897 |Visa alla inlägg
  • annieh897

Junibebisar 2016

Så matt och skakig idag och hjärtat dunkar så det känns i hela kroppen! Så obehagligt. Väntar på att bm ska ringa, undrar om det verkligen ska vara så här. Inte kul att stanna hemma från jobbet igen.

• annieh897

Mådde inte så illa men kände att magkatarren var på gång så tog en tuggtablett mot det... Tre tuggor så kom kväljningarna och 30 sek senare spydde jag som en gris. Suck!

• annieh897
    Micajin skrev 2015-11-10 07:41:40 följande:

Hej hej! Är gravid med första barnet och är i v.7(6+5)

Beräknas i slutet av juni!

När är det man skall höra av sig till barnmorska?

Kram! ;)

Det kan du göra så fort du har plussat om du vill. Jag fick komma på hälsosamtal i vecka 7 och ska på inskrivning idag i vecka 10.
  • annieh897

Tur att sambon inte är så lättäcklad. Var tvungen att spy när vi åt kvällsmat. Han fortsatte glatt att äta efter att ha kollat till mig på toan.

Så fruktansvärt trött på det här illamåendet!

• annieh897

Nån mer som upplever att illamåendet blir värre när ni rör på er? Räcker med att jag reser mig upp ur soffan så sköljer illamåendet över mig.

Blev sjukskriven på heltid idag och två veckor framöver. Suck...

• annieh897
    caroline1986 skrev 2015-11-13 09:33:49 följande:

Idag går jag in i vecka 12 11+0 längtar så till denna veckan passerat o man kan andas ut lite iallafall. Längtar till ul 23/11 så man får se hur den mår Lill fisen!

Nyfiken har ni namn förslag på era bebisar ännu

Började fundera på namn till framtida barn för sisådär tio år sen ;) Så jag har en lista med förslag, dessvärre ratar sambon majoriteten. Vi är dock överens om att vi inte kommer bestämma namn förrän barnet är fött.
  • annieh897

Jag fick en akuttid på kvinnokliniken idag eftersom jag nästan inte får behålla nån mat. Proverna var okej, så nånting tar kroppen upp i alla fall. Skulle fortsätta äta det jag kan och strunta i hur nyttigt det är. Sen så fick vi se en liten plutt vinka åt oss på ultraljudet! Allting såg bra ut och den lilla sprattlade runt. Jag är glad att min sambo följde med så att han också fick se. Är i vecka 11, antingen 10+0 eller 10+1, det var lite svårt att se. Känns som att illamåendet kanske blir lite lättare att hantera nu när jag vet att allting ser ok ut.

• annieh897

Nu har sambons familj börjat fråga efter mig eftersom jag aldrig är med längre. Vi hade tänkt att vänta till efter kub med att berätta, men får nog bli nån vecka tidigare än så trots allt. Gjorde ul igår och allt såg bra ut så är lite lugnare. Är i vecka 11 nu. Så troligtvis berättar vi nästa helg, ska bli kul att se deras reaktioner :)

Svar på tråden Junibebisar 2016