Inlägg från: Anonym (9 år) |Visa alla inlägg
  • Anonym (9 år)

Tabu med missfall, varför?

Jag skulle aldrig få för mig att berätta nån mer gång att jag är gravid förrän det gått så pass länge att det inte går dölja alt. att jag vet att det lever efter v.13. Vi får se hur det blir denna graviditet alltså...Varför? Jo,därför att ingen förväntar sig längre att vi ska få barn och vi är rädda för korkade kommentarer ifall det återigen går åt helvete-har det gjort alla ggr hittills. Den gången vi berättade fick vi höra sen att "nu är det väl dags komma över det där?" Andra sa ingenting. Ingen tröstade. Jag tror det är ytterst ytterst ovanligt att folk har nåt vettigt att säga till nån som fått missfall! I värsta fall får man höra att "allt har en mening". Tillåt mig spy...

• Anonym (9 år)
    Anonym (Jody) skrev 2015-10-15 22:26:17 följande:
    Håller med dig TS.

Idag är det sådan tabu att prata om både missfall och ofrivillig barnlöshet.
    För att man får höra de där idiotkommentarerna!! Fanns en tråd hör för några år sen om alla korkade kommentarer folk fått slängda i ansiktet som är ofrivilligt barnlösa. Det var inte nådeligt vad folk kläckte ur sig! Så i ren självbevarelsedrift säger man inget med risk för att bara få galla tillbaks. Det är ju t.o.m jättevanligt här på F.l Varför då utsätta sig irl för det också? De allra flesta människor är korkade eller elaka-extremt få har nåt vettigt att komma med till oss ofrivilligt barnlösa. De kan inte förstå-varför ens försöka få dem att fatta?
  • Anonym (9 år)
    Anonym (Jody) skrev 2015-10-15 22:51:30 följande:
    Just därför ska man prata om det, för att skapa mer förståelse hos folk.

Men har man uppfattningen att alla som själva inte är ofrivilligt barnlösa är dumma i huvudet, så får man kanske ta att de behandlar en därefter.

De bevisar att de är dumma när de öppnar munnen!  Jag tycker de flesta är idioter faktiskt enligt min erfarenhet. Eller vad sägs om klassikerna "slappna av" "sluta tänk","det är inte meningen","ge upp och inse att du inte ska ha barn" o.s.v. Vad ger såna kommentarer?! Jag säger INGENTING numer,jag vågar inte av rädsla för vad folk ska säga. ALLA är fertila runt oss,de har noll koll,fattar ingenting. Eller tycker du det är smart att kläcka ur sig till nån som nyss op.ats för att kolla äggledarna och ska göra första IVF:en att "jag kollade minsann upp mig innan jag gifte mig och jag är lika fertil som en 20-åring"? Medans man fyllt 41 och väntar andra barnet inom 2 år? Du anser att det var mitt fel att hon sa så alltså?!
Svar på tråden Tabu med missfall, varför?