• Anonym (Skrämmande)

Vill varna för denna facebookgruppen!

Hej alla som varit eller är i kontakt med sociala myndigheter. Ofta när man är i den sitsen av olika anledningar så söker man hjälp på olika sätt, oftast med personer som själva hamnat i socialens klor. Det finns en grupp på facebook som heter:

Riksföreningen mot tvångsomhändertagningar av barn i Sverige

Rent ut sagt livsfarlig grupp som inte på något sätt tar hänsyn till barn eller vuxna heller. Tyck annorlunda så blir du uthängd av admin som socionom eller deras budbärare. De stjälper enbart utsatta personer och försvårar genom att hänga ut enskilda socionomer och mer än gärna deras familjer. Anklagelser om våldtäkter, missbruk och övriga brott är vardagsmat men inga bevis levereras.

Huvudmännen och kvinnorna i gruppen försöker enbart mata sina egon med urbota inlägg om hur duktiga de är eller hur utsatta de är och fiskar gillanden och styrkekramar. Uppmanar till olagligheter.

Sidan är helt öppen så man behöver inte vara medlem för att bevittna eländet!

Handlar inte om agg från min sida men hela gruppens anda skrämmer mig och ju fler som inte luras in där desto bättre. Och min varningstråd kommer antagligen att hängas ut där med och anklagelserna om socspioner kommer skena.

Nej M och K, er sk organisation är enbart till skada för barn! Och enda syftet är att lyfta era egon på nått vridet sätt!

Börja se att barnens bästa ska komma i första hand och inte föräldrarnas. För det är faktiskt tyvärr så att alla föräldrar är inte lämpliga!

Tack för ordet

• Svar på tråden Vill varna för denna facebookgruppen!
  • Anonym (TT)
    Anonym (fri) skrev 2016-03-31 02:29:25 följande:
    Citat ur artikeln: "Det nödvändigt för oss politiker att ha god information. Vi har ett ansvar gentemot våra invånare och det innebär att vi ibland måste ställa specifika frågor om enskilda ärenden. Det uppfattas ibland som påträngande för dem som arbetar med ärendena på olika sätt, säger Göran Nilsson (M) ordförande i socialnämnden i Knivsta."

Det tolkar jag som att de går in och ställer frågor och kanske tom ifrågasätter socialens bedömning. Det handlar kanske om budget också, det är inte otroligt.

Hela detta system är knas.
    Ja "god information" och "specifika frågor om enskilda ärenden" i den kommunen jag då arbetade i handlade om frågor liknande "men måste den personen verkligen ha behandlingshem", "ska vi slösa 50.000kr/mån på en person som vi redan har slösat så mycket pengar på genom behandlingshem tidigare", "är det inte bättre att låta personen gå på våra öppenvårdslösningar i form av kontakt med kurator 1gg/v".  "Ansvar gentemot våra invånare" handlade om att inte "slösa" kommunens pengar. Det var inte intresse för ärendet, det var intresse för att hålla budgeten. (Sen vill jag påpeka att kommunen där jag arbetar nu (med just barn och unga) så är socialnämnden inte als ifrågasättande utan visar intresse och ställer frågor för att förstå bakgrunden till ett beslut.) Men det du citerade säger ju ingenting. Jag själv kan absolut skriva upp att det skapar mycket irritation när man som tjänsteman ser ett behov och så sitter politiker och sätter stopp för det eftersom de inte har lust att "slösa" pengar.
  • Anonym (:-O)

Nu har denna tråd kommit på tal i gruppen och genast visar vissa individer varför de inte är kapabla att ta hand om sina egna barn.

Nej, TS är ingen hora. Men jag antar att det är svårt att komma med annat än sådana uttryck när argumenten inte finns.

• boatmiss

Vilka elaka människor har skrivit sådana lögner om  riksförening mot tvångsomhändertagningar av barn i Sverige har minst förlorat sina barn

Där finns utsattas människor berättelse. Sana historier om socialtjänstens terror. Socialtjänsten är en elak myndighet inte bara i Sverige men lika bra i Norge och USA. Det är ingen hemlighet.

Om ni försöker med förtal att sköna socialtjänsten bild ni har verkligen misslyckats. 

• Anonym (soc.)

Ett tydligt exempel på hur farlig denna grupp är för människor som faktisk kanske har möjlighet att få hem sina barn är ju tjejen som kommer in i gruppen och berättar hur glad hon är för att hon fått en handläggare som hon har förtroende för och genast blir nedskjuten med hur hon är lurad, hur hon ska "passa sig" etc. De verkligen uppviglar henne till att inte samarbeta vilket naturligtvis kommer att försvåra hennes chanser att få hem barnen.

