• fkh

Gravid? Möjligt att märka så tidigt??!

Du kan mycket väl ha blivit/bli gravid de närmsta dagarna men det är alltså omöjligt att känna symptom så tidigt. (Känns f.ö som jag skriver liknande inlägg som det kommande någon gång i veckan).. Att ägget blir befruktat och sedan fäster är inte en o samma sak, först ska ägget släppa, sen bli befruktat, sen vandra hela vägen ner till livmodern via äggstockarna och sen fästa nån gång. Det tar sin lilla tid. Symptom får man inte förrän hormonet som framkallar dem börjat produceras i kroppen, alltså inte tidigare än man blivit gravid, är också samma hormon som ger utslag på ett gravtest. Ta ett gravtest, det kommer med största sannolikhet vara negativt så tidigt, i vilket fall de symptom du upplever är relaterade till någonting annat som händer i kroppen. Lycka till!

• fkh
    fkh skrev 2015-10-11 19:29:31 följande:

Du kan mycket väl ha blivit/bli gravid de närmsta dagarna men det är alltså omöjligt att känna symptom så tidigt. (Känns f.ö som jag skriver liknande inlägg som det kommande någon gång i veckan).. Att ägget blir befruktat och sedan fäster är inte en o samma sak, först ska ägget släppa, sen bli befruktat, sen vandra hela vägen ner till livmodern via äggstockarna och sen fästa nån gång. Det tar sin lilla tid. Symptom får man inte förrän hormonet som framkallar dem börjat produceras i kroppen, alltså inte tidigare än man blivit gravid, är också samma hormon som ger utslag på ett gravtest. Ta ett gravtest, det kommer med största sannolikhet vara negativt så tidigt, i vilket fall de symptom du upplever är relaterade till någonting annat som händer i kroppen. Lycka till!

Menade förstås att ägget vandrar ner äggledarna- inte stockarna. Innan någon hoppar på mig ;) ...Håller f.ö med föregående inlägg.
  • fkh
    Anonym (Maria) skrev 2015-10-11 19:48:53 följande:

Nidblödning= När ägget fäster i livmoderslemhinnan kan i sällsynta fall kan en sk nidblödning uppstå. Den uppstår när ägget sätter sig fast i livmoderslemhinnan. Alltså borde ju ditt ägg vara befruktat och då du haft nidblödnin (om det var det) har ju även ägget fästs vid livmoderslemhinnan.

Vissa kan må dåligt mycket tidigt om de har hög produktion av hormon Hcg, vad jag har hört! Men tror inte att det är så vanligt! 

Nidbödning är i praktiken extremt ovanligt. Alltså väldigt, vääääldigt ovanligt. Sen man kunnat googla om det dock så har plötsligt var och varannan bebisbakare här på fl haft en nidblödning. Det är mer troligt att ts upplevde blödning iom ägglossning, blödning pga sköra slemhinnor eller vilken annan blödning som helst. Förhoppningsvis visar det sig att ts är gravid och då kommer hon inse när de riktiga symptomen dyker upp att det bara var äl-känningar innan.
Svar på tråden Gravid? Möjligt att märka så tidigt??!