• tofslan

Junibebisar 2016

tofslan skrev 2015-11-27 17:17:13 följande:

Kul med twins. Håller tummarna för din kub! Ja jag har en treåring hemma, som hinner fylla fyra innan småsyskonen kommer. Vi har inte berättat för honom än men ska göra det snart. :)

Har du barn sen innan?

BBW var detta till! Jag missade visst att citera.
  • tofslan
    BBW skrev 2015-11-25 14:09:48 följande:
    Åh vad kul!

Har sett redan tidigt att det är tvillingar, men är bara i 10+0. Har inte sagt någonting till nästan någon, ibland så känner jag att jag längtar till att få förklara varför jag e så trött hela tiden.

Ibland så känns det så overkligt att det inte känns som på riktigt.

Ska göra Kub som är inbokad om 3 veckor, känns som att tills dess så e det bäst att inget säga.

Har du barn sedan tidigare?

Sköt om dig!
    Jag är förresten också såååå trött! Minns inte att det var såhär förra gången, kanske blir det mer med två. Eller så har jag bara förträngt hur min första graviditet var, så kan det också vara :)
  • tofslan
    En del av oss skrev 2015-11-27 18:31:06 följande:

[quote=76052892][quote-nick]tofslan skrev 2015-11-27 17:27:53 följande:[/quote-nick]

Jag är förresten också såååå trött! Minns inte att det var såhär förra gången, kanske blir det mer med två. Eller så har jag bara förträngt hur min första graviditet var, så kan det också vara :)

[/

Jag väntar mitt första barn och är sjukt galet trött. Sedan kanske mörkret påverkar också iofs.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
    Ja jag håller med, den här tiden på året är man ju trött även utan att vara gravid... Jag är iaf något piggare nu i v.12 än jag har varit de senaste veckorna, så jag tror att det har börjat vända. Det lär väl vara mest första trimestern man är så vansinnigt trött! Som jag minns från förra gången var trimester 2 trevlig!
  • tofslan
    Jensan911 skrev 2015-11-27 18:51:19 följande:
    Jag tycker det är väldigt få butiker som ens har mammakläder, både tråkigt och lite konstigt! Mina byxor från hm är väldigt stora i storleken, men de tröjor jag provat i samma affär har varit väldigt små i storlek, skumt det där!

Åh jag gillar magmudden haha! Känns som bebis får det extra mysigt på något vis ;-D
    Ja smaken är som baken :)

Visst är det konstigt! Vi borde vara en stor kundgrupp men uppenbarligen är det inte så lönsamt ändå. Jag är glad att Lindex har börjat med mammakläder igen iaf! Apropå mammakläder beställde jag från asos idag (passade på nu med 20%!). Det är ju väldigt billigt men undrar hur kvaliteten är. Har nån testat asos? Kanske tom mammakläderna? Jag köpte några mammaklänningar (behöver vara välklädd på jobbet) och nån topp. Ska bli kul att få grejerna.

Jag lyckades inte få ut mej nåt till chefen idag men på måndag SKA jag berätta. Orkar inte gå runt och suga in magen under stora skjortor längre. Ska bli fint att kunna viss upp kulan :)
  • tofslan
    En del av oss skrev 2015-11-28 08:20:04 följande:

[quote=76053275][quote-nick]tofslan skrev 2015-11-27 19:30:33 följande:[/quote-nick]

Ja jag håller med, den här tiden på året är man ju trött även utan att vara gravid... Jag är iaf något piggare nu i v.12 än jag har varit de senaste veckorna, så jag tror att det har börjat vända. Det lär väl vara mest första trimestern man är så vansinnigt trött! Som jag minns från förra gången var trimester 2 trevlig!

[/

Jo förhoppningsvis vänder det i trimester 2. Trodde jag skulle vara dödstrött igår efter träningen eftersom jag har varit så trött annars så fort jag vart iväg på något, men jag var hur pigg som helst.