Så om du läser detta Lisa.. Gå för Guds skull UR denna sektliknande grupp....de kommer inte att hjälpa dig.

• boatmiss
    Anonym (:-O) skrev 2016-04-03 13:02:54 följande:

Nu har denna tråd kommit på tal i gruppen och genast visar vissa individer varför de inte är kapabla att ta hand om sina egna barn.

Nej, TS är ingen hora. Men jag antar att det är svårt att komma med annat än sådana uttryck när argumenten inte finns.

Jag kan försäkra dig att det finns många argument som skulle göra henne berättigat till en sådant titeln "hora" men facebooks inlägg är begränsat. 

I denna tråd finns personer så kallad familjehem som har konfiskerats andras barn på grund av vinst 19.000 per månad säger jag en rimlig pris tar de för varje barn.

Jag skulle rekommendera att ni lämna alla stulna barn tillbaka. Världen ser var Sverige håller på tillsammans med Norge. Denna tortyr kan inte gömmas längre  och heter tvångsomhändertagningar av barn. 

Så ja heder till de folk som skapade  Riksförening mot tvångsomhändertagningar av barn i Sverige. En förening som verkligen kämpa för att barn ska befrias från anstalten  LVU giriga och perversa familjehem och socialsekreterare .

• Maria 434
    Anonym (soc.) skrev 2016-04-03 13:40:35 följande:

Ett tydligt exempel på hur farlig denna grupp är för människor som faktisk kanske har möjlighet att få hem sina barn är ju tjejen som kommer in i gruppen och berättar hur glad hon är för att hon fått en handläggare som hon har förtroende för och genast blir nedskjuten med hur hon är lurad, hur hon ska "passa sig" etc. De verkligen uppviglar henne till att inte samarbeta vilket naturligtvis kommer att försvåra hennes chanser att få hem barnen.

Så om du läser detta Lisa.. Gå för Guds skull UR denna sektliknande grupp....de kommer inte att hjälpa dig.

Reagerade på samma sak.
  • Anonym (:-O)
    Anonym (soc.) skrev 2016-04-03 13:40:35 följande:

Ja jag såg det jag med och förfäras över hur folk i den gruppen beter sig. Av alla kommentarer var väl två positiva till hennes glädje, övriga mer eller mindre idiotförklarande henne.

De vill inte hjälpa varandra.
  • Maria 434
    boatmiss skrev 2016-04-03 13:40:42 följande:

Jag kan försäkra dig att det finns många argument som skulle göra henne berättigat till en sådant titeln "hora" men facebooks inlägg är begränsat. 

I denna tråd finns personer så kallad familjehem som har konfiskerats andras barn på grund av vinst 19.000 per månad säger jag en rimlig pris tar de för varje barn.

Jag skulle rekommendera att ni lämna alla stulna barn tillbaka. Världen ser var Sverige håller på tillsammans med Norge. Denna tortyr kan inte gömmas längre  och heter tvångsomhändertagningar av barn. 

Så ja heder till de folk som skapade  Riksförening mot tvångsomhändertagningar av barn i Sverige. En förening som verkligen kämpa för att barn ska befrias från anstalten  LVU giriga och perversa familjehem och socialsekreterare .

Gissar att du är en av de som gått med i gruppen och trott på allt de säger. Hoppas du är stark nog att söka information och bilda din egen uppfattning framöver.

Nej, världen har inte ögonen på Sverige och de sk Anonymous länkar som läggs in har inget med riktiga Anonymous att göra.
  • Maria 434
    Anonym (:-O) skrev 2016-04-03 13:50:11 följande:

Ja jag såg det jag med och förfäras över hur folk i den gruppen beter sig. Av alla kommentarer var väl två positiva till hennes glädje, övriga mer eller mindre idiotförklarande henne.

De vill inte hjälpa varandra.

Och nu tog de bort hennes inlägg tror jag, kan inte hitta det längre.

Den där klubben är verkligen i behov av hjälp
  • Anonym (arkivet)
    boatmiss skrev 2016-04-03 13:40:42 följande:

Nu kan det tyckas att det är mycket med 6000 omhändertagna barn per år men då måste man tänka på att i övriga världen hamnar barn på barnhem, hamnar u ungdomsfängelse från 11 år, hamnar på stora slutna institutioner om de har något handikapp och dessutom adopteras barn bort kort tid efter att de omhändertagits om föräldern inte anses i klara av barnet i framtiden.
Svar på tråden Vill varna för denna facebookgruppen!