• rick

    Noll sexlust

    a som rubriken säger så har min älskade fästmö noll sexlust och noll sug på närhet. Hon säger att hon vill inte ha sex eller ha en annan man utan det är bara helt dött. Såhär har de varit sedan 5 månader tillbaka.

    Vi har en 3 snart 4 månaders bebis och en 1,5 år gammal dptter som hon får all närhet ifrån. Här står jag och suktar efter närhet och intimitet.

    Allt känns bara jobbigt. Vet inte hur jag ska göra då jag har stor sexlust.

  • Svar på tråden Noll sexlust
  • Anonym (Qvinna)

    Skulle kunna varit mig du skrivit om . Har en 3,5 mån bebis fastklistrad stora delen av dygnet på tutten. Även en större tjeja på 4 år. Så vi kan inte få till det på dagen när liten gärna sover själv i vagn. Så sextorka på 0. Tänker mkt på det men kan inte trolla fram lusten när bebis är på mig så mkt. Blir konstigt när maken kommer och vill kyssas när man har en som ammar känner jag.

    Vet heller inte hur jag ska göra för att få tillbaka den i nuläget.

  • Anonym (Lor)

    Gosa mer med dina barn så får du mer närhet. Och yngsta är 3 månader! Herregud, chilla lite! Din sambo har ju knappt hunnit läka!
    Hon har två barn uppepå sig hela dagarna, dygnet runt. Visa lite förståelse, det kommer komma tillbaks! Under tiden; hitta lite bra porr och ta hand om dig själv (och sluta gnäll! Jag repeterar; TRE MÅNADER!)

    Lycka till!

  • DickRex

    Det eviga dilemmat... Biologin säger "stopp" helt enkelt. Med två små så är det inte läge för sex med en man för hennes del. (Och det är här som den "naturliga" homosexualiteten får sitt existensberättigande, men det är en annan fråga.) Tycker att du ska säga till henne: Jag respekterar dig och vill absolut inte att du ska tvinga dig att göra något du inte vill, men jag hoppas att du förstår att bara för att din kropp har stängt av sexlusten nu när vi har två små, så har inte min längtan till sex och närhet försvunnit. Och jag känner att jag måste få utlopp för detta på något sätt. Frågan är bara hur? På vilket sätt det skulle kännas bäst för dig?


    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och försök förstå istället för att missförstå.
  • rick

    Ja där ser man kul å höra från en annan vinkel ;) saken är den att vi hann aldrig komma igång riktigt efter första max 4 ggr på 1 år. Sedan under den nyligen avslutade graviditeten så hade vi max 2 ggr på 9 månader. Så ja torka är de nog. Är less på att "göra något åt saken" men är bara och härda.

    Vill tillägga att jag lagar mat, diskar, städar, tvättar och tar båda barnen så hon får egentid nästan varje dag utan resultat. Nästan så jag glömt bort mig själv kan jag känna ibland.

  • Anonym (G)
    DickRex skrev 2015-10-21 14:04:52 följande:

    Det eviga dilemmat... Biologin säger "stopp" helt enkelt. Med två små så är det inte läge för sex med en man för hennes del. (Och det är här som den "naturliga" homosexualiteten får sitt existensberättigande, men det är en annan fråga.) Tycker att du ska säga till henne: Jag respekterar dig och vill absolut inte att du ska tvinga dig att göra något du inte vill, men jag hoppas att du förstår att bara för att din kropp har stängt av sexlusten nu när vi har två små, så har inte min längtan till sex och närhet försvunnit. Och jag känner att jag måste få utlopp för detta på något sätt. Frågan är bara hur? På vilket sätt det skulle kännas bäst för dig?


    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och försök förstå istället för att missförstå.
    Kan vara veckans bästa inlägg. Jag håller helt med DickRex.
  • Anonym (Qvinna)

    Ammar hon? Lyckades ej med stora flickan och då kom sexsten tillbaka tidigare. Samtidigt hade man bara en och jag var mer utvilad.

    Nu är sexlusten inget. Känner inget behov. Min teori är att jag får min oxytocin påslag via amningen. Och tanken på att maken ska gå igång på mina bröst som nu är mjölkmaskin gör mig ännu mindre sugen. Brösten som annars är något sexuellt känns inte alls så nu, jätte konstigt man känner så.

    Har ni pratat om detta? Alltså inte under press för hennes del utan vanligt samtal.

  • rick

    Jo de kan jag förstå. Nej vi har ersättning vilket gör att jag kan mata och helt enkelt ta hand om båda barnen :) jo vi har pratat men hon säger helt enkelt bara att hon har noll på de bitarna med sex och närhet.

  • Anonym (Qvinna)

    Funderat på detta nu sedan igår. En del i att jag dessutom inte är sugen är att jag inte känner mig sexig. Magen är plufsig, brösten hänger mer efter andra barnet, rumpan och låren bredare efter en jobbigt graviditet då jag knappt kunde gå. Och tjejers sug sitter mkt i huvudet. Om jag inte känner mig sexig hur kan maken gå igång på mig då? Han säger han tycker jag är fin men kan inte riktigt tro på det för jag ser ju själv hur jag ser ut utan kläder, haha.

    Män och kvinnors sexualitet är ju mkt olika. Kvinnor har ägglossning en gång i månaden och då ska mannen vara redo och befrukta henne. Om mannen skulle ha någon liknande "klocka" så skulle människoarten haft svårt att föröka sig. Därför har ju mannen rent biologiskt en kraftigare sexdrift. Sen är vi ju alla olika .

    Jag har som sagt inga råd hur du ska få frun din mer sexsugen. Men vi är i samma sits. Som kvinna tycker jag också det är jobbigt men vet ej hur vi i nuläget ska ändra på det.

    Ni har ju fått två barn tätt. Tror att det kommer bli bättre när barnen blir större. Bara kämpa på

Svar på tråden Noll sexlust