Något jag däremot märkt är att jag blivit så himla morgonpiggäven om jag inte lägger mig tidigt kan jag ändå vakna kl 5 på morgonen även på helger. Legat i halvdvala sen 4 imorse.

Godmorgon! Ja precis så har jag med, det är så konstigt vad som händer med dygnsrytmen som gravid.

Jag är Löjligt trött på kvällarna (somnade SITTANDE kl.22:00 igår, haha) och sen vaknar jag och är pigg tidigt på morgnarna. Inte den festligaste dygnsrytmen. :) Men jag är glad att hålla mig vaken till 22, för några veckor sen somnade jag oftast 20 och allra senast 21 varje kväll..

Jag har ju en treåring också så de senaste veckorna har bestått av att jag har somnat vid nattningen. Och då blir det ju inte mycket egentid eller för den delen tid att fixa saker som betala räkningar och städa. Så att nu orka vara vaken till 22 känns som ett framsteg. Jag sover även lite längre på morgnarna nu vilket är skönt, det är så värdelöst att vakna vid fem.
  • tofslan

Hej vecka 13, som jag har längtat efter dej :)

Vi berättade för våra familjer i helgen, och ni har jag berättat för min chef också. Chefen hade redan förstått... Hon var väldigt gullig och gratulerade och tyckte det var häftigt med tvillingar. Roligast reaktion var dock 3,5-åringen som blev JÄTTEGLAD och direkt började klappa magen. Kul! Vi var lite osäkra på hur han skulle reagera för det kan ju vara lite svårt att förstå för ett så pass litet barn ändå, men han blev verkligen glad.

• tofslan
    UK Jennie skrev 2015-11-30 17:06:13 följande:
    Vad kul! Var lilla 3.5-aring ar ocksa glad - hon berattade for alla pa dagis, sa nar jag kom och plockade upp fragade froknarna om jag var gravid, och en av barnen lyfte min troja for att kolla. So the news is out
    Åh vad mysigt! Hehe, jag kanske också ska förbereda mig på frågor från dagispersonalen nu då. :)
  • tofslan

Vecka 13. Jag har definitivt bebisbula! Ska se om jag lyckas få upp en bild sen. Jag väntar tvillingar den här gången, men minns att jag fick mage tidigt förra gången med så jag tror inte att det är så stor skillnad ännu faktiskt. Nu i vecka 13 syns bulan även på morgonen - på kvällarna ser jag ut att vara i typ femte månaden. Det är lustigt hur det växer över dan (försöker att inte tänka på att det beror på gaser, haha)

• tofslan
    annieh897 skrev 2015-12-05 19:16:14 följande:

Har försökt diskutera namn med sambon flera gånger utan framgång. Han ratar alla mina förslag men har inga egna. Idag fick han en lång lista med namn så han kunde markera vilka han gillar... En sak är säker, vi tycker TOTALT olika! Det kommer bli oerhört svårt att enas.

Gillar ni samma namn som er partner eller tycker ni helt olika?

Denna gång har vi inte börjat prata namn ännu men förra gången var det precis sådär! Jag hade låååånga listor - han ratade nästan alla namn men föreslog inga egna. Zzzz. Nåja, till slut blev det bra! Vi valde namn när sonen var ca 10 dagar (vi hade två namn med oss in till BB och kände sedan på dom under de första dagarna).

Denna gång väntar vi två barn så om det blir lika knepigt igen får jag väl föreslå att vi helt enkelt väljer ett namn var, hehe
  • tofslan
    En del av oss skrev 2015-12-07 14:36:11 följande:

Är i en svacka just nu pga insomnia tillsammans med alla gravidhormoner. Min sambo är inte så bra på det känslomässiga biten. Och jag känner mig ansvarstyngd orolig ledsen och han förstår inte. Vi planerade barn ihop och vill verkligen bli pappa ihop med mig som mamma men just nu mår jag inte så bra. Mycket gråt och ledsen hela tiden antagligen pga dålig sömn under flera månader.

Förstår att det är tufft. Hoppas att du mår bättre snart!
Svar på tråden Junibebisar 2016