• Anonym (Skrämmande)

Vill varna för denna facebookgruppen!

Hej alla som varit eller är i kontakt med sociala myndigheter. Ofta när man är i den sitsen av olika anledningar så söker man hjälp på olika sätt, oftast med personer som själva hamnat i socialens klor. Det finns en grupp på facebook som heter:

Riksföreningen mot tvångsomhändertagningar av barn i Sverige

Rent ut sagt livsfarlig grupp som inte på något sätt tar hänsyn till barn eller vuxna heller. Tyck annorlunda så blir du uthängd av admin som socionom eller deras budbärare. De stjälper enbart utsatta personer och försvårar genom att hänga ut enskilda socionomer och mer än gärna deras familjer. Anklagelser om våldtäkter, missbruk och övriga brott är vardagsmat men inga bevis levereras.

Huvudmännen och kvinnorna i gruppen försöker enbart mata sina egon med urbota inlägg om hur duktiga de är eller hur utsatta de är och fiskar gillanden och styrkekramar. Uppmanar till olagligheter.

Sidan är helt öppen så man behöver inte vara medlem för att bevittna eländet!

Handlar inte om agg från min sida men hela gruppens anda skrämmer mig och ju fler som inte luras in där desto bättre. Och min varningstråd kommer antagligen att hängas ut där med och anklagelserna om socspioner kommer skena.

Nej M och K, er sk organisation är enbart till skada för barn! Och enda syftet är att lyfta era egon på nått vridet sätt!

Börja se att barnens bästa ska komma i första hand och inte föräldrarnas. För det är faktiskt tyvärr så att alla föräldrar är inte lämpliga!

Tack för ordet

• Svar på tråden Vill varna för denna facebookgruppen!
  • Anonym (TT)
    boatmiss skrev 2016-04-03 15:41:28 följande:

Det är många som har försökt att göra så,  tror du att det är så lätt att demonstrera ? Kolla här hur polisen hindrar demonstrationen..

" target="_blank">

Är det ett svar på mitt inlägg om att de skulle kunna engagera sig på andra sätt än att "demonstrera" utanför enskilda socialkontor? Hur som helst, så kallade "demonstrationer" gör ju knappast någon konkret nytta för gruppen om de verkligen seriöst vill ändra LVU-lagstiftningen. Det är ju bara ett sätt för dem att få ur sig sina frustrationer och skylla på någon annan (vilket förresten ofta är vanligt bland de som får sina barn omhändertagna via LVU, de ser inte sina egna brister utan lägger skulden utanför sig själva sig att det är någon annans fel).

Angående hur polisen "hindrar" demonstrationen så tittade jag bara på de sista minuterna för jag orkar inte se på 11 min klagande på soc. Det var svårt att höra vad poliserna sa, men så vitt jag förstod handlade det om att "sänka volymen till lagom nivå", som de sa. Men ja OJ, vad de hindrar demonstration! Nästan polisvåld ju, hoppas man har pratat med Uppdrag granskning, Aftonbladet, anmält till JO och allt vad man kan komma på.
  • Anonym (arkivet)
    boatmiss skrev 2016-04-03 16:45:13 följande:

Det är ett svar till dig ja som du vågar  håna nu demonstrationen  som skedde för att hjälpa en pappa att få tillbaka sina barn ! Vilken hemsk person du måste vara ! Fyyy

Prova prata med  Aftonbladet eller andra offentliga media!  Du vet väl att de inte ta sådana ämne om Sveriges fascism de är "för känsliga" . 

Det leder inte till något positivt för föräldrar som fått sina barn omhändertagna att en liten grupp människor står med mikrofon och gapar utanför en socialförvaltning det är ju inte ens socialförvaltningen som dömt till LVU utan det har förvaltningsrätten gjort. Ingen på socialförvaltningen kan ändra rätternas beslut.
  • Anonym (TT)
    boatmiss skrev 2016-04-03 16:45:13 följande:

Det är ett svar till dig ja som du vågar  håna nu demonstrationen  som skedde för att hjälpa en pappa att få tillbaka sina barn ! Vilken hemsk person du måste vara ! Fyyy

Prova prata med  Aftonbladet eller andra offentliga media!  Du vet väl att de inte ta sådana ämne om Sveriges fascism de är "för känsliga" . 

Om du inte förstod det så kan jag väl förtydliga för dig att jag inte hånade att polisen "hindrar" den så kallade demonstrationen (vilket de inte gjorde, då de bara bad dem sänka volymen), utan jag hånar ditt sätt att påstå att polisen förhindrar den. Känns ju dock löjligt att jag ska behöva förklara det eftersom det var rätt uppenbart vad jag menade, men visst jag kan väl förklara när du vill missförstå med flit.
  • Anonym (arkivet)
    boatmiss skrev 2016-04-03 18:23:51 följande:

"Gapar utanför socialförvaltningen" kallar du människors berättelse om sina  lidande! En kvinnas flicka dog i familjehem Donia Hassan !. En annan be me tårar i ögonen att få tillåtelse att återkoppla med sin dotter (finns inte på videon..)

Du har ingen respekt du saknar empati typisk svensk  nedlåtande beteende , av kanske socialsekreterarens  art. Har jag gissat rätt ? Så gott kunde  gruppen/föreningen i just denna tidpunkt göra,  för denna stackare som socialförvaltningen tog 3 av sina 4 barn ! 

