KD lämnar DÖ
Helt otroligt. Är så lycklig!
Helt otroligt. Är så lycklig!
Jag har inte kallat ngn för alkis.
Vad det innebär? Om DÖ inte längre gäller så är alla fria att uttrycka vad de egentligen tycker om den lagda budgeten som enligt SD inte ser ut att hålla mer än ett par veckor innan den övertrasserats.
Ett passande videoklipp. 
tinyurl.com/phcn99a
Inte en sekund för tidigt, snarare ett år för sent för detta var en av svetsarfanskapets löften.
Inte en sekund för tidigt, snarare ett år för sent för detta var en av svetsarfanskapets löften.
Jag hoppas på nyval vilket svetsarn lovade men sen tog tillbaka.
Jag hoppas på nyval vilket svetsarn lovade men sen tog tillbaka.
Det gör vi nog alla ;)
nyheteridag.se/sentio-oktober-sd-fortsatt-storsta-parti-nytt-bottenrekord-for-s/
Vi kan bara hoppas att folk har lärt sig av sista valet och inte röstar på svetsargänget.
Det behöver inte betyda så mycket. DÖ gällde hur man skulle få igenom budgeten och Alliansen har sagt att de inte kommer att lägga fram någon mer gemensam budget under mandatperioden. Det var något de gjorde direkt efter valet eftersom de redan hade en framförhandlad budget, en som var tänkt att gälla vid en valseger.
Om de ändrar sig kan det få konsekvenser men så länge de lägger fram enskilda budgetalternativ behöver det inte betyda så mycket, inte annat än att Löfven är fri att obstruera maximalt för en eventuell Alliansregering redan 2018 och inte behöver vänta till 2022.
Det behöver inte betyda så mycket. DÖ gällde hur man skulle få igenom budgeten och Alliansen har sagt att de inte kommer att lägga fram någon mer gemensam budget under mandatperioden. Det var något de gjorde direkt efter valet eftersom de redan hade en framförhandlad budget, en som var tänkt att gälla vid en valseger.
Om de ändrar sig kan det få konsekvenser men så länge de lägger fram enskilda budgetalternativ behöver det inte betyda så mycket, inte annat än att Löfven är fri att obstruera maximalt för en eventuell Alliansregering redan 2018 och inte behöver vänta till 2022.
Och Nya Moderaterna följer efter
www.moderat.se/nyhetsartikel/decemberoverenskommelsen-upphavd