Inlägg från: En del av oss |Visa alla inlägg
  • En del av oss

Junibebisar 2016

[quote=75941210][quote-nick]UK Jennie skrev 2015-10-30 21:52:57 följande:[/quote-nick]

Ar minst sagt forvanad over diskussionen kring artikeln som nagon lade ut - en av poangerna med ett forum ar val att dela relevant (dvs i det har fallet: relaterat till graviditet) information? Om jag laste och blev orolig skulle jag 1. Kolla upp artikeln - ar den grundad pa vetenskapligt robust forskning? (kallkritik, mina vanner!)2. Vad finns det for annan forskning/information inom amnet?Att lagga sig ner och grata hjalper ju ingen - visst ar vi hormonstinna och darmed kansliga - och alla har vi var historia/personliga erfarenheter - men kom igen, vi ar val aven intelligenta varelser som kan anvanda vara hjarnor?Information ar bra! Mer sant.

[/

Snälla, diskussionen är avslutad för flera sidor sedan och tack för att du är så otroligt förstående mot en som har genomgått upprepade mg/ ma och dessutom grät jag inte över artikeln sluta påstå saker du inte har belägg för.

Sedan är det helt okej med Brie som är pastöriserad.

Blir så less på att diskussioner som var aktuellt för flera sidor sedan ska dras upp på nytt och man ska bli omnämd som någon som gråter för minsta lilla. Det var absolut inte artikeln som jag grät över utan något helt annat och det borde väl du ha uppmärksammat och läst eftersom du verkar ha backat långt bak i tråden.

• En del av oss

[quote=75941460][quote-nick]fillidutt skrev 2015-10-30 22:45:34 följande:[/quote-nick]

Gud vad tjafs i den här tråden. Jag får på riktigt huvudvärk :( jag lämnar nu er men önskar er alla lycka till. Vi kanske ses! :) kram!

[/

Tjafs om vad? Varför kommentera det om det stör dig? Blir det bättre stämning av att skriva det?

• En del av oss

UK Jennie egentligen borde jag inte svara dig då är grymt otrevlig.

Jag vet inte allt men jag har fått upplysning attpastöriserad brieost inte är farligt att äta under graviditet och det har jag både sökt på nätet och frågatom. Jag åt 1 liten bit och bara det krämiga i mitten.

Sedan sprid inte ut något om mig som inte stämmer i tråden och jo visst får du läsa ikapp men koma in och kommentera just artikeln och din påståddhet att jag grät över den är verkligen anmärkningsvärt när det diskuteras så mycket annat. Dessutom verkar du inte vidare aktiv här och för det andra bara kommit in för att anmärka negativt på en person och vara otroligt dryg.

Nu ignorerar jag dig, orkar inte lägga ner någon mer energi på någon som beter sig såhär mot mig, har inte gjort dig något men får ett påhopp att jag bölar för en artikel...snälla människa ta reda på personens historia och varför hon gråter nästa gång du tänker klanka ner på människa eller är du en som bara mår bra att klanka ner på andra och dyka upp så fort en dispyt dyker upp i en tråd.

Over and out, nu lägger jag ner vidare dialog med dig.

• En del av oss

VUL görs bara av läkare och gynekologer, BM gör aldrig VUL, däremot gör specialutbildade BM viss fosterdiagnostik som nupp och KUB men inte FVP och MKP.

Det görs inga VUL på inskrivning på MVC heller just av den anledningen att MVC BM inte har den kompetensen.

• En del av oss

[quote=75942284][quote-nick]Wielkip skrev 2015-10-31 09:30:24 följande:[/quote-nick]

Vissa Mvc erbjuder dock vul vet jag, kanske inte som standard vid inskrivning men det brukar komma läkare/gyn regelbundet och utföra inbokade vul på vissa Mvc. Man får höra hur det ligger till på ens egna :)

[/

Det stämmer nog men det görs inte av BM och det var bara det jag ville klargöra.

Tjejer jag mår skitdåligt just nu...känns som ett nytt MA på gång här så mitt mående är i botten.

Det är så skrämmande likt nu som det senaste MA. Varför utsätter man sig för detta när man vet att chansen är så liten att få ett barn och desto större för ett nytt misslyckande? Orkar inte en gång till. Inte kan jag göra VUL heller då jag är i v.4+5 och inte under nästa vecka heller. Säkrast först i v.7 eller 8 även om några påstår sig ha sett hjärtat tidigare än så men ingen i v.4+ och v.5+

• En del av oss

Uk jennny jag har aldrig skrivit att Opastöriserad brie är ok utan Pastöriserad, stor skillnad.

• En del av oss

[quote=75942376][quote-nick]Ellaria skrev 2015-10-31 09:55:44 följande:[/quote-nick]

Vad är det som gör att du tror att det är ett MA?

[/

Inga symtom, lägre tempar och mindre HCG mängd.

• En del av oss

Någon som testat gravid 3+ här med CB digital med veckoindikator? Vilken dag fick ni det? Är nu 21 dagar sedan ÄL och har 2-3 och förra gången fick jag 3+ 18 dagar efter ÄL.

Grus Grus kurator kan inte göra något. Jag vet redan att det är kört bara väntar på att få det bekräftat. Började blöda igår och det kommer och går.

• En del av oss

[quote=75942961][quote-nick]UK Jennie skrev 2015-10-31 12:42:20 följande:[/quote-nick]

Som sagt, det var ett typo - och det verkar som om man inte kan redigera har pa FL, konstigt nog?

Men nej, det ar inte stor skillnad pa pastoriserad och opastoriserad nar det galler mogel/kittost - bada ar olampliga att ata som gravid! Omigen, se Livsmedelsverkets rad eller lagg upp din egen tillforlitliga(?) kalla - forstar du inte att om du sager sadana saker som att det ar ok att ata pastoriserad mogelost sa kan det leda till att folk gor det - och darmed utsatter fostret for risk/missfall.

Jag forstar att du mar daligt och det ar jattetrakigt. Men det ar ingen ursakt till att sprida falska rad.

[/

Ledsen att jag inte vet och kan allt gick bara efter det jag fått höra.

HALLELUJA här smyger sig ett illamående på...äntligen!!! Hoppas verkligen det är ett gott tecken på att det kommer gå vägen den här gången.

• En del av oss

[quote=75943097][quote-nick]Akire-84 skrev 2015-10-31 13:20:15 följande:[/quote-nick]

Vilken ilsken tråd detta är, är i chock över snacket här inne.

[/

Vad ska detta bidra med?

Svar på tråden Junibebisar 2016