• Anonym (Tårtan)

Åt upp en hel prinsesstårta

Ni vet en såndär fryst?

Hela den åt jag upp. Har jag ett missbruk?

Hur äter ni? Den var sjukt god. Jag är normalviktig/smal.

• Svar på tråden Åt upp en hel prinsesstårta
  • j a d e
    Anonym (Tårtan) skrev 2015-10-07 22:53:41 följande:

Haha vad rolig du är Angående tårtorna. Senaste var i juni. Så alltså två ggr. Innan en prinsessbakelse. Grejen är att när jag börjar uppskatta något så går jag igång på det. Sen blir det liksom som en grej och jag skäms för att jag blir så endimensionell när jag handlar så att personalen vet att "det är den som alltid köper...". Jag tror jag var en mus i mitt förra liv. Typ lite sån är jag. Ja, det här var gott, mumsar i mig, sticker ifrån. Någon annan dag kommer jag åt det igen och mumsar. :)

Jag är tårtsugen, det är det... ;)

Tycker att det du beskriver låter som en typ av ätstörning snarare än ett missbruk, jag har hållit på såhär med, men det lär nog bero på hur ofta du kukar ur såhär. Juni är ett tag sedan. Ingen fara.
  • Anonym (Tårtan)
    Vajert skrev 2015-10-07 23:04:49 följande:

Aja..ingen fara! När jag var ung och smal åt jag en hel dajmtårta, typ nästan. Det var gött! Sen kunde jag äta typ 10 våfflor med sylt och grädde. Och jag var verkligen smal.

Nu kan jag inte det längre, går upp och är inte så smal längre. Var glad och njut bara över att du kan.

Hahaha! rolig
  • Anonym (Tårtan)
    Anonym (?) skrev 2015-10-07 23:05:12 följande:

Om du äter en tårta om dagen har du ett missbruk. Jag kan äta en hel del sötsaker men har inte så stor magsäck så en hel sådan hade jag nog inte fått i mig. Orkar knappt en halv pizza. Men jag har nog ett sockermissbruk, beror ju inte så mycket på mängden utan mer hur ofta man "äter socker".

Nej, inte en om dagen. Ja, ok, riskbruk snarare än missbruk då. Jag rekommenderar att äta det vid ett och samma tillfälle så undviker du små frätskador på tänderna som inte går att återställa.
  • Anonym (matbrukare)

Ja vem har inte gjort nån sån där sak?

Innan var jag sockerberoende. Kunde lätt trycka i mig en chokladkaka och ett kakpaket på en gång. Eller en påse bullar. Är smal så mitt "missbruk" syntes inte. Tur det för skulle aldrig vågat berätta det för någon. Men är vi inte rätt många som svullat riktigt ordentligt nån gång?

• Innnnnn
    Anonym (Tårtan) skrev 2015-10-07 23:07:10 följande:
    Intressant brytning med prinsessbakelsen där måste jag säga! Det måste ha blandat sig gott i magen med kaffet sen, mysigt
    nja jag var 17 så det var lungt, nu så skulle det vara otänkbart, njuter av finare saker här i livet i måttliga mängder,
  • Anonym (matbrukare)

Alltså socker är ju nästan som en drog. Men ingen har ju dött av att röka en enstaka joint eller dra en enstaka lina så ingen lär ju dö av att äta upp en enstaka prinsesstårta heller.

• Anonym (Tårtan)
    Innnnnn skrev 2015-10-07 23:14:41 följande:

nja jag var 17 så det var lungt, nu så skulle det vara otänkbart, njuter av finare saker här i livet i måttliga mängder,

Kan också njuta av finare saker men svulla med dem också
  • Anonym (Tårtan)
    Anonym (matbrukare) skrev 2015-10-07 23:14:09 följande:

Ja vem har inte gjort nån sån där sak?

Innan var jag sockerberoende. Kunde lätt trycka i mig en chokladkaka och ett kakpaket på en gång. Eller en påse bullar. Är smal så mitt "missbruk" syntes inte. Tur det för skulle aldrig vågat berätta det för någon. Men är vi inte rätt många som svullat riktigt ordentligt nån gång?

Har faktiskt berättat det för folk. Reaktionen var inte så brutal som jag trodde. Känns som det kan bli bättre nu.
  • Anonym (matbrukare)

En liten fråga. Mådde du inte illa efter att du moffat i dig hela tårtan?

• Anonym (spies)
    Anonym (matbrukare) skrev 2015-10-07 23:16:54 följande:

Men ingen har ju dött av att röka en enstaka joint eller dra en enstaka lina så ingen lär ju dö av att äta upp en enstaka prinsesstårta heller.

Om du menar att dra en lina socker eller röka en joint med socker i är jag med.

Om du menar att ingen har dött av att dra en enstaka lina kokain eller röka en enstaka spice-joint däremot...
Svar på tråden Åt upp en hel prinsesstårta