Förlåta långvarig otrohet
Om det går att förlåta???
För precis 2 år sedan fick jag beskedet av min man att han hade ett förhållande med en annan kvinna bakom min rygg.
Vi hade varit gifta i 10 år då och vad jag tyckte att vi hade ett väldigt bra förhållande.
Kvinnan var 15 år yngre och de hade träffats vad han sa under ett halvår men jag tror att det var betydligt längre, har hittat en del bevis på att det var så.
Jag hamnade i total chock, hela världen rasade samman. Sökte hjälp både medicinskt och i terapi under flera månader. Vi gick i parterapi under ett par månader och det hjälpte en hel del. Det har varit en sjukt jobbig resa dessa två åren, men vi har kämpat med allt vi har och vi vill detta båda två.
Han valde att avsluta deras relation ganska omgående efter det att han hade berättat.
Varför han gjorde det, finns det nog ingen bra förklaring till. Men under flera års tid var han mer eller mindre deppig pga av hans jobb, föräldrar, syskon m.m.
Så hon var en flykt kan man säga. Han tyckte det var kul att få uppmärksamhet av en så pass yngre tjej.
Men han var livrädd att jag skulle kasta ut honom för han ville inte förlora det vi hade byggt upp. Jag har förlåtit honom och vi har gått vidare, vi har till och med förnyat våra bröllopslöften för 2 veckor sedan så nu ser vi bara framåt.