Klarar ej av min sambos barn
Jag har själv varit i exakt samma läge. Jag försökte verkligen och hoppades att det skulle bli bättre. Jag tänkte att det kanske berodde på att jag inte hade egna barn och därför inte förstod mig på de små liven. Så korkat nog skaffade vi barn tillsammans.
Nu står jag här sjutton bortkastade år senare och känner att min kraft, självkänsla och kärlek ligger på så enormt minus att det nog är omöjligt att komma upp till ytan igen.
Så mitt råd till dig blir: för din egen skull, lämna! Det är bara inte möjligt att få ett lyckligt liv med en "begagnad" man med en rent fysisk ryggsäck (undantag finns säkert men de är väldigt få).
Lämna och börja istället ett liv där villkoren är lika för alla, om du stannar så kommer du märka att du och dina behov hamnar mer och mer i skymundan. Att allt du gör tas för självklart. Att du har en massa skyldigheter och NOLL rättigheter vad det än gäller.
Stannar du och dessutom skaffar gemensamma barn kommer både du och dem så småningom inse att det inte bara är du som är en andra klassens familjemedlem utan att det även gäller barnen.
För finns det något ALLA i en "ny-familj" måste acceptera så är det att det ALLTID är synd om särkullbarnen, att deras behov ALLTID måste gå före alla andras, att man inte kan kräva lika mycket av ett särkullbarn för han/hon har det SÅ JOBBIGT som måste ha två hem.
Att detta stackars barn STÄNDIGT måste kompenseras för det OERHÖRDA traumat att växa upp med skilda föräldrar. Detta gäller naturligtvis även om föräldrarna separerade så tidigt att barnet inte ens minns att de levt tillsammans.
Detta blev ett långt och bittert inlägg men kontentan av det hela blir:
Du är värd mer och bättre!