• Anonym (Anonym)

    Rådlös!

    Jag vet inte vad jag ska göra...för vissa finns det kanske bara ett alternativ, men jag vet inte!

    Den jag väntar barn med (är i v 26) verkar inte särskilt intresserad av att få barn. (DEN JÄVELN KOMMER ÄNDÅ BARA SKRIKA)
    Han har en son på 4år som han behandlar som en bebis..

    Jag har 3 barn sen innan, som han då och då väljer ut en av dem att hacka på/vara elak emot.

    Han letar fel på mina barn, fast hans egen son ALDRIG gör några fel!

    Mina barn slänger mat(han tar kort på soppåsen), vilket är helt förbjudet i hans värld!Hans son äter inte heller upp sin mat, men då äter han upp maten och då är det "inte samma sak" De ställer inte undan duschkrämen efter sig efter duschen (han gör inte heller det, men då är det "inte samma sak") Glömmer de dra upp rullgardinen i sitt rum på morgonen, så är den dagen förstörd!

    Jag mår så himla dåligt!
    I princip hela denna graviditet har han hotat att kasta ut mig och mina barn från huset(han står som ensam ägare och har skrivit ett samboavtal)
    Att hela tiden gå med denna oro är väldigt påfrestande!
    Jag gick in i väggen och var sjukskriven hela sommaren.

    Mina barn mår dåligt och det är det som gör mest ont i mig.

    Jag tror att han har en psykisk störning- då även hans mamma har det och har är lik henne till sättet. Men det vägrar han erkänna och tycker sig inte behöva hjälp av en psykolog.

    Flera av mina vänner har sagt GÅ och även en av hans närmsta vänner som jag kan prata med.

    Egentligen är väl det det enda rätta, men sen har han dagar då han är väldigt snäll och jag älskar honom trots allt. Men samtidigt undrar jag - ÄR DET VÄRT DET?

  • Svar på tråden Rådlös!
  • Anonym (Lämna)

    Nä det är inte värt det. Han kommer aldrig att ändra sig till det bättre. Du måste se till ditt och dina barns bästa och uppenbarligen är inte han det !!!!

  • Anonym (Lämna nu)

    Du svarar själv på frågan.
    Självklart är det inte värt det. Man kan inte bara må bra IBLAND.
    Rädda dina barn fortast möjligt. Det riskerar annars att ha förödande inverkan på deras framtida liv.

  • Mael08

    Men snälla du, det finns väl inget annat alternativ än att flytta omgående??!!

    Dina barn mår dåligt, det är skäl nog! Att du älskar honom "trots allt" har ingen betydelse i sammanhanget, din första plikt är att skydda dina barn. Att han dessutom har siktat in sig på ett barn som han är extra elak mot, det är ju fruktansvärt!!

  • Anonym (Snälla du)

    Alltså TS, bara GÅ!! Du är skyldig dina barn att skydda dom och dig själv, o tveka inte gå till soc om hjälp o stöd ifall du har det knapert. Ev också kvinnojour om han hotar dig o barnen, vilket du skrev att han gör.

Svar på tråden Rådlös!