Arrogans leder ingenstans. Det har visats sig att när du ska behöva hjälp någon att  "gapa" för din skull vara säker att du står ensam :( :( 

Det står också i domen varför förvaltningen omhändertog barnen. 
  • boatmiss
    Anonym (TT) skrev 2016-04-03 18:07:07 följande:
    Om du inte förstod det så kan jag väl förtydliga för dig att jag inte hånade att polisen "hindrar" den så kallade demonstrationen (vilket de inte gjorde, då de bara bad dem sänka volymen), utan jag hånar ditt sätt att påstå att polisen förhindrar den. Känns ju dock löjligt att jag ska behöva förklara det eftersom det var rätt uppenbart vad jag menade, men visst jag kan väl förklara när du vill missförstå med flit.

Vad ska du "förklara för mig" den lilla människa som fattar ingenting men du kan allt med den  makten som du uppenbarligen tror att du har ! Polisen begärde att skänka volymen! Du kan kan inte skänka volymen i en demonstration annars hörs ingenting! Detta motsäger själva demonstrationens scope! Jag tror inte vi har något  gemensamt att fortsätta med det här. Har en annan människosyn en dig,  som du behandla folk på  ett nedsättande sätt. 
    Det är vår skillnad och konversationen kan inte föras vidare. 

• Anonym (arkivet)
    boatmiss skrev 2016-04-03 18:36:16 följande:

Vad ska du "förklara för mig" den lilla människa som fattar ingenting men du kan allt med den  makten som du uppenbarligen tror att du har ! Polisen begärde att skänka volymen! Du kan kan inte skänka volymen i en demonstration annars hörs ingenting! Detta motsäger själva demonstrationens scope! Jag tror inte vi har något  gemensamt att fortsätta med det här. Har en annan människosyn en dig,  som du behandla folk på  ett nedsättande sätt. 

Den stora skaran som lyssnade stod ju några meter från talaren och då behöver inte ljudnivån vara speciellt hög.
  • Anonym (Skrämmande)

Läste precis vad K skrivit. Är visserligen väldigt trött men jag får inte ut nått vettigt av hans text. Och trodde det skulle vara fler som hängde på i hans tråd men det var ju "trevliga" kommentarer där.

K.... Eftersom du läser här, förklara vad du skriver om? Här eller i din tråd i gruppen

Och fortfarande tror ni att jag är nån fd medlem. Ni har gruppen öppen, vem som helst kan läsa där och se hur ni agerar. Det är synd om de föräldrar som i desperation lyssnar på era "råd". Fly landet, göm er osv. Säger nån nått positivt om "fienden" så tar det hus i helvete. Ni spyr ut anklagelser om den ena saken värre än den andre, men bevis?

Ja det finns alltid rötägg inom socialtjänsten, men över lag gör de ett så bra jobb de kan idag. Och även om sanningen svider för er... Det finns många anledningar till att barn tas och placeras och vägen dit är lång i de flesta fall.

• Anonym (soc.)
    boatmiss skrev 2016-04-03 18:23:51 följande:

"Gapar utanför socialförvaltningen" kallar du människors berättelse om sina  lidande! En kvinnas flicka dog i familjehem Donia Hassan !. En annan be me tårar i ögonen att få tillåtelse att återkoppla med sin dotter (finns inte på videon..)

Du har ingen respekt du saknar empati typisk svensk  nedlåtande beteende , av kanske socialsekreterarens  art. Har jag gissat rätt ? Så gott kunde  gruppen/föreningen i just denna tidpunkt göra,  för denna stackare som socialförvaltningen tog 3 av sina 4 barn ! 

Arrogans leder ingenstans. Det har visats sig att när du ska behöva hjälp någon att  "gapa" för din skull vara säker att du står ensam :( :( 

Fruktansvärt med flickan som dog. Morsan hennes tycker jag dock verkligen inte synd om, för det framgår tydligt i domen att kärringen inte brydde sig ett skit om sin dotter innan hon dog, och nu verkar händelsen mest vara ett sätt att fiska sympatier för sig själv.
  • Anonym (TT)
    boatmiss skrev 2016-04-03 18:36:16 följande:

Att jag inte anser att polisen försökte "förhindra" en demonstration säger ingenting om min människosyn. Medlemmarna i er grupp skriver om vår tråd att man inte kan bilda en uppfattning baserat på inlägg på nätet, men det gäller ju tydligen bara åt ett håll.

Det ska råda god ordning vid demonstrationer (vilka också skriftligen ska sökas tillstånd för, och det får vi väl förutsätta att man har gjort i det här fallet, eller?), och här tyckte väl polisen att ljudnivån var så pass högt att det var störande för omgivningen. Jag hade gärna sett en seriös förening som ändå säger sig arbeta för en politisk fråga faktiskt gå med i 1:a maj-tågen istället. Då hade man kanske kunnat ta föreningen mer på allvar. För allvarligt talat, hur många tror seriöst att den här föreningen gör något för personer med LVU:ade barn annat än att säga att socialtjänsten och socialsekreterare är dumma och sedan hålla med varandra i det?
  • Anonym (Xxx)
    Maria 434 skrev 2016-04-03 14:23:09 följande:

Varför tog gruppen bort inlägget från tjejen som var så glad över att äntligen fått en kontaktperson som lyssnar på henne?

Det är inte borttaget.
Svar på tråden Vill varna för denna facebookgruppen!