• Sara7410

    Gelatin

    Ok,mina kompisar bjöd mig på godis (jag är muslim),jag tog en men var inte helt säker att det inte innehöll gelatin. Jag åt den men sedan läste jag på förpackningen att det innehöll gelatin. Det var mini bubblizz. Jag vet att det jag gjorde var onödigt men det blev bara så. Nu har jag ångrat mig och känner skuldkänslor . Men nu hoppas jag på att mini bubblizz innehåller gelatin från en annan djur i alla fall bara inte gris. Så vet någon om mini bubblizz gelatin är från gris eller inte

  • Svar på tråden Gelatin
  • Sara7410

    Jag har precis gått med i familjeliv så jag visste inte direkt hur jag skulle lägga upp tråd osv så jag råkade lägga upp två

  • j a d e

    Ja grisgelatin. Du kommer att hamna direkt i helvetet nu. Inga mellanstopp.

  • Pentra

    Och kommer gelatinet från nötkreatur så kan man få BSE/Scrapie/JCS/galna kosjukan; detta eftersom denna sjukdom smittar innan den ger några symptom hos djuret. Dvs. många djur som slaktas för mat bär på smittan utan att människor får veta detta. Smittan finns mer eller mindre i hela djuret och även i mejeriprodukter som är gjorda på dess mjölk. Inkubationstiden hos människor är mellan 30-50 år efter man blivit smittad. ... Mvh, Pentra

Svar på tråden Gelatin