Junibebisar 2016
Kul med twins. Håller tummarna för din kub! Ja jag har en treåring hemma, som hinner fylla fyra innan småsyskonen kommer. Vi har inte berättat för honom än men ska göra det snart. :)
Har du barn sen innan?
Kul med twins. Håller tummarna för din kub! Ja jag har en treåring hemma, som hinner fylla fyra innan småsyskonen kommer. Vi har inte berättat för honom än men ska göra det snart. :)
Har du barn sen innan?
[quote=76052892][quote-nick]tofslan skrev 2015-11-27 17:27:53 följande:[/quote-nick]
Jag är förresten också såååå trött! Minns inte att det var såhär förra gången, kanske blir det mer med två. Eller så har jag bara förträngt hur min första graviditet var, så kan det också vara :)
[/
Jag väntar mitt första barn och är sjukt galet trött. Sedan kanske mörkret påverkar också iofs.
[quote=76053275][quote-nick]tofslan skrev 2015-11-27 19:30:33 följande:[/quote-nick]
Ja jag håller med, den här tiden på året är man ju trött även utan att vara gravid... Jag är iaf något piggare nu i v.12 än jag har varit de senaste veckorna, så jag tror att det har börjat vända. Det lär väl vara mest första trimestern man är så vansinnigt trött! Som jag minns från förra gången var trimester 2 trevlig!
[/
Jo förhoppningsvis vänder det i trimester 2. Trodde jag skulle vara dödstrött igår efter träningen eftersom jag har varit så trött annars så fort jag vart iväg på något, men jag var hur pigg som helst.
Något jag däremot märkt är att jag blivit så himla morgonpiggäven om jag inte lägger mig tidigt kan jag ändå vakna kl 5 på morgonen även på helger. Legat i halvdvala sen 4 imorse.
Hej vecka 13, som jag har längtat efter dej :)
Vi berättade för våra familjer i helgen, och ni har jag berättat för min chef också. Chefen hade redan förstått... Hon var väldigt gullig och gratulerade och tyckte det var häftigt med tvillingar. Roligast reaktion var dock 3,5-åringen som blev JÄTTEGLAD och direkt började klappa magen. Kul! Vi var lite osäkra på hur han skulle reagera för det kan ju vara lite svårt att förstå för ett så pass litet barn ändå, men han blev verkligen glad.
Vecka 13. Jag har definitivt bebisbula! Ska se om jag lyckas få upp en bild sen. Jag väntar tvillingar den här gången, men minns att jag fick mage tidigt förra gången med så jag tror inte att det är så stor skillnad ännu faktiskt. Nu i vecka 13 syns bulan även på morgonen - på kvällarna ser jag ut att vara i typ femte månaden. Det är lustigt hur det växer över dan (försöker att inte tänka på att det beror på gaser, haha)
Har försökt diskutera namn med sambon flera gånger utan framgång. Han ratar alla mina förslag men har inga egna. Idag fick han en lång lista med namn så han kunde markera vilka han gillar... En sak är säker, vi tycker TOTALT olika! Det kommer bli oerhört svårt att enas.
Gillar ni samma namn som er partner eller tycker ni helt olika?
Är i en svacka just nu pga insomnia tillsammans med alla gravidhormoner. Min sambo är inte så bra på det känslomässiga biten. Och jag känner mig ansvarstyngd orolig ledsen och han förstår inte. Vi planerade barn ihop och vill verkligen bli pappa ihop med mig som mamma men just nu mår jag inte så bra. Mycket gråt och ledsen hela tiden antagligen pga dålig sömn under flera månader.