Är F! inte otroligt naiva?
Entydigt dock är att det är stor skillnad att vara heterosexuell och icke-heterosexuell. Vidare finns en stor skillnad inom hbtq-gruppen där transsexuella tycks vara värst drabbade.
Jag vet inte hur många transpersoner det finns, tycker inte det spelar någon roll. Det har varit en osynlig grupp som lidit i det tysta och det är inte okej att människor är så utsatta på grund av sin identitet.
Jag tycker inte det finns en konflikt i att kämpa mot hedersrelaterat våld och annat våld. Frågan är varför Fi endast får utrymme när de pratar om ett typ av förtryck, men inte när de pratar om hedersrelaterat förtryck? Jag skulle snarare säga att det är en vithetsnorm som gör att media och andra människor på sociala medier helt förbiser och osynliggör alla de kvinnor inom Fi, vita och icke-vita, som arbetar hårt för de problem du tar upp.
Det beror ju på om man vill bli behandlad med respekt eller ej. Om ni står och hattar om en massa saker som ingen bryr sig om, varför skulle folk lyssna på vad ni säger? Folk är inte intresserade av transpersoner eftersom det troligtvis inte finns så många sådana i Sverige. Det är klart man kan göra så, dock kommer ju ingen respektera era åsikter sedan.
En av mina närmaste vänner är bisexuell. Han skäms när det är Pride pga hur de beter sig där. Han tycker det är ociviliserat beteende och han vill inte bli associerad med jippot. Är inte det lite fel att han känner så?
Jag brukar f.ö skämta med honom och kalla honom för en böghomosexuell stjärtis, då brukar han skratta precis som jag gör när han kallar mig fetto. Ingen av oss blir "kränkt" eftersom vi inte gör det av elakhet utan för att vi känner varandra och kan skoja.
Men det är det som känns som attityden inom F!. En massa larv+så jävla butthurt hela tiden.
Vadå "vithetsnorm"? Det är väl inte facebooks fel att F! inte kan driva en politisk kampanj normalt?