• chbw

Letrozol

Rosafluffiga skrev 2015-10-28 15:59:31 följande:

Blev inte postivt ägglossningstest idag heller så i kväll ska jag ta ovitrelle håll tummarna :)

Rosafluffiga skrev 2015-10-30 14:07:30 följande:

Har det gått bra med proveran?

:)

Oh spännande! Håller tummarna =)

Jo. Tog sista tabletten idag så nu bara vänta in mensen. Tog provera förut mot endometriosen o fick fruktansvärda biverkningar. Den här gången fick jag bara mardrömmar som tur e, så slapp de jobbiga biverkningarna. Skönt! Men nu vill jag börja blöda så jag kan börja med letrozol igen !
  • chbw

ja! =) 
    men usch! jag fick svår migrän när jag åt provera senast. gav upp efter 7 dagar :p så väldigt nöjd jag slapp den här gången. haft ont i äggstockarna, men det har jag nästan alltid så var nog inte proveran... :o 
    men om du tar ovitrelle ska väl ägget lossa? =)

• chbw
    Rosafluffiga skrev 2015-10-30 18:39:09 följande:

Jo precis det ska, men jag läste ju såklart att det inte alltid gör det trots ovitrelle! Så man blir ju nojig :p

okej :o jo det blir man ju.. håller tummarna att det går bra! har du tagit sprutan nu? =) 
  • chbw
    Rosafluffiga skrev 2015-11-01 17:31:22 följande:

Tog den i onsdagskväll :). Så nu är allt jag har kvar att vänta in bim :)

Okej =)
  • chbw
    Rosafluffiga skrev 2015-11-03 16:11:52 följande:

Hur går det ? Har du fått börja med dubbel letrozol ännu? :)

Imorgon ska jag ta de första tabletterna =)
  • chbw
    Rosafluffiga skrev 2015-11-04 00:17:45 följande:
    Spännande :D
    ja.. jag hoppas det händer nått nu! vill helst slippa ta sprutor varje dag :O
  • chbw
    Rosafluffiga skrev 2015-11-04 01:06:23 följande:
    Blir det sprutor om det inte fungerar denna gång med letrozol en? Nu vet jag ju inte om du tagit spruta själv förut men för mig gick det över förväntan med otrivellen. Är lite halvt spruträdd, men det gick bra och kändes ingenting :).

Håller tummarna för att letrozolen fungerar denna gång så du slipper sprutor! :)
    ja precis. Ska ju ta ovitrellen om letrozol funkar, så spruta blir det ändå men blir fler om letrozol inte funkar haha. är inte spruträdd alls som tur är, men däremot lite rädd för hormonerna då jag är väldigt känslig, o spruthormonerna ska vara något "värre"/starkare än tabletterna :o  
    men vad gör man inte för o få sin dröm =) 

skönt att det gick bra med ovitrellen för dig! =) 
  • chbw
    Rosafluffiga skrev 2015-11-04 11:20:29 följande:

Jaså de värre hormonmässigt, hur kände du dig på Letrozolen? Jag kände faktiskt ingenting, och då blev jag ju väldigt dålig av Proveran. Ja men precis vad gör man inte för att få sin dröm :).

Jag hade väldigt ont i äggstockarna när jag åt letrozolen, men så har jag också endometrios så onda kommer därifrån också.. :o

Kände inget av proveran, helt chockad med tsnke på att jag fick svår migrän sist! :o men skönt.

Nu har jag tagit de 2 första tabletterna iallafall, o vul inbokat den 11 =)
  • chbw
    Rosafluffiga skrev 2015-11-09 20:55:32 följande:

Såg nu att svaret jag skrev inte hade kommit fram :(

Håller tummarna och du får uppdatera :)

Jag tror jag svimmar!! Var precis på vul och TVÅ (!) äggblåsor har vuxit! Ska tillbaks på fredag igen! :o
  • chbw
    Rosafluffiga skrev 2015-11-11 18:55:56 följande:

Åh vad härligt ! Varför ska du tillbaka på fredag? :)

Själv har jag bim på fredag skit nervös!

