• Anonym (2barns mamma)

    Vad kan man förvänta sig i av relation?

    Jag vet inte ens om vi har ett problem eller om jag eller samhället har manipulerat sönder min hjärna.
    Vi har varit tillsammans i 8 år, har två små barn nu på 3år och en på 9 mån.
    Senaste 2 åren har det knakat lite i fogarna... iomed att han tog upp "problemen" för 2 år sen, så är det som det står en stor elefant i rummet varje dag som påminner oss om att vi har en dålig relation, om den nu är dålig?
    Vår största hake är väl sexlivet, jag har väldigt sällan lust... och han har väldigt ofta lust, en klassisk fälla?
    Han säger ganska ofta hur kär han är i mig, inför barnen och vid andra romantiska "myskram"-tillfällen.
    Jag säger tillbaka, att jag älskar honom, för det gör jag!
    Men kär? det kan jag ärligt säga att jag inte är, för vad är eg kärlek?
    För mig är det en brinnande känsla av åtrå, förföring och att man blir nervös och svag i kroppen när man ser personen i fråga.
    Är någon ens kär efter flera års relation?
    Finns det några krav på innehållet i en relation? det undrar jag.
    sex? kär?
    Jag älskar mitt liv, och visst det finns MASSOR av saker jag stör mig på hos honom, men jag älskar honom fortfarande.
    Jag vill inte ha någon annan, jag trånar sällan efter andra.... själklart kollar man, men aldrig på "det" viset.
    Skulle det ta slut, så vet jag att jag kommer hamna i en lägenhet nånstans ensam med barnen varannan vecka. Han skulle leta efter en ny partner, det vet jag, men inte jag.
    Det är väl så, jag har inget ömhets behov på samma sätt som han.
    Men är det dåligt?
    Vi bråkar aldrig eller sällan. Vi har sex, både bra och dåligt sex, typ 1-3ggr/mån.
    försöker hinna kramas och kela mellan svepen av att barnen klänger på oss.
    Nu blev det väldigt långt.... men grejen är att när jag tänker på att gå skilda vägar, så finner jag ingen mening med det, vi är lyckliga, hur stor vikt ska man lägga på sex och ständig åtrå och bekräftelse, är inte det bara ett stressigt samhälle som kräver det av dagens redan sköra relationer???

  • Svar på tråden Vad kan man förvänta sig i av relation?
  • Anonym (Mamma till 10 månaders)

    Ni vet vad som funkar för er! Man behöver inte vara kåt på varandra hela tiden för att vara i en relation tillsammans. Efter några år så växer ju förälskelsen till en djupare kärlek. Det är det ni har nu. Om du känner att du inte skulle vilja vara med någon annan så behöver du inte tvivla på dig själv. Jag och min man har sex typ 1 gång per dag, men har haft relationer innan med mycket mindre sex som har varit lika passionerade för de. Vi är alla olika i hur vi är i förhållandet. Prata med din man hur du känner.

  • txf01

    TS, det är svåra frågor du ställer här Glad Det enkla svaret är väl att det är du och din man tillsammans som definierar vad är en bra relation för er och hur ni bäst kan njuta av tiden tillsammans.

    Bli inte lurad av vad samhället tycker är "rätt". De har ingenting med ditt förhållande att göra. Dessutom så finns det rätt många som desperat försöker visa att deras äktenskap är mer perfekta än vad de egentligen är (se bara på alla trådar på FamiljeLiv t.ex).

    MEN:

    Om din man har tagit upp något som han ser som "problem" och velat prata om det så är det en signal till dig att han eventuellt har lite annorlunda tankar kring det hela än vad du har. Glöm inte att prata med honom och vara öppen, han kanske är besvärad av något. Det behöver inte betyda något dåligt, men det är bra att se till att han också mår bra och är nöjd i ert förhållande.

  • Mrs Okänd

    Jag är gift sedan många år och jag känner åtrå när jag ser min man, inte alltid men för det mesta. Sen har jag stora skillnader i månaden och är medveten om det. Ingen man duger när jag har PMS. Men min man säger att han får "hjärtklappning" när han ser mig naken och det gör han ju ofta och har säger ofta att han är kär i mig. Sen har ju vi ändå problem som finns i alla relationer. Om man gillar sex har man ju det oftare än 1 gång per månad. Förstår ju er båda när det gäller det.

