straw2008 skrev 2015-10-20 07:58:25 följande:
Ok vi köpte ett wii U för 2 år sen som nästan står orört... vi får det typ aldrig att funka. Det kräver uppdatering på 10-45 min VARJE gång vi sätter igång det o redan där har barnen tröttnat.
Köpt många spel som inte fungerar (handkontroller tappar kontakten osv).
Något som däremot funkar varje gång är mario kart 8 galet roligt.
Jag har några frågor.
Ska man satsa på originaltillbehör eller funkar kopior lika bra (handkontroller)?
Finns det ngt lätt spel som är lika kul som mario kart 8 för barn 6-8 år?
Finns det bättre o lättare handkontroller om man inte vill köra med den som har inbyggd tv?
Vi har ett spel som heter disney infinity men kommer aldrig någon vart... man kör fast sen är det OMÖJLIGT för barnen att komma vidare o de blir bara ledsna.
Super mario älskar de :)
Om Wii U:n måste uppdateras varje gång den startar och tappar kontakten med kontrollerna är det troligtvis något fel på den. En felsökning/systemåterställning kanske kan fixa det, annars rekommenderar jag att ni hör av er till Nintendo i Sverige och hör om de kan reparera konsolen. (Vet att de har reparerat 3DS-konsoler, men vet inte riktigt hur de gör med Wii U)
När det kommer till handkontroller rekommenderar jag att man kör på Nintendos officiella för att vara säker på att de fungerar, men det kan finnas tredjepartstillbehör som fungerar bra!
Ett Wii U-spel som kan vara roligt för barn är Splatoon, där man spelar som en liten bläckfiskmänniska som springer runt med en vattenpistol full med färg. Målet är att täcka så mycket av banan i sitt eget lags färg och det är väldigt kul!
Ett annat är Super Smash Bros. där olika Nintendokaraktärer ger varandra stryk för fulla muggar. Roligt, kaotiskt, intensivt och något som alla kan spela, oavsett erfarenhet!
Lego-spelen är så klart alltid rekommendationer också :)
Gällande handkontroller så kräver många spel att man spelar med GamePaden (den "stora" kontrollen), men annars kan man spela med en Wii Remote och Nunchuck, eller Wii U Pro Controller, som är lite mer lik en "traditionell" handkontroll.