Hur hjälper eran bonusförälder till?
Jag får ju intrycket av att han inte vill leva med någon som har barn. Varför han gör det kan jag inte i min vildaste fantasi förstå! Kanske kärleken är blind, han kanske ville tro att det skulle "lösa" sig med tiden? I vilket fall så skulle jag tro att ditt liv vore lättare utan honom. Ni är och lever så olika liv. Har man barn så har man, kan man ju inte ändra på. Så lämna honom och hitta dig en man som Tycker om barn! En man som accepterar dig som den mamma du är och kan välkommna dina barn som den del av familjen dom faktiskt är! Jag växte upp med en bonuspappa. Han kom in i våra liv när vi var ganska små jag och mina systrar. Vi var alla mellan 2-5år gamla. Och han tog hand om oss och älskade oss precis som han älskade sina "riktiga" barn sen tidigare förhållande. Idag är mina mamma och "pappa" skillda (sedan 3år) och vi träffas fortfarande ungeför 1 gång i veckan. Han kommer alltid vara min pappa även om det inte står i några papper och mina barn känner honom som morfar. Denna underbara man har ett hjärta av guld och jag är så otroligt tacksam för att min mamma bjöd in honom som en del i våran familj! <3 Så ska ett bonusförhållande vara i mina ögon, blodsband är inte det viktigaste. Man ska älska sin familj oavsett hur den blev till, annars är det ingen familj.