• Aniiee

handdator?

Det finns knapp handdatorer längre. Tala om vad du känner att du behöver för hjälpmedel så hjälper jag dig med bra appar. Jag har testat hundratals, eftersom jag själv ständigt är på jakt efter bra hjälpmedel.

Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Aniiee
    Hannaj1991 skrev 2015-10-05 16:00:44 följande:

Ja de finns handdator . Handdator som kan hjälpa mig i vardagen . Hittar inga appar alls. Va finns de för appar då?

Du får nog säga ungefär vad du behöver, eller ska jag rada upp alla 1,6 miljoner appar som finns på Google play och alla 1+ miljoner appar som finns på AppStore?

JA, det finns handdatorer. NEJ, de kommer inte hjälpa dig mer än en smartphone eller en surfplatta, eftersom handdatorerna oftast är väldigt dyra, (om man inte för en som hjälpmedel), väldigt låsta och väldigt specifika, med väldigt specifika syften, som mer än mer täcks upp av en smartphone/surfplatta.
  • Aniiee
    Hannaj1991 skrev 2015-10-05 16:35:31 följande:

De vet du inte.

Alltså, till skillnad från dig så har jag faktiskt en handdator. Den ligger och skräpar i en låda. Varför? Jo, jag skaffade mig en smartphone och en surfplatta.

Du gör som du vill, men nästa gång du inte vill ha hjälp och råd, låt bli att fråga, så jag och andra slipper slösa tid och energi på någon som inte vill höra vad vi har att säga.
  • Aniiee

Eftersom jag är altruistisk to a fault så ger jag ändå lite apptips. Apparna som min vardag inte klara sig utan:

(på telefonen)
    Sleep as android sömnläsare+larm)
    Smart audio book player (både på telen och plattan)
    Mailen
    Ficklampa
    Noom walker (stegräknare)
    Heart rate (pulsmätare)
    My effectiveness (projekthanterare)

(På Surfplattan)
    Aldiko (dokumentläsare)
    Dropbox (cloud storage)
    Diario (dagbok)
    Goaltracker
    Goodbudget (budgetapp, kuvertmetoden)
    MyClassSchedule (planerare som ser ut som ett skolschema)
    Weather Channel (väderapp)
    OvuView (ägglossnings- mens- och gravidkalender)
    Outofmilk (inköpslistor)
    Food planner (matplanerare, både frukost, middag, lunch och mellanmål)
    Migrane buddy (håller reda på huvudvärk och migrän. Påminner mig.....*skriver in dagens*)
    Hydro Coach (app som påminner mig att dricka vatten. Tycker dock bättre om en annan, där man planterar en blomma som växer om man kommer ihåg att dricka, och vissnar om man glömmer)
    Google docs (som Word...)
    Wunderlist (att-göra-listor)

Sen har jag en hel hög appar för nöje, spel, kaloriräkning, träning, "onödigheter", "nödvändigheter" och annat skräp.

Det är måndag, 5 oktober 2015, klockan är 17.33 och det är 11 grader och växlande molnighet ute. Solen gick i dag upp kl 07:01 här i Huddinge, och kommer gå ned kl 18:11. Jag har druckit  990 ml vatten idag och jag ska ägna 2 timmar åt att se The 100. Jag behöver även köpa juice och gå till apoteket innan onsdag. Anno 2205 kommer ut om 29 dagar, innan det är det Halloween. Idag går The Simpsons, Once upon a time, Homeland, Family guy och Quantico på TV. Bara ett par saker som min surfplatta hjälpt mig att ha koll på idag.....

• Aniiee
    Hannaj1991 skrev 2015-10-06 16:22:49 följande:

Aniiee vart finns du? Har du lust att sälja den till mig för en billig peng ?

Du vill definitivt inte ha min 7 år gamla palm tx. Alldeles för lik en smartphone.....
  • Aniiee
    Hannaj1991 skrev 2015-10-07 13:45:25 följande:

Aniiee??

Yeees?
  • Aniiee
    Hannaj1991 skrev 2015-10-07 16:25:03 följande:

Varför vill du inte att jag ska få köpa din handdator? Aniiee.

Mys mymla skrev 2015-10-06 19:20:27 följande:
    För att Aniiee säger ju att hens handdator är som en mobiltelefon, och du har själv sagt att du inte vill ha APPAR (alltså hjälpmedel) på din Mobil. utan du vill ha en handdator. 
    så alltså Aniiees handdator skulle bara vara slöseri med pengar för dig då du kunde använda din mobil då.

• Aniiee
    sportpappa skrev 2015-10-07 17:24:01 följande:
    Det var Aniiee som svarade med Mys mumlas svar eftersom det var det korrekta svaret på frågan.

Hela den här diskussionen är märklig.
    Varför kan du inte bara berätta vad för appar du behöver? Vi har frågat efter det flera gånger men du vägrar att svara.
    Att välja en gammal Palm-handdator istället för dagens smartphones är en märklig väg att gå. Utbudet av appar för Palm är försvinnande litet och det är jättesvårt att lägga in nya appar. Touchskärmen och upplösningen på en smartphone är många gånger bättre.
    Inte så märklig, om man betänker att det i flertalet npf-diagnoser (som jag misstänker att TS har) "ingår" hang-ups/fixering/"insnöning". TS vill ha en handdator och TS hittar inga appar. Att det i princip inte finns handdatorer längre (det finns företagslösningar, men knappast för privat bruk och inga som skulle hjälpa TS) och att det finns gott om bra appar även för TS (men hon inte hittat de än) spelar ingen roll. Ts har hängt upp sig på att hon ska ha en handdator och det inte finns några appar. Ingenting någon annan säger kommer bryta denna hang up. I alla fall inte på det här forumet. Det är lite som att försöka övertyga en Trekkie som aldrig sett Star Wars att Star Wars också är bra. De kommer bara vägra att ens testa.

Så, jag tackar och bockar för "diskussionen", kommer gärna med fler apptips om någon vill ha, men i övrigt är diskussionen för min del slut.
Svar på tråden handdator?