Ja! Äntligen händer något iallafall! Även om jag fortfarande inte riktigt vågar hoppas. Inte säker men fattade jag rätt när jag läste på skärmen var ena blåsan 17mm o andra 12mm så lär nog vara för o kolla hur/om de vuxit o sen bestämma när jag ska ta ovitrelle-sprutan =)

Oh så spännande!! Håller tummarna =)
  • chbw
    Rosafluffiga skrev 2015-11-11 20:56:46 följande:

Du har i varje fall ökat chansen i och med att du har två ägg :). Okej, spännande och skönt för dig att det händer saker :). Nu vet du att dubbel letrozol fungerar :)

Ja! =) hoppas hoppas nått är redo till helgen!

Ja men precis! Slipper förhoppningsvis gonal-sprutorna då! =)
  • chbw

Vul igen!

Nu var äggblåsorna 19mm och 14mm. Så ikvälö ska jag ta ovitrelle-sprutan! O sen måste vi ligga två gånfer efter det! Haha. Åh hoppas på att det vill bli en loten bäbis nu!

• chbw
    Rosafluffiga skrev 2015-11-16 08:29:11 följande:

Hej tjejer!

Jag har plussat :). Hoppas så innerligt att det går bra nu. Fick tid inbokad för vul :)

Hurra vad kul!!

Jag tog min ovitrelle i fredags och har såklart bara fått fejkplus än sålänge =) men tänker att jag ska testa varje dag för o ha koll på när hormonerna går ur kroppen för att veta när jag kan ta eventuellt plus på allvar =)

När ska du på vul? Nu minns jag inte men fick du ta ovitrelle eller hade du "egen" äl? =) plussade du på bim? =)

Kram
  • chbw
    Decibel84 skrev 2015-11-16 20:31:27 följande:
    du ska inte testa förrän om 10 dagar efter du tagit otrivelle:)
    Läst så olika överallt. På vissa ställen står 7 dagar o vissa 14 dagar. Har massvis med billiga tester (köpt pack med 20tester för 18kr) så tar ett om dagen för o se när hormonerna går ur kroppen =) kommer ändå inte tro på det förrns tidigast 14 dagar efter sprutan, men är skönt att ha något o göra o fokusera på, vilket just nu blir att sprutans hormoner ska försvinna =) 
  • chbw
    Rosafluffiga skrev 2015-11-16 11:18:02 följande:

Ja gör det :). På bim. Visade rfsus digitala minus. Men eftersom jag har såna tydliga symptom tog jag ett från graviditetskollen och såg ett svagt sträck så tog mitt clearblue digital som visade gravid. Sen har jag ändå nojat över om otrivellen gått hur kroppen så har testat varje dag sen i fredags xD. I lördags visade rfsus digitala också pluss. Så det borde ju ändå tyda på en stegring. Jag ska på vul 9 december, v 8 :). Hon sa när jag ringde att dem gör det vecka 7 eller 8 :)

ah okej =) Spännande!! =) 
  • chbw
    Rosafluffiga skrev 2015-12-28 22:26:20 följande:

Verkar vara dött i tråden... hur går det för dig? :D För mig slutade det med MA skrapning och infektion :(

Så trist :( :( håller tummarnanatt set tar sig bättre nästa gång!!

Jag fick mens igen så startade kur nr 3. Inga äggblåsor på vul nr 2 så skulle börja ta provera den 27. Men torsdag förra v fick jag extremt mkt äl-flytningar o hade äl-värk. Söndag-tisdag hade jag positivt utslag på äl-test, så har valt o avvalta ifall att. Ska testa typ söndag eller måndag efter nyår o är det inget då så startar jag proveran =)

Nästa omgång ska jag få köra på sprutor varje dag istället för letrozol då jag troligen bara fått äl 1 av 3 ggr. ;o
  • chbw
    Rosafluffiga skrev 2015-12-29 17:05:05 följande:

Okej men det låter ju spännande :). Kanske var nån som spurta efter vul! Annars får vi hoppas att sprutor fungerar bättre :)

Väntar på att infektionen går över så jag kan få börja om. (:. Känns som en oändlig väntan

Jo! En vecka sen får jag se =) hoppas så på sprutorna annars!

Okej! =) det förstår jag! Håller tummarna att den läker fort! =)

Kram
Svar på tråden Letrozol