• Familjeliv

    ”Jag är inte dum i huvudet – jag har Aspergers syndrom!”

    ”Jag är inte dum i huvudet – jag har Aspergers syndrom!”
    Familjeliv har under senaste året fokuserat på att skapa ett rikt och starkt bloggstall. Vi vill att alla ni där ute ska få ta del av flera olika personligheter och karaktärsdrag – vissa som inte alltid syns på utsidan. Vi kan nu stolt presentera Joanna Halvardsson, en kvinna som trots flertalet diagnoser har blivit en framgångsrik bloggare och föreläsare. ”Allt går”, menar hon, ”bara man vill!”

    Denna tråd innehåller kommentarer för ovantående artikel.

    Läs hela artikeln här
  • Svar på tråden ”Jag är inte dum i huvudet – jag har Aspergers syndrom!”
  • Katalins

    Tack Joanna för att du vågar berätta om det. Jag har vuxit upp med hörselproblem som ingen ville ta för allvar trotts att vi visste om. Mina föräldrar tyckte att det kan jag klara av, mina lärare ville inte alls veta om det. Det var svårt. Men jag skyllde alltid allt på det. Nu som vuxen fick jag veta att jag är överkänslig också. Det vänder lite på saker och tycker att det kanske var därför jag hade så svårt.
    Nu när jag läser intervjun med dig känner jag att visst, det är bra att veta sitt syndrom och det är ännu bättre om även omgivningen kan ha hänsyn till det.


  • ingfre

    Själv väntar jag på en patch för järnan. Eftersom jag också har blivit diagnåstiserad för asperger. Dock har jag ingen sans att bli hjälpt då hjärnan är rätt komplex. Ser dock inga fördelar med "felet" som sitter i järnan. Vilket är mer till själp än hjälp. Men kan vetenskapen på sikt "rädda" mig så säger jag inte nej. Vet tex att lobotomi inte är lösningen för att bli av med felet i järnan. Skulle vara tacksam om jag kunde få patchen innan vi kommer "hem".

Svar på tråden ”Jag är inte dum i huvudet – jag har Aspergers syndrom!”