• mellobello

hjälp smakportionerna går ej ner!!

Hej! Jag har en son på 6 mån som jag heltids ammar. Nu är det dax för smakportioner och då jag har mjölk så det räcker fortfarande önskar jag att amningen förblir huvudmåltiden ett tag till. Min första fråga är när ska jag låta honom smaka och hur mycket utan att det konkurrerar ut amningen?

Jag vill även själv gärna laga maten han ska äta. Han har hittills inte gillat grönsakspureerna även om jag lagt i bröstmjölk. Dock gillar han om jag tex blandat i någon frukt som tex äpple eller hallon då det blir lite sötare antar jag. Dock har jag läst att man ska vänta med frukterna då det är för sött och de måste lära sig gilla grönsaker osv först. Hur ska jag göra? Han vägrar äta allt förutom palsternacka spottar rakt ut och vägrar att öppna munnen.. borde jag vänta med frukterna eller går det bra? Och har ni några recept på vad små barn brukar tycka är gott?

• Svar på tråden hjälp smakportionerna går ej ner!!
  • Alexi

Läs på om BLW är mitt tips. Plockmat är jättekul för nyfikna bebisar men jag tror samtidigt att det tar längre tid innan maten tar över på samma sätt, så det är nog utmärkt att kombinera med amningen.

Svar på tråden hjälp smakportionerna går ej ner!!