• Anonym (förkrossad)

tvingad till abort

Hej!

Jag är i vecka 17 (16+3) och kommer tvingas göra abort trots att jag inte vill.

Anledningen till detta är pga pappan till barnet har misshandlat både mig och min 3åriga dotter och haft hårt kontrollbehov där jag inte fått göra någonting utan hans godkännande. Detta har lett till att jag och dottern har varit tvungen att fly till kvinnojouren. Och nu hotar han med att ta barnet ifrån mig när det föds och förpesta mitt liv till det totala.

Han har tänkt ta barnet och flytta 180 mil bort och se till att jag aldrig mer kommer att få träffa träffa barnet igen.

Och det är förkrossande. Jag som förälder skulle aldrig förhindra umgänge men samtidigt i de här fallet så skulle jag vara livrädd att barnet blir misshandlat. Men man kan ha umgänge under kontrollerade former. Men umgänge skulle jag aldrig förhindra. .... jag är i allafall helt förkrossad för ja ska behöva ha bestämt mig innan måndag. Som sagt så känns de försent för abort då fostret är så pass stort. Men är ja dålig förälder i det här eller ? Finns de någon som är eller har varit i det här som kan ge mig förslag eller svar ?

Oförskämda etiska kommentarer undanbedes.

• Svar på tråden tvingad till abort
  • Anonym (G)
    Anonym (Y) skrev 2015-10-11 08:50:29 följande:

Tror faktiskt abort är det vettigaste här, för allas skull...

Tycker jag med.

Eftersom det med all sannolikhet inte är planerat  så är abort det bästa. Varför skaffa ett barn med en pappa som misshandlar? TS kommer ju att leva i skräck resten av livet för vad han kan hitta på. Är det rätt att utsätta storasyskont och nya barnet för det?
  • micromat
    Anonym (???) skrev 2015-10-11 09:01:26 följande:

Om han har misshandlar er tror jag knappast han kommer ha rätt till barnet. Ni får flytta till hemligt ställe och klara er själva. Han är en vidrigt människa och varför ska han ha rätt att träffa barnet? Han kommer säkert slå barnet också. Så varför liksom??

Spelar inte så stor roll då han kommer få umgängesrätt ändå. Det är så det ser ut idag. Dom kallar det för barnets bästa...
  • Drottningen70

Du är inte tvingad. Du gör ett eget genomtänkt val, som låter som det enda vettiga.

Däremot är det rätt sjukt att du väntat så länge.

• Anonym (förkrossad)
    Anonym (G) skrev 2015-10-11 09:09:53 följande:

Tycker jag med.

Eftersom det med all sannolikhet inte är planerat  så är abort det bästa. Varför skaffa ett barn med en pappa som misshandlar? TS kommer ju att leva i skräck resten av livet för vad han kan hitta på. Är det rätt att utsätta storasyskont och nya barnet för det?

Det värsta är att det var planerat.... men när han fick reda på att jag var gravid så blev han visst jätte glad men det var då terrorn började för då kunde han skylla på att jag hittade på att han var elak och misshandlade osv pga graviditetshormonerna och då skulle ju ingen misstänka någonting.
    Anonym (G) skrev 2015-10-11 09:09:53 följande:

Tycker jag med.

• Anonym (förkrossad)
    Drottningen70 skrev 2015-10-11 09:33:52 följande:

Du är inte tvingad. Du gör ett eget genomtänkt val, som låter som det enda vettiga.

Däremot är det rätt sjukt att du väntat så länge.

Jag har ju inte kunnat göra det tidigare för att han har haft så hård kontroll på mig att jag inte har kunnat gå utanför dörren utan att han ska följa med mig överallt. :(
  • Anonym (Dunderklumpen)

Så almenheten tror gravida för lallande idioter? Nä bättre kan du!

• Anonym (X)
    Anonym (förkrossad) skrev 2015-10-11 08:45:11 följande:

Det känns som ett tvång om han ska göra allt för att förstöra ens liv där han dessutom säger att han ska hämta och köra mig till aborten.

Anonym (förkrossad) skrev 2015-10-11 09:36:12 följande:

Det värsta är att det var planerat

Anonym (förkrossad) skrev 2015-10-11 09:37:58 följande:

Jag har ju inte kunnat göra det tidigare för att han har haft så hård kontroll på mig att jag inte har kunnat gå utanför dörren utan att han ska följa med mig överallt. :(

Jag fattar inte, du har väntat för att han har koll på dig, barnet var planerat men han ska köra dig till aborten....?
  • Anonym (förkrossad)
    Anonym (X) skrev 2015-10-11 09:46:26 följande:

Jag fattar inte, du har väntat för att han har koll på dig, barnet var planerat men han ska köra dig till aborten....?