  • Anonym (:))

    Det är svårt det där... Jag förväntar mig att få det jag ger. När det handlar om sex så kör jag på 3-4 gånger i v, även fast jag inte alltid är sugen, samma för han ;) Jag tror lite på, lite vill ha mer och man måste hålla igång det... Första 1,5 året var det varje dag och i bland flergånger. Men efter "nykär" tiden blir man lätt bekväm... Man är trött osv... För mig är sex närhet, så har vi inte sex känns det som man glider ifrån varandra. Vi hade lite bråk om det när perioden mycket sex gick till mindre sex... Men vi kom på det att istället för att prata sönder det, kör vi på ca varannan dag.. För tjatande är ju väldigt avtändand... Jag kan också säga att jag är svartsjuk ( inte sjuksvartsjuk )... Är jag inte det har jag inga känslor och den gör så jag blir nykär gång på gång :)... Så jag älskar/hatar min svartsjuka :)

    Nu blev det mycket dravel om mig... Kärlek, sex, åtrå osv är inget som bara finns, det är något du måste vårda och jobba på varje dag :) Lycka till :)

  • Celines Essence
    Anonym (2barns mamma) skrev 2015-10-15 09:40:10 följande:

    Jag vet inte ens om vi har ett problem eller om jag eller samhället har manipulerat sönder min hjärna.

    Vi har varit tillsammans i 8 år, har två små barn nu på 3år och en på 9 mån.

    Senaste 2 åren har det knakat lite i fogarna... iomed att han tog upp "problemen" för 2 år sen, så är det som det står en stor elefant i rummet varje dag som påminner oss om att vi har en dålig relation, om den nu är dålig?

    Vår största hake är väl sexlivet, jag har väldigt sällan lust... och han har väldigt ofta lust, en klassisk fälla?

    Han säger ganska ofta hur kär han är i mig, inför barnen och vid andra romantiska "myskram"-tillfällen.

    Jag säger tillbaka, att jag älskar honom, för det gör jag!

    Men kär? det kan jag ärligt säga att jag inte är, för vad är eg kärlek?

    För mig är det en brinnande känsla av åtrå, förföring och att man blir nervös och svag i kroppen när man ser personen i fråga.

    Är någon ens kär efter flera års relation?

    Finns det några krav på innehållet i en relation? det undrar jag.

    sex? kär?

    Jag älskar mitt liv, och visst det finns MASSOR av saker jag stör mig på hos honom, men jag älskar honom fortfarande.

    Jag vill inte ha någon annan, jag trånar sällan efter andra.... själklart kollar man, men aldrig på "det" viset.

    Skulle det ta slut, så vet jag att jag kommer hamna i en lägenhet nånstans ensam med barnen varannan vecka. Han skulle leta efter en ny partner, det vet jag, men inte jag.

    Det är väl så, jag har inget ömhets behov på samma sätt som han.

    Men är det dåligt?

    Vi bråkar aldrig eller sällan. Vi har sex, både bra och dåligt sex, typ 1-3ggr/mån.

    försöker hinna kramas och kela mellan svepen av att barnen klänger på oss.

    Nu blev det väldigt långt.... men grejen är att när jag tänker på att gå skilda vägar, så finner jag ingen mening med det, vi är lyckliga, hur stor vikt ska man lägga på sex och ständig åtrå och bekräftelse, är inte det bara ett stressigt samhälle som kräver det av dagens redan sköra relationer???


    Skulle du vilja ha mer sexlust för egen del, eller bara för hans skull?

    Njuter du när ni har sex, ofta?, sällan?

    Upplever du att sex känns som en press?

    Vad tror du skulle funka för att få igång erat sexliv, din lust?

    Varför tror du att din lust sviker dig?

    Använder ni sexleksaker? Vad är din inställning till det?

    Avstår du närhet för att du känner att du kanske inte kan leva upp till sex?

    Skulle du vilja ha mer smekningar, njutfull beröring eller massage om du visste att det inte behövde leda till sex?
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence

    Jag har personligen alltid haft mycket sex, eftersom jag har en hög naturlig drift, men det är inget recept för att få en relation att fungera.

    Det intressanta är vad sex får en att känna.

    Du ska ha sex för att du vill. Ibland kan det givetvis vara så att man bara "ger" , men i så fall bara om man ger för att man VILL ge

    En fråga till

    Brukar ni prata om sex Hur ni känner, vad ni gillar, vad ni tänker på osv?

    Har ni kunnat det tidigare?


    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
Svar på tråden Vad kan man förvänta sig i av relation?