kul billig fredasmat. tips
I morgon är det fredag. Vill laga lite extra gott. Någon som har tips på billig fredagsmat.
I morgon är det fredag. Vill laga lite extra gott. Någon som har tips på billig fredagsmat.
Vad betyder "billig"?
Kärleksgryta med räkor (mat.se), är riktigt god. Fast koka lite längre än receptet och lägg inte i räkorna förrän precis på slutet! Eftersom jag inte vet hur billigt det ska vara så vet jag inte om du gillar förslaget. Annat gott är ju rotsaker i ugn (helst ska rödbetor vara med). Olivolja, salt och peppar på. Och mycket timjan! Valfritt protein till.
Vi ska äta Pasta Carbonara här hemma imorn. Barnens önskemål :)
Är billigt, enkelt och gott. Blir nog vitlöksbröd och en sallad till det också.
Vad betyder "billig"?
Kärleksgryta med räkor (mat.se), är riktigt god. Fast koka lite längre än receptet och lägg inte i räkorna förrän precis på slutet! Eftersom jag inte vet hur billigt det ska vara så vet jag inte om du gillar förslaget. Annat gott är ju rotsaker i ugn (helst ska rödbetor vara med). Olivolja, salt och peppar på. Och mycket timjan! Valfritt protein till.
Vi ska äta Pasta Carbonara här hemma imorn. Barnens önskemål :)
Är billigt, enkelt och gott. Blir nog vitlöksbröd och en sallad till det också.
Vi införde "brödmiddag" på fredagarna. Det innebär att vi köper hem olika slags bröd och fyller dem med olika tillbehör. Baguette med kyckling,god röra och grönsaker. Tacos,med kött,fisk eller kycklingfyllning,tortilla,landgång med olika pålägg, pizza, hamburgare, ciabatta med mozzarella tomat basilika rödlök. Finns massor av goda bröd i butiken,låt fantasin flöda och fyll bröden med din favorit! Mycket omtyckt av barnen!