Inlägg från: Anonym (Vuxen med vuxna barn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vuxen med vuxna barn)

Barnfria hotell, en bra eller dålig idè?

Läste detta via en länk i en annan tråd där ts fokuserade på en halt annan fråga.
    Så jag startar en tråd med hänvisning till samma länk, nämligen denna.

www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/alexschulman/article21563044.ab

Hur tänker ni om det?
    Är det bra med olika inriktningar på hotellets gäster, som i detta fall när barn inte är välkomna?
    Själv, men vuxna barn, hade jag lätt valt att bo på ett barnfritt hotell. Inte för att jag inte tycker om barn men bor jag på hotell kan det vara skönt med lugn och ro vid frukostbordet. Eller en lugn och skön lobby utan spring och stoj.

Varför sticker det i ögonen på skribenten? Det är ju så enkelt att bara välja ett annat hotell.
    Själv bor jag alltid på vuxenhotell när jag reser och har inte dåligt samvete för det.

Då mina barn var små hade jag inte heller upprörts av detta, vi är alla olika och vad är problemet?

• Svar på tråden Barnfria hotell, en bra eller dålig idè?
    Anonym (T) skrev 2015-10-11 13:04:43 följande:

Det känns ju jättekonstigt om det inte skulle få finnas något för alla. Allt behöver inte alltid passa varenda människa. Jag går inte till en sportbar om jag inte gillar sport tex.
    Det är väl jättebra om det finns hotell som är barnanpassade (med aktiviteter), lugna spahotell, lyxiga hotell med trendig inredning, billiga/enkla hotell, osv.. bara att välja det som passar just mig..

Ja, precis så tänker jag med. Finns det hotell anpassade för barn så stör det mig inte. Jag väljer bara bort det.
    Brunhilde skrev 2015-10-11 14:22:41 följande:

Han drar så sjukt krystade paralleller i sin artikel.

Jag tar helst in på barnfria hotell när jag reser.  

Han verkar rätt knäpp ärligt talat, buhuhu mina ungar får inte bo här!!!
    Och sedan gnälla i aftonslasken.
    Anonym (eget företag) skrev 2015-10-11 14:23:53 följande:
    Det är inte hotellägarens ansvar att det ska finnas andra hotell med samma standard som tar emot barnfamiljer.

Ts det är suveränt och fler ställen borde ta efter. Restauranger, caféer, badhus, teatrar osv.
    Håller verkligen med om det där sista.
    När man som jag är klar med småbarnsåren så är det skönt att slippa småbarn.

Sedan tycker jag givetvis att det ska finnas ställen för barnfamiljer också, med bra standard-
Svar på tråden Barnfria hotell, en bra eller dålig idè?