Är F! inte otroligt naiva?
Jag har röstat på fi eftersom jag tycker att de behövs. Få håller väl med ett parti om allt. Jag tror att ni blandar ihop allmänna feminister med politiska utspel. Jag har åtminstone inte sett att partiets enda och högsta agenda är att uppmuntra människor att säga hen eller ha hår under armarna.
Däremot att partiet liksom många andra fördömer att kvinnor utsätts för mordhot och massiva hatdrev på grund av att de har hår under armarna. Vem anser inte att det är ett förtryck att behöva hotas med våld på grund av kroppsbehåring? Eller att var fjärde hbtq-person försökt ta livet av sig? Att majoriteten av dessa blivit utsatta för diskriminering, trakasserier, hot och våld? Titta lite bakom tabloiderna i hen-debatten så ser ni att det finns mycket substans bakom, det handlar inte bara om ett fånigt ord, utan om människorna bakom och den brutala verkligheten.
Vad gäller en värld utan gränser. Det är en vision och ingenting som går att genomföra över en natt eller ens decennium. Det är i nutid som partier fått mindre och mindre långsiktiga mål och visioner, något som Fi gör annorlunda. Med visioner kan man driva en politik åt det hållet. Förstår inte riktigt varför den liberala utopin skulle vara så ytterst märklig. Inom europa har vi fri rörlighet, vi i väst har väldigt fri rörlighet, det är de mindre privilegierade som inte har det i nuläget, bara de varor som gynnar oss kan forslas obehindrat.