• Anonym (xyz)

När fick ni träffa barnen?

Anonym (Fio) skrev 2015-10-11 22:27:45 följande:

Barnet är lika mycket pappans. Pappan är där varannan dag ungefär och känner barnet lika väl som mamman gör. Hade hon accepterat att ge barnet flaska hade vi kunnat mata henne och låta henne vara här ibland men mamman vägrar trots at hon klagat på sömnbrist. Vi har varit ett par 1 år och ja, jag trodde vi också skulle få ha henne ibland. Jag ville göra nåt fint för det barnet och skapa en relation till det och bilda en liten familj här också. Jag är ingen som skulle vilja hata mitt bonusbarn. Därför köpte jag saker hit. Försökt förklara detta för mamman men hon vägrar låta mig träffa barnet eller att han får ta med henne hit.

Åh shit, man blir ju mörkrädd av ett sånt här inlägg. Hade jag vart mamman hade jag vart livrädd släppa ifrån mig bebisen i hennes närhet. Fy va läskigt.
  • Anonym (xyz)
    Anonym (Otålig?) skrev 2015-10-11 14:08:39 följande:

Ni som träffat någon med barn, hur lång tid tog det innan ni fick träffa barnen, och hur gamla var barnen.

Ca ett halvår. Sju år.
  • Anonym (xyz)
    Brumma skrev 2015-10-12 01:46:45 följande:

Fast en femånaders bebis kan lämna mammas sida i en timme eller två... Faktum är att de flesta femånaders bebisar säkerligen varit ifrån sina mammor ngn timme. När pappa tagit en promenad. Eller varför inte när mormor gjort det...

Att mamman ammar är ingen ursäkt till att pappa inte ska kunna lämna mammans sida för att träffa TS ngn tumme. .

Jättebra att du orkar förklara, jag får bara kalla kårar och hoppas det inte är på riktigt. Jag som inte kunde amma och var tvungen att ge ersättning efter mycken möda jag tycker det är oförståndigt minst sagt att ens lägga i en sån sak. Mamman vet bäst vad gäller den biten.

Och detta är inte ts. Varför tar så många fel?
  • Anonym (xyz)
    Anonym (Skulle) skrev 2015-10-12 10:16:07 följande:

Om pappan inte har känt att han haft problem att knyta an till barnet, och prioriterar just detta, istället för att tillfredsställa sin nya flickväns behov av att "skapa en liten familj" med exets barn så ser jag ingen anledning nej. Han ska inte behöva gå på uppgjorda promenader med barnet i syfte att flickvännen ska få leka familj. Hon får helt enkelt vänta tills det passar för föräldrarna. Det allra bästa är förståss om om hon och barnet, så småningom får en riktigt fin relation, men inte för att hon ska få leka familj med någon annans spädbarn.

Precis så tänker jag också. Märklig människa å ha behov av att leka familj helt utan insikt. Fy vilken ångest för mamman!
  • Anonym (xyz)
    BioBonus skrev 2015-10-12 11:07:24 följande:

Jag tror inte det är så många (förutom Joseffin) som blandar ihop 5-månaders bonsumamman och TS. Många svarar TS, flera svarar varandra och tråden spretar lite. Som vanligt på FL :)

Ja det blir mer fart med ett provocerande inlägg. Ska vi lämna det därhän nu och låta ts få sin tråd tillbaka?
  • Anonym (xyz)
    Anonym (Otålig?) skrev 2015-10-12 11:39:48 följande:

Känns som (fio) kanske borde starta en egen tråd. Hon skulle nog få både fler och bättre svar där :)

Det skulle bli mkt liv i en sån tråd

Och till dig önskar jag lycka till. Neutral mark, utflykt, gjorde vi. Du med dina djur har en jättebra ingång antingen ni träffas hos dig första eller andra gången. Lita på din partner där och lita på din egen magkänsla. Glöm inte dina egna känslor, att även du riskerar förlora dem båda, även dina känslor räknas. Din partner ser efter sina och barnets känslor så tappa inte bort dig själv i det här.
Svar på tråden När fick ni träffa barnen?