green34 skrev 2015-10-13 00:47:00 följande:
Jätte bra tips!
Vad krävs för tillbehör till Nintendo Wii för att spela TOMB RAIDER UNDER WORLD?
Finns GTA till Nintendo Wii?
Vad jag vet kräver Tomb Raider: Underworld inga särskilda tillbehör, men om det gör det står det ofta tryckt på förpackningen! Tyvärr finns inget GTA till Wii, utan vill man spela GTA är det Playstation, Xbox eller PC som gäller.
MEE83 skrev 2015-10-13 01:13:52 följande:
Hej, applicerar du dina kunskaper på andra sätt än just spel rekar?
Har du koll på hur det går för utvecklare och studios ekonomiskt? Försäljningssiffror? Ägarstrukturer? Trender? Framtida släpp?
Eller är det just spelupplevelsen du är intresserad av?
Är spelutveckling något du skulle vilja jobba med? :)
Jag har lite koll på hur det går för studior, trender inom spelindustrin och vad som är på gång, men först och främst är det spelupplevelsen och designen som gäller för mig. Är ganska intresserad av spelutveckling och håller på att utveckla ett spel tillsammans med en vän just nu!
Tow2Mater skrev 2015-10-13 02:49:51 följande:
Vill inte kopa Wii, men nu vill pojken spela Mario, han säger nåt om DS som alternativ till Wii. Vad är det? Vilken sort rekommenderar du?
DS är en bärbar konsol som har två skärmar där den nedre av dem är utrustad med touch. Den har idag blivit ersatt av 3DS som också har två skärmar, men nytt för denna är att man kan få spelen i "riktig" 3D utan glasögon och att den har bättre prestanda. En 3DS kan spela alla DS och 3DS-spel, men en DS kan inte spela 3DS-spel, därför rekommenderar jag 3DS så man kan spela båda.
3DS finns i Sverige i olika modeller: "Vanliga" 3DS, 3DS XL som har större skärm, samt New 3DS XL som är lite snabbare och har ett par extrafunktioner, däribland en extra spak och inbyggd NFC-läsare som kan användas till vissa spel. (Sådana läsare kan man köpa separat till vanliga 3DS och 3DS XL)
Enligt mig går alla lika modellerna lika bra att ha, själv har jag en "vanlig" 3DS. Om man vill ha det senaste och bästa rekommenderar jag New 3DS XL, men annars kan man lika gärna skaffa de andra modellerna.