Inlägg från: JewelGirl |Visa alla inlägg
  • JewelGirl

Gammal hushållsassistent *HJÄLP*

Är nästan hundra på att jag vet vilken maskin du menar. Men eftersom det var ett tag sedan jag använde den (när jag bodde hos pappa för snart 5 år sen) så vet jag inte om jag riktigt kan förklara hur du ska göra, enklast vore om man kunde visa dig :) men tror att det ska vara degrullen först och sedan armen med skrapan... Eller om det är armen med degrullen (passar det?).

Fick du inte instruktionsboken med dig? Kan iaf säga att det är en suverän hederlig maskin när du väl klurar ut hur den fungerar *S*

• JewelGirl

Men undrar om inte rullen och degskrapan SKA sitta på samtidigt. Menar att rullen är ju inte alltför bred vilket bunken är och degen hamnar ju på sidorna om inte skrapan föser ned degen mot mitten när rullen är.
    Så tror jag att det är faktiskt. Montera det så o se att det fungerar utan problem. Sen kan du nog baka... :)

Fick du med mixer oxå? *nyfiken*

• JewelGirl

Det är precis en sådan jag brukade använda hemma hos min far. Skulle vilja hitta en sådan i fint skick med. De är kalas. Visst finns det moderna maskiner men varför köpa ngt nytt när denna klarar av allt precis lika bra om inte bättre? :)

Blir det några bullar? *S*

Svar på tråden Gammal hushållsassistent *HJÄLP*