Inlägg från: annieh897 |Visa alla inlägg
  • annieh897

Junibebisar 2016

caroline1986 skrev 2015-11-23 18:02:41 följande:

Den lilla fisen mådde bra o inga avvikelser på kub! Den sprattlade som tusan ha! Dock fattade barnmorskan oss fel Vi ville ej veta kön men hon avslöjade det!

Vilka vecka är du i? Trodde inte att man kunde se kön så tidigt :)
  • annieh897
    Jennyyyyy skrev 2015-11-24 11:29:04 följande:

Är det någon mer som äter antidepressiva under graviditeten förresten?

Jag äter låg dos Cipralex. Försökte sluta några månader innan jag blev gravid men funkade inte, så läkarna jag pratat med tyckte att det var bättre att jag fortsatte.
  • annieh897

Jag vill gärna amma och hoppas att det funkar. Skulle däremot gärna pumpa ur ibland så att bebisens pappa kan vara mer delaktig.

• annieh897

Jag är förvånad över att jag inte gått ner mer i vikt trots att jag spyr varje dag och knappt äter. Jag gick upp ett kilo precis i början av graviditeten, det har jag gått ner nu plus ytterligare ett kilo. Väger alltså bara ett kilo mindre än innan grav. Det är väl i och för sig bra, antar att kroppen ändå lyckas behålla nånting.

• annieh897

Fy fan, jag tyckte att det var illa att spy varje kväll men idag har jag spytt tre gånger! Så fort jag äter nånting, får inte behålla nåt! Imorgon ringer jag kvinnokliniken, jag står inte ut :(

• annieh897
    gr0 skrev 2015-11-24 21:37:12 följande:

Jag har inte skrivit här tidigare men är i v 13 och väntar första barnet efter två MA tidigare i år. Jag har gjort två UL den här graviditeten, det senaste i v 11 och allt såg bra ut, blev t o m framflyttad förvånande nog, trodde det skulle bli tvärtom.

Men jag undrar över lite över alla som ser sprattlande foster på tidiga UL.. Jag såg inga rörelser alls mer än att jag förstod att fostret hade vänt på sig från två veckor tidigare. Jag fick väldigt korta UL och hade svårt att fatta vad som var vad så jag kanske missade ev rörelser eller syns det väldigt tydligt?

Till mig sa gyn att fostret har korta vakenstunder då det rör mycket på sig, sen vilar/sover det i ca 20 min. Så om du gjorde ultraljudet under en sån vilostund så var det nog inte så mycket rörelse. När jag gjorde ul rörde den på sig först, och blev sen väldigt stilla. Jag fick ett ganska långt ul.
  • annieh897
    HeIena skrev 2015-11-25 05:14:28 följande:

Det känns som att väldigt många av er får tidiga UL, har ni bett om det eller har barnmorskan bara bokat upp er på ett? 

Min barnmorska sa ingenting om tidigt UL och jag har haft ett missfall sedan förut. Skulle vara helt otroligt att få se om det lilla hjärtat slår. <3 

Går in i v13 imorgon. 

Jag har gjort två tidiga ul, båda gångerna var jag där för illamående och då ingick det i deras rutiner att de kollade så behövde inte be om det.
  • annieh897

Jaha, så blev jag inlagd på sjukhus och ska få dropp... Är väl bra antar jag, men inte direkt vad jag hade hoppats på. Just nu känns det jävligt långt till juni...

• annieh897

Tack för uppmuntrande ord! Väntar på att sambon ska komma hit med grejer och håller tummarna att det bara blir en natt här. Ska äta mat för första gången idag om en stund, får se hur det går... Känner mig lite piggare efter en påse dropp, ska få en till sen.

• annieh897

Hemma från sjukhuset. Skönt, men illamåendet är tillbaka. Fick Zofran utskrivet men får bara ta en om dagen i max en vecka, och den hjälper bara ett par timmar.

Svar på tråden Junibebisar 2016