Ja du hade jag vetat tidigare att han skulle bli såhär så hade jag aldrig ens sätt åt hans håll..... som ja skrev så släppte han terrorn Lös när han fick reda på att jag var gravid men innan dess så var han som vilken annan person som helst. Och jag fattar inte ens själv vad som fick honom att slå om som han gjorde. Men nåt var det.
  • Anonym (E)

Om du väljer att behålla barnet så får du vara beredd på att ha en evig lång process som aldrig tar slut eftersom att han alltid kommer åt dig genom det gemensamma barnet. Även om man tilldöms ensam vårdnad och inget umgänge så kan han gång på gång skicka in nya stämningar och nya utredningar som startas, finns inte ens något krav på hur lång tid det ska gå mellan tvisterna (Jag var med om 6månader efter en dom att det kom ny stämningsansökan från tingsrätten). Så vill han jävlas så kan han det, är själv utsatt för detta och han verkar hålla sitt ord trots att vi lever på en skyddad ort.
    Jag vill inte säga åt dig att göra abort för att det är endast du själv som kan avgöra hur mycket du orkar då alla dessa processer är enormt psykiskt påfrestande och dyra, både för dig, ditt tidigare barn och ev. det barn du väntar på.

• Anonym (E)
    Anonym (förkrossad) skrev 2015-10-11 09:51:16 följande:
    Ja du hade jag vetat tidigare att han skulle bli såhär så hade jag aldrig ens sätt åt hans håll..... som ja skrev så släppte han terrorn Lös när han fick reda på att jag var gravid men innan dess så var han som vilken annan person som helst. Och jag fattar inte ens själv vad som fick honom att slå om som han gjorde. Men nåt var det.
    Den typen av män fungerar oftast så, var samma för min del när jag blev gravid och jag önskar att jag hade varit tillräckligt stark att gå då. Ångrar inte mina barn, älskar dom men det gör så ont att han är pappa till dom.
  • Drottningen70
    Anonym (förkrossad) skrev 2015-10-11 09:37:58 följande:

Oj, så Du har inte varit på jobbet? Aldrig till BM eller ute tillsammans med honom så att du kunnat ropa på hjälp och påkallat någons uppmärksamhet om att du är fången?
  • Drottningen70

Du bor på kvinnojour men han ska hämta dig och köra dig till aborten?

• Anonym (E)
    Drottningen70 skrev 2015-10-11 11:42:24 följande:
    Oj, så Du har inte varit på jobbet? Aldrig till BM eller ute tillsammans med honom så att du kunnat ropa på hjälp och påkallat någons uppmärksamhet om att du är fången?
    Kanske svårt att föreställa sig att vara i en situation som man själv aldrig har varit i. När man är i en sådan relation så skäms man något fruktansvärt, man gör allt för att dölja vad som händer för anhöriga. Man ropar inte på hjälp därför att man tror att allt är ens egna fel, att man får skylla sig själv. Man hittar ursäkter till varför han beter sig som han gör, för att dessa personer är fruktansvärt bra på att kontrollera allt vad man gör och tänker. Det är svårt för den som är utsatt att se på detta med andra ögon innan man står utanför, utan den andre personens manipulerande prat. Det är också svårt att en person tar upp så mycket plats av ens liv och sen tomheten man känner när det väl bryts. Det finns mycket man inte förstår om man själv inte har varit med om det och du ska vara glad o lyckligt lottad att du har sluppit. Det hjälper inte Ts att bli ifrågasatt av dig, lovar att hon tyvärr kommer att bli ifrågasatt att tillräckligt många ändå.

Dessutom vet jag av gånger då jag själv har varit utsatt för misshandel eller förnedring offentligt, folk vågar inte att blanda sig i! Därför skulle det inte ens hjälpa att skrika på hjälp.
  • micromat

Han ska givetvis inte köra dig till aborten. Vad får dig att tro att han faktiskt köra dit dig?

Blockera idioten, gör aborten tänk på dig och barnet som redan lever. Ni kommer att få leva ett liv i terror då han alltid kommer finnas där om du behåller barnet.

Ta dig till sjukhuset själv och gör aborten själv eller med någon från kvinnojouren. Låt honom INTE komma nära.

• nevermind
    Anonym (nn) skrev 2015-10-11 08:54:10 följande:
    Vad säger de på kvinnojouren då? Kan du inte få stöd där? Handen på hjärtat, vad vill du själv? Jag var i liknande situation valde att ta bort det på grund av tre anledningar.

1. Leva med ständig oro var skrämmande

2. För att skydda mitt äldsta barn, som trots allt var viktigare än ett ofött barn, i mina ögon.

3. För att vi aldrig skulle bli fria från honom. Jag skulle vara bunden för resten av mitt liv, och hans barn skulle få uppfostras i att leva i ständig oro och skräck.

Nej, jag tog bort barnet. Bästa beslutet jag gjort. Han försvann ur mitt liv ungefär ett år efter aborten. Han bråkade och hotade en hel del, men till slut tystnade han. Och idag lever jag och mitt barn helt fria från honom.
    Läs det här och tänk efter lite TS.
  • Anonym (X)
    Anonym (förkrossad) skrev 2015-10-11 09:51:16 följande:

Så du ville ha barnet fram till... När?
  • Anonym (Sess)
    Anonym (X) skrev 2015-10-11 18:04:11 följande:
    Så du ville ha barnet fram till... När?
    Det spelar väl ingen roll. Eftersom hon känner sig tvingad till abort så vill hon kanske fortfarande ha barnet, men eftersom pappan misshandlat henne så kommer hon ta bort barnet och på samma gång den strypsnara och livslånga kedja detta barn skulle skapa med en person som enligt statistiken ligger i riskzonen för att kunna döda henne och det barn hon redan, alternativt göra deras liv till ett livslångt helvete. 
Svar på tråden tvingad till abort